דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

משפחות החטופים בפגישה סגורה בכנסת: "תמונת ניצחון תהיה רק שכל החטופים ישובו הביתה"

היום, (ב' | 6.11.23) התכנסו במשכן הכנסת נציגות בני משפחות החטופים, יחד עם התנועה הקיבוצית ומטה החטופים והנעדרים לפגישה רשמית במליאת הכנסת. ראש האופוזיציה יאיר לפיד :"עד שהם יחזרו אנחנו לא יכולים להסתכל לכם בעיניים. אין מחיר יקר מדיי עבור החזרת החטופים"
מתוך הפגישה בכנסת עם משפחות החטופים. צילום: התנועה הקיבוצית
מתוך הפגישה בכנסת עם משפחות החטופים. צילום: התנועה הקיבוצית

במלוא חודש ימים במלוא חודש ימים לאירועי הטבח ב7/10 בקיבוצי הנגב המערבי, נפגשו היום (16:00) נציגות בני משפחות החטופים, בשילוב כוחות של חברי כנסת מטעם הסיעות השונות. הפגישה התקיימה בראשות יו״ר מפלגת יש עתיד יאיר לפיד, יחד עם יו״רית מפלגת העבודה מירב מיכאלי , יו״ר מפלגת רע״ם מחמוד עבאס, חה"כ אפרת רייטן, יואב סגלוביץ׳ ודבי ביטון. הוזמנו ונעדרו מהפגישה נציגי הממשלה: חה"כ אריה דרעי, ראש המטה לביטחון לאומי צחי הנגבי והחה"כ ישראל ליברמן , ששותף בעת הזו לקבינט המצומצם. 

בראשית השיחה זעקו בני המשפחות בבקשה לקבל מידע על החטופים ותהו באשר לשאלת האחריות של נבחרי הציבור :"לכל נבחר ציבור באשר הוא להתחייב לפעול לשחרור החטופים ולפעול בהקדם לשחרורם. המשימה הלאומית שלכם ככנסת ישראל היא לדאוג להחזיר אותם אלינו, תמונת ניצחון תהיה רק שכל החטופים ישובו הביתה."

ראש האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד:" עד שהם שהחטופים יחזרו, החיים לא יחזרו למסלולם. אנחנו לא נדע מנוחה. כולנו. לא רק אתם. עד שהם יחזרו אנחנו לא יכולים להסתכל לכם בעיניים. כל דבר אחר פחות חשוב. 
אין מחיר יקר מדי להחזרת החטופים. אנחנו נעבוד אתכם, אנחנו נגיד לכם תמיד את האמת. לא נסתיר מכם מידע, גם אם הוא קשה. אתם אנשים מבוגרים ואזרחים ואתם זכאים לדעת את האמת."

ראש מפלגת העבודה, ח"כ מירב מיכאלי :"אנחנו במפלגת העבודה שומרות ושומרים כל קשר במפלגות האחיות שלנו ומפעילות לחצים על כל בממשלות באירופה ואני באופן אישי מתראיינת בכל מקום, אבל הדרישה הראשונה במעלה היא מהממשלה שלנו -  החזירו את האנשים היקרים והיקרות האלו הביתה עכשיו."

מטעם התנועה הקיבוצית נמסר: "בחודש החולף עסקנו כולנו בלקבור את יקירנו ולעטוף את הקהילות המדממות. לדאוג למענים של הילדים, הנשים והמבוגרים מקצה לקצה. 
היום אנו זקוקים לאחד כוחות ולפעול יחד במשימה לאומית: החזרת החטופים הביתה."

הוספת תגובה חדשה