דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מתגלגלים קדימה: ההכנות למסע י"ב 2023 בעיצומן!

לאחר סיומה של עונת הרפסודיות הגדולה ביותר אי פעם, במסגרתה חצו את הכנרת כ-3200 בני ובנות נוער במסגרת ארבעה מחזורים, אגף החינוך כבר נמצא בעיצומן של ההכנות לקראת המפעל הגדול הבא - מסע י"ב 2023. המסע יתקיים בחנוכה וחוזר השנה לאזור הערבה התיכונה. מועד פתיחת ההרשמה ועלויות יתפרסמו לאחר חג הסוכות
רוכבים במהלך מסע י"ב בערבה התיכונה בשנת 2018
רוכבים במהלך מסע י"ב בערבה התיכונה בשנת 2018

על פי הרציונל של אגף חינוך בתנועה הקיבוצית, מטרתו של כל מפעל חינוכי ארצי היא ליצור תשתית חינוכית וארגונית המאפשרת את העיסוק בזהות האישית והקבוצתית, את חוויית השייכות לקבוצה, לקיבוץ ולמדינה, לצד הצלחה אישית, קבוצתית, יישובית, אזורית ואגפית. מסע י"ב הוא אירוע שיא ברצף השנתי, כחלק מתהליך חינוכי אותו עוברים הי"בניקים יחד עם צוותי ההדרכה שמלווים אותם במהלך השנה, ולו שלושה חלקים:

התחלה - ההכנות בבית ובשטח לקראת המסע.
אמצעהמסע עצמו.
המשך - תהליך העיבוד בבית.

הפעם, חוזר המסע להתקיים בנופים היפים של אזור הערבה התיכונה, לראשונה מאז 2018, לאחר שנתיים מוצלחות בחבל אילות באזור הערבה התיכונה ושנתיים בהן בוטל ויתקיים בפורמט שונה בעקבות אילוצי מזג אוויר וקורונה. מדובר ב"מסע נודד" שכולל שלושה ימי רכיבה בשטח והקמת חניון לילה במקום אחר בכל יום. ביום האחרון ייסעו המשתתפים והמשתתפות באוטובוסים בית הספר לקצינים של צה"ל (בה"ד 1), שם יתקיימו מפגש ושיח בנושא פיקוד ומנהיגות וטקס הסיום של המסע.

כל יום במסע יוקדש לטובת היכרות, למידה ושיח סביב נושא אחר. הנושאים בהם יעסקו הי"בניקים הם, בין היתר, עשייה חינוכית-חברתית לטובת המדינה, שירות משמעותי ופיקוד ומנהיגות לצד הכנה לקראת המיונים לשנת שירות. בנוסף, בני ובנות הנוער ייחשפו לערכי התנועה הקיבוצית, משימותיה וחזונה, תוך כדי רכיבה על אופניים והיכרות עם חבל הארץ בו מתקיים המסע ועם דמויות משמעותיות באזור, ובמדינה בכלל. תכני המסע יבואו לידי ביטוי בחוברת ייעודית למדריך ובפעילויות המשולבות בו, במפגש עם אנשים שיגיעו לדבר עם שכבת י"ב, בטקסי הדלקת נרות חנוכה המתקיימים בכל ערב לאחר הרכיבה ובשיח עם האנשים והארגונים שיפגשו במהלך המסע.

ההיכרות של מדריכי הנוער עם בני הנוער היוצאים איתם למסע היא הכרחית על מנת שהמפעל החינוכי יוכל להתייחס ולתת מענה במישורים רבים - חינוכיים, טכניים, ארגוניים ובטיחותיים. השתתפות המדריכים בהכנה מהווה תנאי ליציאת הקבוצה למסע. הכנת המדריכים תתקיים בערבה התיכונה ב-14-15 בנובמבר.

אגף חינוך נכון לתת ליווי ותמיכה למדריכים ומנהלי החינוך בהיערכות ובשאיפה ליצור הזדמנויות במהלך המסע לחוויות טובות ולמידה משותפת. מזמינים אתכם ואתכן לקחת חלק כמדריכים ומנהלים או כאורחים ודוברים במפגשים עם בני הנוער. זוהי הזדמנות לכל העוסקים בחינוך החברתי עם בני הנוער להציב אתגרים משמעותיים לכל נער, לקבוצה, למדריך ולמנהל החינוך בקיבוץ. 

הוספת תגובה חדשה