דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מזכ"ל התנועה הקיבוצית: "מברך את כוחות הביטחון על סיומו של מבצע מוצלח ומצדיע לראשי הרשויות בנגב המערבי על תפקוד רגוע ומעולה"

ישיבת מזכירות התנועה הקיבוצית ביום ראשון נפתחה בהתייחסות לאירועי השבוע החולף ולמבצע הצבאי ברצועת עזה, וניר מאיר, מזכ"ל התנועה, ציין כי התחושה שלו עם סיום המבצע "מגן וחץ" היא כי ההתארגנות הלאומית לקראת המבצע ובמהלכו הולכת ומשתפרת, והמענה מהיר וטוב יותר לצרכים העולים מהשטח
קיבוץ נירים מציין את החזרה הביתה ביום ראשון באכילת פיצה קהילתית
קיבוץ נירים מציין את החזרה הביתה ביום ראשון באכילת פיצה קהילתית

בפתח ישיבת מזכירות התנועה הקיבוצית, ברך מזכ"ל התנועה, ניר מאיר, את כוחות הביטחון על סיומו של מבצע מוצלח ברצועת עזה, וביקש לציין כי ההתארגנות הלאומית לקראת מבצעים כאלה ובמהלכם, הולכת ומשתפרת, וכי המענה מהיר וטוב יותר לצרכים העולים מהשטח. מאיר הוסיף: "אני רוצה להצדיע לראשי הרשויות בנגב המערבי על תפקוד רגוע ומעולה, ומעל לכול, אני מבקש לאחל לילדי חברות וחברי ותושבי הקיבוצים הנגב המערבי, חזרה מהירה ורכה לשגרה. ברור לכל שזה לא פשוט, המעבר החד הזה משגרה לחירום ובחזרה וברור כי חוויות מהסוג הזה שוקעות לכדי נזק מצטבר. יחד עם זאת, אנחנו רואים כולנו איך האזור הזה כולו הולך ומתפתח, צומח ומתחזק חברתית ודמוגרפית, ואני מאמין שהכוחות האיכותיים ימשיכו בשילוב הידיים להמשך הצמיחה".

לבסוף התייחס מזכ"ל התנועה לפעילות התנועתית במהלך המבצע: "אנחנו בתנועה הקיבוצית הפעלנו את מוקד החירום והתרכזנו במציאת פתרונות ייחודיים וביצירת קשרים בין הקהילות שהתפנו לבין קיבוצים שמחוץ לטווח. ההיענות הייתה מרשימה ומרגשת. תודה לכל העושים במלאכה שהוכיחו פעם נוספת את עוצמתה של הערבות ההדדית בין הקיבוצים".

אופיר ליבשטיין, ראש המועצה האזורית שער הנגב וחבר מזכירות התנועה, ציין לשבח את תפקודם של צוותי החירום והמערכות הקהילתיות ביישובים, וסיפר על הלבטים עימם התמודדו תושבים בימי המבצע והעלות הכספית הכבדה הנופלת על המשפחה המחליטה להתפנות. בנוסף, הוא ציין לטובה את הפיקוד הבכיר בצה"ל על הקשר הרציף עם ראשי הרשויות ועל הנגישות, ואת השירות המהיר והיעיל של משרדי ממשלה ורשויות ייעודיות אחרות במענה לרשויות המקומיות.

בדומה לסבבי לחימה קודמים, גם הפעם נפתח מוקד החירום של התנועה הקיבוצית, המשותף גם לקיבוץ הדתי, תנועת המושבים ומרכז השלטון האזורי. המוקד  פעל החל מיום שלישי בבוקר, לאחר פתיחת מבצע "מגן וחץ" עם חיסולם של בכירי הג'יהאד האסלאמי ועוד בטרם החל הירי מרצועת עזה, ונתן מענה בראש ובראשונה ליישובים סמוכי הגדר, באופן מרוכז ובתיאום עם המועצות האזוריות בעוטף עזה ותוך ניסיון לשמור על מענה קהילתי המחזק את החוסן של הקיבוצים והמושבים. כמו כן, עסק המוקד בהערכות מצב וסיוע בפיתרון בעיות נקודתיות של קיבוצים או משפחות מול המועצות וגורמים אחרים. כ-5000 מתושבי הנגב המערבי בחרו לצאת להתרעננות עוד לפני תחילת הירי במסגרת תכנית "משב רוח" שהופעלה על ידי מערכת הביטחון.

על פי התכנית שמפעילות המועצות האזוריות חלק מהקיבוצים והיישובים מתפנים למקומות אירוח ונופש בתור קהילה או כמשפחות בודדות ואילו חלק מהקיבוצים מתפנים לקיבוצים שנמצאים מחוץ לטווח האש ואיתם כבר נוצרו קשרי גומלין בעבר. 

בימים שלפני מבצע "עלות השחר" לפני שנה ובמהלכו מצאו את עצמם תושבי קיבוצי העוטף, וכרם שלום ונחל עוז במיוחד, במצב בלתי אפשרי של מצור בעקבות סגירת כבישים בעוטף עזה על ידי כוחות הביטחון. הפעם יכולים חברי הקיבוץ להתפנות ולשוב מדרך חירום חלופית ומוגנת שהוכשרה על ידי משרד הביטחון וקק"ל לאחר הביקור בקיבוץ של מזכ"ל התנועה, ניר מאיר, למחרת ההכרזה על הפסקת האש בו שמע מאנשי הקיבוץ על הסיטואציה הקשה שנכפתה עליהם.

הוספת תגובה חדשה