דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

לעבור את הקיץ בשלום ובבטחה

בשבוע האחרון התקיימו שני מפגשים שארגנה מחלקת הבריאות והרווחה של התנועה הקיבוצית בהובלת עדי רמות, יעל רז לחייני וארנון בוכבינדר. מטרת המפגשים הייתה להכין את רכזי הבריאות והרווחה בקיבוצים, יחד עם גורמים אחרים בקיבוצים, לקיץ ולסכנותיו האורבות
צילום: ששי זילברשטיין, חצרים
צילום: ששי זילברשטיין, חצרים. למצולמים אין קשר לתוכן הכתבה

ביום חמישי שעבר התקיים מפגש זום בנושא: "התנהגות בריאה בקיץ". במפגש שהיה פתוח עבור מנהלי הבריאות והרווחה בקיבוצים הוצגו שלוש הרצאות רלוונטיות עוקבות מאת גורמי מקצוע:

התנהגות חכמה בשמש: דנה פרוסט, מקדמת בריאות של האגודה למלחמה בסרטן, הציגה נקודות מאירות עיניים במצגת צבעונית בנושא מניעה וגילוי מוקדם של סרטן העור. דנה יעצה למשתתפים להימנע מחשיפה לשמש בשעות ,10:00-16:00 בהן עוצמת הקרינה היא מרבית, ואם אין ברירה אז רק עם בגדים ארוכים המכסים את חלקי הגוף, וכמובן גם לחבוש כובע רחב שוליים.

איך לעבור את הקיץ בשלום? ד"ר קובי ארד, מנהל המחלקה לרפואה דחופה בבית החולים יוספטל באילת, הסביר על סיכוני ההתייבשות ומכת חום המסכנים את בריאותנו עד כדי פגיעה חמורה ובלתי הפיכה, במצבי אקלים של טמפרטורת קיץ גבוהה, ובהיעדר תשומת לב והתארגנות מתאימה. ד"ר ארד אמר כי גם אם שותים הרבה נוזלים יש להקפיד שחום הגוף לא יעלה על 40 מעלות.

נחשים - לא מה שחשבתם: גילעד שטרן, לוכד נחשים מוסמך סקר במצגתו את הטעויות הנפוצות שאנו עושים עם נחשים. גילעד ציין כי נחשים לא תוקפים בני אדם. הם פוחדים מאיתנו ומגיבים בהכשה במקרים בהם חשים מאוימים. כמו כן, הסביר על התמודדות עם מצבי הכשה, ואמר כי אין לשים חוסם עורקים או קרח ואסור למצוץ את הארס, אלא רק להרגיע את הנפגע ולפנותו לקבלת טיפול בהקדם.

עטורי עצות ותובנות נשלחו המשתתפים אל חופשת סוף השבוע להירגע ולנוח (בזהירות הנדרשת), וביום ראשון שבו והפציעו עדי, יעל וארנון עם מפגש זום אינטנסיבי נוסף שעסק בנושא בטיחות בדרכי הקיבוץ, שהיה פרי שיתוף פעולה של התנועה הקיבוצית עם עמותת 'אור ירוק', גוף מוביל בהדרכה והסברה בתחומי הבטיחות בדרכים, ואף בסיוע מקצועי למאבקים ציבוריים בטיפול במפגעים תעבורתיים.

המפגש יועד לממלאי תפקידים בקיבוצים כמו מנהלי בריאות ורווחה, מנהלי בטיחות, מנהלי חינוך, מנהלי תשתיות ומנהלי קהילות. צביקה באר, מנהל תחום הדרכה בעמותה, פרש את הנושאים השונים של הרצאות והפעלות ייעודיות המותאמות לפי צרכי הקיבוצים הפונים, בין אם מדובר באוכלוסייה של ילדים, נערים או ותיקים, כאשר המרצים המנוסים של אור ירוק מגיעים לכל קיבוץ המעוניין בכך, לאחר שנועדו מראש עם המזמינים ובנו מערך מותאם, כולל נושאי בטיחות בדרכים ייחודיים למגזר הקיבוצי כמו למשל: תנועה מעורבת בשבילים ובמדרכות: הולכי רגל, רוכבי אופניים, נהגי קלנועיות וקלאב-קארים (רכבי גולף).

כמו כן, הציע צביקה התייחסות לתופעת "שישים מטר מהבית", אותה תחושת בטיחות מוטעית ומופרזת, כאילו בחצר היישוב אין צורך להקפיד על חוקי התנועה "כי זה הבית שלנו" וגם "נו מה כבר יכול לקרות?", ואף התמודדות עם מצבים בהם ישנם נהגים מבוגרים הסובלים מפגיעה תפקודית וקוגניטיבית והקושי לכאורה לשכנעם לרדת מההגה ולפגוע להם בעצמאות ובניידות, ועוד.

ההרצאות של אור ירוק ניתנות בתשלום מסויים. ליצירת קשר עם העמותה:

צביקה באר, מנהל תחום הדרכה: 054-2300635
ליטל, מתאמת הדרכות: 052-2028102

צוות מחלקת בריאות ורווחה בתנועה הקיבוצית מאחל לכולם קיץ נעים זהיר ובטוח.

הוספת תגובה חדשה