דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מזכ"ל התנועה הקיבוצית: "עד שלא ייעצר בולמוס החקיקה ודרדור ישראל אל עבר הדיקטטורה, לא נשתף פעולה עם ממשלת ישראל ושריה"

ניר מאיר אמר את הדברים בפתח כנס הנהגות המושבים, הנערך בים המלח. "אל מול גל עכור של הפיכה משטרית, אנחנו בעד הדמוקרטיה, בעד מגילת העצמאות, בעד המדינה אותה הקימו ותיקי ההתיישבות, בעד המדינה בשבילה יצאנו לקרב, בעד המדינה בה גדלים ילדינו ונכדינו". מחר, חמישי, יתקיים יום התנגדות נוסף כנגד המהפכה המשפטית בכל רחבי הארץ
ניר מאיר נושא דברים בכנס הנהגות המושבים. בעד הדמוקרטיה
ניר מאיר נושא דברים בכנס הנהגות המושבים. בעד הדמוקרטיה

ניר מאיר מזכ"ל התנועה הקיבוצית תקף אמש בכנס הנהגות תנועת המושבים את ניסיון ההפיכה המשטרית, והודיע בשם התנועה הקיבוצית כי "עד שלא ייעצר בולמוס החקיקה ודרדור ישראל אל עבר הדיקטטורה, לא נשתף פעולה עם ממשלת ישראל ושריה". בדברים שנשא בפתיחת הכנס בים המלח, בירך מאיר את תנועת המושבים, העומד בראשה עו"ד עמית יפרח, ומשתתפי הכינוס מכל רחבי הארץ, וציין "זהו עבורי כבוד וזכות גדולה לדבר בפניכם".

בדבריו ציין מאיר "בניגוד לדברי כל השנים, השנה אתייחס גם למפריד, לא רק למשותף בין התנועה הקיבוצית למושבים, ואני מתנצל על כך מראש, אך כמעט הכל השתנה מאז התכנסתם כאן בשנה שעברה. אם בשנה שעברה שיתפנו פעולה באופן הדוק, נגד ממשלה "שלנו" שטעתה בניווט, הממשלה הנוכחית ידידותית למגזר החקלאי וההתיישבותי, אלא שזאת ממשלה שמחבלת אנושות בדמותה של מדינת ישראל. "אנחנו בחרנו צד" אמר מאיר, "אל מול גל עכור של הפיכה משטרית, אנחנו בעד הדמוקרטיה, בעד מגילת העצמאות, בעד המדינה אותה הקימו ותיקי ההתיישבות, בעד המדינה בשבילה יצאנו לקרב, בעד המדינה בה גדלים ילדינו ונכדינו. בשמי, בשם הרוב המוחלט של קיבוצי התנועה הקיבוצית אני משתף אתכם בהחלטתי: עד שלא ייעצר בולמוס החקיקה ודרדור ישראל אל הדיקטטורה – לא נשתף פעולה עם ממשלת ישראל ושריה.

בהמשך דבריו העביר ניר מאיר מסר גם לפקידי אגף התקציבים באוצר: לפני שנה שידרתם שאפשר לוותר על החקלאות. השנה התבטאתם ברוח 'מי צריך את התיירות, המייצרת רק עומס ולכלוך... יש לנו היי -טק, תוצר עצום. אפשר להתקדם'. אז בימים אלה בהם ההייטק הישראלי נלחם על חייו, ואולי הוא כבר לא ייצר כאן ויחפה בהישגיו על חולשות המשק הישראלי, מי שחושב שאפשר להסתדר ללא מרכיבי הכלכלה היסודיים - כדאי שיחשוב עוד פעם".

בסיום דבריו הביע מאיר תקווה כי "מדינת ישראל תשרוד את הימים הנוראיים האלה, למרות הכל."

מחר, חמישי, יתקיים עוד יום התנגדות למהפכה בכל רחבי הארץ בו יקחו חלק גם הפעם אלפי קיבוצניקים וקיבוצניקיות ויכלול הפגנות בעשרות צמתים וערים, שיירות אופניים, רכבים וכלים חקלאיים ומיצגי נשים בהשראת סדרת הטלוויזיה "סיפורה של שפחה". יוזמות המאבק קוראות לכל הנשים בישראל ללבוש אדום ביום זה, ואנו, בתנועה הקיבוצית, רוצים לקחת חלק במהלך זה, ואף להוסיף לו נדבך נוסף, שידגיש ויעצים את המחאה וידגיש את עמדתנו בעד שוויון מגדרי, וקוראות וקוראים גם לגברים ללבוש אדום ביום הזה, ביחד עם הנשים. לחצו כאן למפת האירועים וההפגנות

הוספת תגובה חדשה