דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מדריכים את המדריכים

מערך ההדרכה של אגף חינוך בתנועה הקיבוצית חרט על דגלו ללמוד כל העת, להתעדכן ולהיות רלוונטי, וממשיך להכשיר את עצמו בהלימה ובהתאמה לאתגרי מערכות החינוך בקיבוצים. אי לכך, זכו חברות וחברי המערך לשני ימי עיון שהתקיימו בבית התנועה הקיבוצית ועסקו בטראומה בילדות, ובהמשך להכשרה זו יתקיימו מפגשי זום עבור מנהלי החינוך בקיבוצים
משכללים את ארגז הכלים המקצועי. מערך ההדרכה באחד משני ימי העיון
משכללים את ארגז הכלים המקצועי. מערך ההדרכה באחד משני ימי העיון

צוות מערך ההדרכה כולל 30 מדריכות פדגוגיות ויועצים למערכות חינוך לגיל הרך ולמערכות החינוך החברתי - קהילתי, כולם בעלי השכלה מתאימה וניסיון רב במערכות החינוך הקיבוציות. המערך מעניק שרותי ליווי והדרכה למערכות החינוך בכל תחומי העיסוק שלהם, ואגף חינוך מחויב להכשרה והרחבת מקצועיות המענה של המערך באמצעות הכשרות ומתן כלים עדכניים ורלוונטיים ללמדריכות וליועצים ושוקד על המשימה כחלק מהעשייה הרחבה שלו.

בשבועות האחרונים זכו חברי וחברות צוות מערך ההדרכה לשני ימי עיון שנועדו להקנות להם ידע, כלים ואפשרות ללמידה והתפתחות אישית ומערכתית. כותרת ההכשרה הייתה "מדברים על טראומה בילדות", והיא התקיימה בשותפות עם מכון חרוב ומכללת אורנים ובתרומת 'קרן ברכה'. היום הראשון הוקדש לגיל הרך וכלל הרצאות על השפעות טראומה על ילדים צעירים, השפעה של טראומה על ויסות וכיצד זה בא לידי ביטוי בגן והשפעה של טראומה על משחקים ומשחקיות. היום השני הוקדש לכלל הרצף הגילי ושמעו במהלכו הרצאות על מהי העדשה של טראומה וכיצד משתמשים בה בעבודה במסגרות חינוכיות וטיפוליות, על ביטויים התנהגותיים של חשיפה לאירועיים טראומטיים ואיך עובדים עם זה ולמה חשוב הדיבור הישיר על טראומה ואיך עושים את זה. בחלק האחרון של הימים התקיימו תרגול ועבודה עם מקרים שונים. בהמשך להכשרה זו יתקיימו מפגשי זום עבור מנהלי החינוך בקיבוצים לתמיכה בשגרת החינוך בתקופה כל כך מאתגרת קהילתית, חינוכית וצוותית.

"הצוות שלנו בעבודתו עם מערכות חינוך קיבוציות מאילות ועד הגליל העליון ורמת הגולן, שותף לעשייה החינוכית, ולהתלבטויות הרבות שעולות בתקופה זו במסגרות השונות. ימי העיון האלה עוזרים ותומכים בנו בדיוק הידע, ואופני החשיבה ומשכללים את "ארגז הכלים" המקצועי הנדרש כל כך היום בהתמודדות של צוותי החינוך בתוך המסגרות השונות. אנחנו קמים בבוקר, ממש על מנת להיות כאן עבור צוותי החינוך, בכל צורך שעולה מצידם, וימים אלה תומכים בעשייה הזו שלנו", אומרת נעה שחר פיצר, מנהלת מערך ההדרכה והייעוץ של אגף חינוך. "אגף חינוך חי ומכיר את אתגרי מערכות החינוך, מתאים את עבודתו ומהווה עוגן זמין עבור מנהלי החינוך, המדריכים והמדריכות. מערך ההדרכה הוא חלק מאגף חינוך, דרכו ובזכות עבודתו נוצרה ונבנתה רשת ארצית של שותפים ושותפות שהחינוך הקיבוצי הוא השליחות שאליה הם קמים בבוקר", מוסיפה ראשת אגף חינוך בתנועה הקיבוצית דבי ברא"ס.

הוספת תגובה חדשה