דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מספר שיא של נערים ונערות צפוי לקחת חלק בסופ"ש במסע י"ב של התנועה הקיבוצית

בסוף השבוע יצאו כ-800 נערים ונערות משכבת י"ב למסע האופניים המסורתי שיתקיים השנה בנופי הערבה התיכונה ויכלול שלושה ימים של דיווש יחד עם שיח על שירות משמעותי בשלב הבא אליו יוצאים בני הנוער (צבא, ש"ש ומכינה) ומעורבות בחברה ולקיחת אחריות אישית ואזרחית. בין המשתתפים יהיו גם עשרות בני נוער מקיבוצים שפונו מהנגב המערבי והצפון
מסע י"ב של התנועה הקיבוצית. בסופ"ש הבא זה קורה
מסע י"ב של התנועה הקיבוצית. בסופ"ש הבא זה קורה

הסיטואציה המורכבת אליה נכנסנו החל מה-7.10 השפיעה כמובן גם על הלו"ז השנתי של אגף חינוך בכלל ושל המפעלים החינוכיים בפרט, ועל כן מסע י"ב המסורתי של התנועה הקיבוצית שתוכנן לחנוכה נדחה לתחילת אפריל. למרות הלבטים הרבים החליטו באגף חינוך שקיום המסע חשוב מאוד עבור שכבת י"ב הנוכחית, מתוך מחשבה כי יש לנסות ולשמר עבור בני הנוער שגרה חינוכית שנתית ככל הניתן. הדחייה מפגישה את הנערים בשלב אחר בדרך כלל ועל כן התכנים בהם יעסוק המסע הותאמו לרוח התקופה ולשלב בשנה בו הוא מתקיים: במקום העיסוק בשאלה מה יבחרו לעשות בשנה הבאה יושם דגש על ה"איך" וכיצד ניתן להפוך את העשייה למשמעותית יותר, מתוך חידוד תפיסת האחריות עליה חונכו בבית.

800 המשתתפים, יחד עם 110 פעילי אגף חינוך ואנשי מנהלה מהווים מספר שיא בשנים האחרונות ומוכיחים כי המסע חשוב ורלוונטי לנערים גם, ואולי אף יותר, במציאות הקשה והכאוטית ששוררת במדינה מאז השבעה באוקטובר. כפי שכבר תוכנן לחנוכה ואושר על ידי כל הגורמים המוסמכים, המסע ייערך בנופים היפים של אזור הערבה התיכונה, לראשונה מאז 2018, ויהיה כמו תמיד "מסע נודד" הכולל שלושה ימי רכיבה על אופניים בשטח והקמת חניון לילה במקום אחר בכל יום.

היום הראשון יחל במפעלי צין, מתחת למעלה עקרבים, ויסתיים בחניון הלילה ליד מושב עידן, שם יתקיים טקס פתיחת המסע. במהלך היום יעסקו הנערים בכוח המשותף שלהם כקבוצה, כקהילה וכחברה, ויבחנו את הדרך שעשו בחודשים האחרונים וכיצד האחריות ההדדית במרחב ההתיישבותי עוזרת להתמודד עם המצב המשתנה, כל אחד בהתאם לסיטואציה בה הוא נמצא. היום השני במסע יעסוק באחריות אישית ואזרחית, מתוך תפיסה הרואה את בני ובנות י"ב כצעירים העתידים לבצע תפקידים משמעותיים בשנה הבאה, ומתוך רצון לעודד אותם להיות פעילים, מעורבים ומובילים בחברה בתקופה מורכבת זו, ובכלל בעתידם כאזרחים במדינה. היום יסתיים בחניון ליד עין יהב בקבלת שבת משותפת, שיחה עם דובר מרכזי ומסיבה. היום השלישי של המסע יעסוק בשנה הבאה, בהתאם למסלול המיועד לכל אחד ואחת, כיצד ניתן להפוך שנה זו למשמעותית ביותר ואיך לוקחים את תפיסת האחריות המשותפת, כל-אחד בדרכו האישית בחברה הישראלית. טקס הסיום ייערך ביישוב הקהילתי ספיר.

אורי פלד נקש, מנהל המסע והאחראי על החינוך החברתי-קהילתי בתנועה: "אנחנו יוצאים השנה למסע י"ב מתוך הבנה שעצם הקיום שלו זו כבר הצלחה. חלק מ-800 הי"בנקים והי"בניקיות שצפויים להשתתף לא שוהים בכלל בביתם מאז ה-7.10 והשגרה החינוכית שלהם השתנתה לגמרי. ועדיין, למרות זאת ועל אף משבר האמון הקשה מול הנהגת המדינה ותחושת ההפקרה הקשה, הם בחרו לצאת למסע שעוסק במשך סופ"ש שלם בשירות משמעותי, תרומה למדינה ולחברה ולקיחת אחריות. יש לי הערכה רבה למשתתפי המסע אשר בעצם הבחירה להשתתף במסע נותנים לנו תקווה שאלו הם מנהיגי העתיד שלנו".

הוספת תגובה חדשה