דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

לאחר מו"מ עיקש חוק הוותמ"ל יקודם אך רק לאחר הדברות עם התנועות והארגונים

ועדת השרים לחקיקה בממשלת בנט-לפיד החליטה להאריך את הוראת השעה של  הוותמ"ל לארבע שנים נוספות, אך הדבר יותנה בהדברות עם התנועות, הארגונים, שר החקלאות, עודד פורר ועם סגן שר הבטחון, אלון שוסטר
לאחר מו"מ עיקש חוק הוותמ"ל יקודם אך רק לאחר הדברות עם התנועות והארגונים
הפגנת תושבי כפר ביל"ו לפני שנתיים נגד הכוונה להפקיע שטחים חקלאיים במסגרת הוותמ"ל (צילום פרטי)

התניית הארכת הוראות השעה בהדברות הינה תוצאה של שיח שקיימו התנועה הקיבוצית, התנועות המיישבות והארגונים, וכן מכתב ששלחו ח"כ רם בן-ברק – יו"ר השדולה החקלאית בכנסת, סגן שר הבטחון, אלון שוסטר, ח"כ רם שפע – יו"ר סיעת העבודה, ח"כ נירה שפק, וח"כ יאיר גולן, לשרת הפנים איילת שקד.

במכתבם ביקשו חברי הכנסת כי קידום הצעת החוק תותנה בהסכמה בתוך הקואליציה, והוסיפו כי הם מבקשים כי: "ככלל לא תוכרז קרקע חקלאית כמתחם מועדף לדיור. על אף האמור, במקרים חריגים שתידרש הכרזה על קרקע חקלאית יותנה הדבר בהחלטה של ועדת משנה שתכלול את מנכ"לי משרד השיכון והבינוי, מנהל התכנון, משרד החקלאות ופיתוח הכפר, המשרד להגנת הסביבה ומשרד הפנים ונציגי המרחב הכפרי.

הוועדה תבחן האם התוכניות שמוצעת הינן ברמת חיוניות כזו שמצריכה לצאת מהליכי התכנון הרגילים במוסדות התכנון הקיימים".

והוסיפו: "בכל מקרה, לא תהיה הוועדה רשאית לאשר תכנית הגורעת מיישוב חקלאי מתוכנן יותר מ 15 אחוז ממשבצת היישוב, ובתנאי ששטח הנחלה לא יפחת מ- 20 דונם לנחלה".

חברי הכנסת הדגישו עוד כי: "עיגונם של העקרונות לעיל בנוסח החוק הינם הכרחיים ליצירת איזון ראוי יותר בין צרכי הבנייה והפיתוח לבין שמיר ה על השטחים החקלאיים ועתיד החקלאות וההתיישבות".

בהתאם לכך, בשבוע הבא תתקיים פגישה בין שרת הפנים, שקד לסגן שר החקלאות, שוסטר.

 

 

הוספת תגובה חדשה