דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

"מעולם 'מצבנו לא היה טוב יותר', אולם הנסיבות משתנות והאיומים גדולים"

בסקירה השנתית התייחס מזכ"ל התנועה, ניר מאיר, לשורה ארוכה של אירועים ועשייה תנועתית בשנה האחרונה, והתמקד במחאה הציבורית, האיומים הכלכליים, ו"עקרון שלושת הקואופרטיבים" - למען חוסנם של הקיבוצים ורווחת החברות והחברים.
ניר מאיר. האיומים גדלים
ניר מאיר. (צילום: אלעד גוטמן)

ניר מאיר מזכ"ל התנועה הקיבוצית פתח את סקירתו השנתית בברכה למשתתפי כנס הנהגות הקיבוצים, והודה להם על האמון, גם השנה, בתכני הכנס ובנחיצותו. מאיר הציג והסביר שורה ארוכה של נושאים ואירועים בהם עסקה התנועה בשנה שחלפה, מאז הכנס הקודם, והתמקד בשלושה נושאים מרכזיים. סרטון הסקירה בקישור: מזכ"ל התנועה סקירה שנתית

הנושאים המרכזיים:

"מאבק איתנים על פניה של המדינה": הוא פתח עם אירועי המחאה כנגד מהלכי החקיקה להחלשת מערכת המשפט, ואמר "בשעה זו מתקיים מאבק איתנים על פניה של המדינה. מאות אלפים ובהם התנועה ואלפי חברות וחברים משתתפים כבר שבעה שבועות בהפגנות ברחבי הארץ, מחויבים למחאה ולערכיה למען דמותה של מדינת ישראל. לאלה התמהים על השתתפותנו במחאה כנגד הממשלה אני עונה: התנועה הקיבוצית היא לא גוף אינטרסנטי, ומה שטוב למדינה קודם להכול".

להיות ערים לאיומים הגדלים: מזכ"ל התנועה התייחס לכלכלה, וציין "חיינו 15 שנים באפס אינפלציה וריבית, ונהנינו מזה ומהצמיחה, אבל זה היה לא נורמלי, כי לכסף יש מחיר, והמחיר עולה ומחייב אותנו להתנהל אחרת. "אני נמצא במרחב הרב-קיבוצי שנים ארוכות. אני קובע כי 'מעולם לא היה מצבנו טוב יותר', גם מבחינה כלכלית וגם מבחינה דמוגרפית, אבל הנסיבות משתנות בחדות, והאיומים גדולים. המדד עולה, גם הריבית, ויקר יותר לגייס משאבים לפרויקטים לא מניבים. אני קורא לכם להיות ערים לשינויים ולאיומים המגיעים מהכלכלה הגלובלית והלאומית, שכן, יותר קל להגיע לפסגה, מאשר לשמור על מקומך, שם, בפני גלישה".

ילכו שלושת הקואופרטיבים יחדיו: נושא נוסף שעמד במרכז סקירתו קיבל את השם "עקרון שלושת הקואופרטיבים". מאיר בישר על יוזמה שהוא מבקש לקדם, לחיזוק חוסנם של הקיבוצים ורווחתם של חברי הקיבוצים, במרכזה שלושת הקואופרטיבים - התנועה הקיבוצית, חבצלת החדשה ותאגיד משקי הקיבוצים, אשר שלושתם קואופרטיבים בבעלות הקיבוצים, 'קואופרטיבים אחים', והאתגר שלנו וגם האינטרס שלנו הוא להביא את שלושתם לפעול בתיאום וחיפוי הדדי ולהעצים את הערך עבור הקיבוצים לעוד שנים רבות.

ח"כ אלון שוסטר: לא תהיה הידברות בלי לעצור את החקיקה

ח"כ אלון שוסטר חבר קיבוץ מפלסים אמר למשתתפי הכנס, "אנו בימים וחודשים לא פשוטים. המשימה שלנו לא לאבד את הליבה, לא לאפשר להיות מבועתים מפני פוליטיקאים. לא נוותר על חירות העם, לא תהיה הידברות בלי עצירה של החקיקה. אנו במלחמת העמידה על העצמאות שלנו. הישראלים הם המגן האולטימטיבי והם יעצרו את המבוכה הגדולה

הוספת תגובה חדשה