דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מטה התנועה באנדרטה לזכר חללי הקיבוצים: זוכרים את בנינו ובנותינו, חברי וחברות הקיבוצים שנפלו במערכות ישראל ובפעילות טרור

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר: "השנה בעת שצפירה תקרע את הלב, יעמדו קברי יקירנו מיותמים. השנה לא נעמוד לצידם. השנה לא נפגוש את החברות והחברים מהצבא. זה יום זכרון שונה ומשונה".
מטה התנועה באנדרטה לזכר חללי הקיבוצים: זוכרים את בנינו ובנותינו, חברי וחברות הקיבוצים שנפלו במערכות ישראל ובפעילות טרור
זוכרים באנדרטה. משמאל לימין: אירית בר-נתן, גיל לין, ניר מאיר, איציק חולבסקי

היום (שני), ערב יום הזיכרון תש"ף עלו פעילי מטה התנועה הקיבוצית - מזכיר התנועה הקיבוצית ניר מאיר, ביחד עם המשנה למזכ"ל גיל לין, יו"ר הסניף הקיבוצי של יד לבנים – ד"ר אירית בר-נתן, מנהלת לשכת המזכ"ל נעה יפת, מנהלת מטה התרבות, ריקי רז, רכז האיזור מטעם התנועה, רוני ברניר, והממונה על האנדרטה מטעם התנועה והמועצה, איציק שפרן, ביחד עם ראש המועצה האזורית "מגידו" לאנדרטה לחללי התנועה הקיבוצית, והניחו זר לזכרם של בני, בנות, חברות חברי הקיבוצים שנפלו במערכות ישראל ובפעולות האיבה.

על אף המגבלות שיצרה "מגפת הקורונה" בקיום טקסי הזיכרון ברחבי הארץ, בחרה הנהגת התנועה הקיבוצית לעלות לאתר ולהתייחד עם 3,091 חללי הקיבוצים שנפלו במאבק על הקמתה והגנתה של המדינה ושמותיהם חקוקים לעד על קירותיו.

התנועה הקיבוצית תקיים את הטקס השנתי המסורתי באנדרטה בתאריך המתוכנן מראש – 18.5. היקף הטקס יהיה כמובן בהתאם להנחיות הממשלה לעניין הקורונה.  

ניר מאיר, ששכל את אביו, רס"ן אריה מאיר ז"ל בקרב במלחמת ששת-הימים פנה באמצעות הוידאו אל המשפחות השכולות ואמר: "משפחות יקרות, הורים, אחיות ואחים למשפחת השכול, חברות וחברי התנועה הקיבוצית. ערב יום הזכרון אנו מתייחדים עם זכר יקירנו, הורינו, בנותינו ובנינו שנפלו על תקומת הארץ והגנת המולדת.

השנה בעת שצפירה תקרע את הלב, יעמדו קברי יקירנו מיותמים. השנה לא נעמוד לצידם. השנה לא נפגוש את החברות והחברים מהצבא. זה יום זכרון שונה ומשונה. משפחות השכול היקרות, לנו אין נחמה כל ימי השנה. הזכרון קיים תמיד והגעגוע רק גובר עם השנים. מכאן, מאנדרטת ההנצחה לנופלי הקיבוצים, אנחנו שולחים לכם חיבוק וחיזוק ביום קשה זה. זכר הנופלים חי בתוכנו יום-יום שעה שאנחנו פועלים לממש את מורשתם. יהיה זכרם ברוך".  

איציק חולבסקי, אשר פועל רבות ביחד עם צוותי העבודה לתמיכה ושימור האתר שממוקם בתחום שיפוטה, הניח זר מטעם המועצה ואמר: "מועצה אזורית מגידו גאה שבשטחה נמצא אתר הזכרון לחללי התנועה הקיבוצית.  נזכור בעצב את כל הנופלים במערכות ישראל ונאבק כדי שהמדינה והחברה הישראלית יהיו ראויות לזכרם".

לצפייה בדבריו של מזכ"ל התנועה - לחצו כאן 

הוספת תגובה חדשה