דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מציינים 80 שנה לקיבוצי חומה ומגדל ו-50 שנה להתיישבות ברמת הגולן - "דרך הרגליים"

סיורים

כאמור, הוועידה נפתחה בחמישה סיורים מקבילים ברחבי הגולן ועמק הירדן על מנת לראות גם "דרך הרגליים" את אותם קיבוצים, אשר התיישבו, וקיבעו את גבולותיה של מדינת ישראל הצעירה ודאגו בשטח לביטחונה ואת וסיפוריהם. 
הסיורים, בהדרכת מדריכי טיולים תושבי האזור, חולקו לפי אזורים: סיור ראשון בהדרכת משה סולניק, נסע בדרום הגולן דרך קיבוץ מבוא חמה, תצפית לכיוון קיבוצי עמק הירדן וקיבל סקירה היסטורית על החיים בצל הרמה הסורית עד 1967. הסיור הסתיים בביקור בשרידי הכפר פיק עם סיפור פועלו של אלי כהן "האיש שלנו בדמשק".
מסלול נוסף, בהדרכת ערן מאיר, עבר דרך "מצפה אופיר" שממנו תצפית מרהיבה לעבר הכנרת והרי הגליל העליון והתחתון. שם סיפרו גם את סיפורה של המושבה בני יהודה מתקופת העלייה הראשונה, המשיכו לקיבוץ גשור, ביקרו בבית הבד של הקיבוץ וסיימו בבית הכנסת העתיק עין קשתות ששוחזר בצורה יוצאת דופן.
מסלול שלישי, בהדרכת שי שצ'ופק, נסע למרכז הגולן וביקר בבית הכנסת העתיק בדיר עזיז ולצידו במעיין המשופץ לזכרו של אשי נוביק, איש מושב כנף הסמוך. לאחר מכן, המשיך לאתר תל סאקי בו סופר סיפור הקרב ממלחמת יום הכיפורים וסיים בקיבוץ כפר חרוב ובתצפית לעבר הכנרת והרי הגליל.
מסלול רביעי, בהדרכת אורי הייטנר, נסע לצפון הגולן, שם התחיל בתצפית ממצפה גדות אל עבר עמק החולה והסבר על החיים בצל הרמה הסורית עד 1967, משם המשיך לקיבוץ מרום גולן והסתיים ב"תצפית קוניטרה" ובהסבר על המתרחש בסוריה.
מסלול חמישי ואחרון בהדרכת עמירם אידלמן נסע לעמק הירדן, התחיל בביתניה עילית בתצפית והסבר על עמק הירדן, המשיך לסיור בבית הקברות בכנרת וסיים בקיבוצים מסדה ושער הגולן ובהסבר על קיבוצי חומה ומגדל

הוספת תגובה חדשה