דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

לראשונה - מחנה קיץ משותף לתנועות הציוניות בארגנטינה

מזכ"ל החלוץ למרחב: "מוקדי הפעילות במשך השנה וביתר שאת במחנות הקיץ מדגישים את המסגרת המרכזית, אם לא היחידה לחינוך יהודי, ציוני ופלורליסטי במדינה"
לראשונה -מחנה קיץ משותף לתנועות הציוניות בארגנטינה
עושים ציונות בארגנטינה

בזמן שבחוף המזרחי בארה"ב וברחבי העולם מתמודדים עם חורף קשה במיוחד, אפילו בישראל חווינו בשבוע שעבר "מיני סופה", בחצי הדרומי של כדור-הארץ נהנים בימים אלו מקיץ שטוף שמש. באווירה קיצית זו החליטו השנה לראשונה בתנועות הנוער החלוציות בארגנטינה לקיים מחנה קיץ משותף בחלקו. המחנה מורכב מ-14 קהילות של החלוץ למרחב, תנועת הנוער הגדולה ביותר במדינה, 8 קהילות של הבונים דרור ושתי קהילות של השומר הצעיר.  כל אחת מהתנועות קיימה מחנה עצמאי, כאשר ביום האחרון נפגשו כל חניכי התנועות ליום פעילות משותף.  

קיקה רוזנבורט, מזכ"ל החלוץ למרחב: "המחנה הינו חוויה מאוד אינטנסיבית של 10 ימי פעילויות והיכרות בין החברים, חוויה של צופיות, לנים באוהלים ומתחברים עם הטבע, וכמובן דרך התוכן מתחברים למדינת ישראל וליהדות. מוקדי הפעילות במשך השנה וביתר שאת במחנות הקיץ מדגישים  את המסגרת המרכזית, אם לא היחידה לחינוך יהודי ציוני פלורליסטי במדינה. בתוך המחנה יש כ50 מדריכים, שבעוד חודש יעלו למטוס ויבואו לארץ להשתתף בשנת ההכשרה של התנועות, חלק מזה יהיה חוויה בקיבוצים וקומונות בערים, לימוד עברית, עבודה קהילתית ולימודים בארץ כחלק מתכניות "מסע"".

רוזנבורט מדגיש: "ארגנטינה היא הקהילה החמישית בגודלה בעולם ועם הרבה היסטוריה ציונית וחלוצית. היה לנו הכבוד לארח השנה את מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר בקיני התנועות הציוניות שם, והתרגשנו יחד איתו מהחוויה בסמינר "סוף שבוע העצמאות". סוף שבוע שהראה כמה כוח יש לתנועה הקיבוצית ביבשת הלטינית בפעילות התנועות- הבונים דרור, הנוער הציוני השומר הצעיר והחלוץ למרחב".

הוספת תגובה חדשה