דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מטה התנועה מסייר בקיבוצים: והפעם - בנחשונים

מטה התנועה הקיבוצית, בראשות המזכ"ל ניר מאיר, המשיך בסיוריו בקיבוצים הנערכים מדי יום שני, והשבוע (30.5) הוא הגיע לביקור בקיבוץ נחשונים המשתייך למועצה האזורית דרום השרון. את הביקור הכין והוביל אייל אלקלעי – רכז אזור גרנות בתנועה הקיבוצית
מטה התנועה בנחשונים
מטה התנועה בנחשונים

קיבוץ נחשונים הוקם בספטמבר 1949 כיישוב ספר במיקומו הנוכחי, על אדמות הכפר הערבי הנטוש מג'דל יאבא, על ידי שני גרעינים של השומר הצעיר - נחשונים שהורכב מעולים ממצרים ושלהבת שהורכב מבני הארץ ועולים מאירופה. השם נחשונים מסמל ראשוניות וחלוציות ומקורו בנחשון בן עמינדב, נשיא שבט יהודה שהיה, על פי מסורת חז"ל, הראשון שקפץ לים סוף, בטרם נקרע הים נקרע לשניים. אין ספק כי המרקם המיוחד של החברים והחברות, שהגיעו ממגוון מיוחד של ארצות, יצר קהילה קיבוצית מיוחדת.

גברי ברגיל - יו"ר הקיבוץ, עדנה יבא כהן - מנהלת הקהילה ואביטל הנדל - מנהלת העסקים קיבלו את פני מטה התנועה ואליהם הצטרפו ממלאי תפקידים נוספים מהקיבוץ – אמנון כהן - מנהל הנוי ונציג הקיבוץ במליאה, רותם קינן - מנהלת התרבות, עמרי הדר - רכז הביטחון, דינה ואן אק - רכזת הבריאות, רינת וקסמן - מנהלת החינוך החברתי, ענבל יעיש - מנהלת קליטה, יעד ביטנר - מנהל הכספים וסיגל גרניט - מנהלת מש"א.

ישיבת מטה התנועה עם הנהגת נחשונים
ישיבת מטה התנועה עם הנהגת נחשונים

הקיבוץ מונה כ-200 חברים, כשהכוונה לקלוט בשנים הקרובות מספר לא מבוטל של משפחות וחברים חדשים. בשנת 2002 שינה הקיבוץ את אורחות חייו אבל המשיך להתנהל במודל 'רשת ביטחון'. המשק והקהילה הופרדו והמצב הכלכלי בקיבוץ השתפר. נבנתה שכונה חדשה בהרחבה ונקלטו חברים חדשים לקיבוץ. הקיבוץ מתפרנס מחקלאות בתחומים גידולי שדה, מטעים ורפת. ענפי עיסוק נוספים של הקיבוץ מעבר לחקלאות הם מפעל לייצור רדיאטורים לרכב (בש"ן), אירוח כפרי, מרכז כנסים, אולם אירועים ופארק המים "נחשונים במים", הכולל בריכות מים.

המארחים הציגו את הקיבוץ ואתגריו בצורה מרשימה והקרינו סרט מרשים שמציג את הקיבוץ מימי העלייה לקרקע ועד ימינו אנו. הפיגוע הרצחני שהתרחש ביום העצמאות באלעד השפיע קשות על הקיבוץ השוכן בסמיכות וחבריו עדיין מתמודדים עם האפקט שהאירוע הותיר אחריו. בין הנושאים שהעלתה הנהלת הקיבוץ בלטו מאוד סוגיות המקרקעין. החל מקושי מתמשך להשלים את תהליך שיוך הדירות ,ועד לכרסום המתמשך בשטחיו החקלאיים של הקיבוץ, החשוף כל העת לאתגר ההתרחבות של העיר אלעד ולצרכי המדינה בקרקעות לפיתוח תשתיות.

הדס ילין המשנה למזכ"ל התנועה הציגה את התנועה ואת יכולתיה. ומנהלי האגפים סקרו בקצרה את פעילותם של אגפי התנועה השונים. בשיח שהתפתח הביעו חברי מטה התנועה את התרשמותם מהקהילה החזקה והמלוכדת ומתוכניות הקליטה המאתגרות.

בהמשך המפגש נערך סיור מלמד בחברת "פריזם" (בה הקיבוץ שותף) העוסקת בגידול והקפאת רימות של זבוב החייל השחור לצורך ייצור תחליף חלבון לחקלאות. מדובר בשרשרת מזון המייצרת מזון לבעלי חיים המאכילים אותנו.

הוספת תגובה חדשה