דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

כל מה שמעניין בתנועה הקיבוצית ובקיבוצים – בניוזלטר השבועי

אלפי חקלאים וחקלאיות הפגינו נגד הרפורמה. תמיכה גורפת בכנסת במחאת החקלאים. וממשיכים להאבק בכל הגזרות והגזירות. כל זאת ועוד בניוזלטר של התנועה הקיבוצית
מאבק החקלאים
 

"ממשלה שמייצגת אותנו חייבת לעצור את האיומים הכבדים על הקיבוצים והמגזר הכפרי"

"אנחנו רואים בחומרה רבה את המתקפה המתוזמנת והמתוזמרת של פקידי האוצר על המרחב הכפרי, נאבק בגזרות אלה בכל האמצעים העומדים לרשותנו"
לוגו תנועה

בהצעת התקציב, ובכללה חוק ההסדרים וכן הצעות נוספות של משרד האוצר לשינויים מבניים, אשר יובאו לאישור הממשלה כעסקת חבילה כוללת, נמצאות ארבע תוכניות המאיימות באופן ישיר ומהותי על המשך קיומם של הקיבוץ והמושב.

בתנועה הקיבוצית הופתעו מאוד ומודיעים: "אנחנו רואים בחומרה רבה את המתקפה המתוזמנת והמתוזמרת של פקידי האוצר על המרחב הכפרי, ומודיעים כי נאבק בגזרות אלה בכל האמצעים העומדים לרשותנו. זאת מתוך דאגה אמיתית להמשך קיומם של הקיבוצים והמושבים כדרך חיים לגיטימית (איך בכלל הגענו לרגע הזה?) ובתוכם כמובן יישובי הפריפריה הקובעים ומגנים על גבולות המדינה, אחראים על הבטחון התזונתי של אזרחי ישראל ומהווים מקור משמעותי לכלכלת הכפר".

מזכ"ל התנועה, ניר מאיר, הוסיף בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו: "השבוע האחרון והשבוע הבא (ואולי גם החודשים הקרובים) הם ימי מבחן חשובים לאפקטיביות של התנועה הקיבוצית. סל גזרות מגוון ורב מערכתי כנגד התנועה הקיבוצית והמרחב הכפרי מצא את דרכו לטיוטת חוק ההסדרים ולתקציב המדינה.
בכל ביקורינו בקיבוצים אנו נשאלים שוב ושוב מה באמת תפקידו של מטה התנועה הקיבוצית. ובכן... חלק משמעותי מהתפקיד הזה עומד בימים אלה למבחן. תפקידנו להיאבק בגזרות הללו לבטלן או להגיע לגביהן להסכמות של "חייה ותן לחיות".

אין זה מבחן פשוט, אך אנחנו נחושים לעמוד בו בהצלחה מלאה. לצורך כך בכוונתנו לרתום את כל המערכת הפוליטית שרים וח"כים ממפלגות הקואליציה, איתם יש לנו קשרי עבודה וחברות, ואת כל מרכיבי המרחב הכפרי, למאבק מתואם שיביא אותנו למחוז חפצינו. האם נעמוד במבחן? ימים יגידו. אבל אנחנו ממש לא מעלים על דעתנו לוותר. זו "ממשלה שלנו" חשוב שתוכיח זאת גם לנו וגם לאנשי האוצר, אגף התקציבים ורשות המסים".


 

אלפי חקלאים הפגינו ברחבי הארץ במחאה נגד רפורמת הייבוא של שרי האוצר והחקלאות; "האם שווה להרוס את מפעל ההתיישבות ולפגוע אנושות בחקלאים הישראלים - וכל זה בשביל חקלאי ארדואן?"

הבוקר (חמישי) הפגינו חקלאי ישראל ברחבי הארץ במחאה על רפורמת הייבוא ההרסנית ששרי האוצר והחקלאות מנסים לקדם ולשלב ב"חוק ההסדרים". החקלאים יצאו להפגין ב-8 צמתים ברחבי הארץ - הגומא, מגידו, כברי, חפר, ביל"ו, גילת, עין יהב ופצאל וחסמו את התנועה לפרקים
הפגנה

ניר מאיר, מזכ"ל התנועה הקיבוצית: "חקלאי לא מוותר על יום עבודה בשדות ובמטעים אלא אם מדובר במקרה של חיים ומוות. הרפורמה החד צדדית של משרד החקלאות והאוצר היא גזר דין מוות לחקלאים ולחקלאות. וחקלאי ישראל יצאו היום לצעוק את צעקתם כדי שתישמע במשרדים האטומים בירושלים. אין ציונות בלי חקלאות ואין ביטחון בלי חקלאות. איפה שאנחנו לא נחרוש את השדה נאבד את הריבונות. אנחנו לא מוותרים על הריבונות ואנחנו נלחמים על עתיד החקלאות ואני פונה לעם ישראל, למרות אי הנעימות שנגרמת עקב ההפגנות, לתמוך בחקלאי ישראל, להבין שלא הם אחראים ליוקר המחיה אלא רשתות השיווק שעושות מיליארדים על גב החקלאים ועל גב הציבור ובהן יש לטפל לפני הכל".

אבשלום (אבו) וילן, מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל: "חקלאים בכל רחבי הארץ יצאו היום להפגין כדי לומר בקול רם וברור: מי שקובע את המחיר בסופר הוא לא החקלאי שמקבל שקלים בודדים על התוצרת - אלא רשתות השיווק שמוכרות במחיר של פי כמה וכמה וגורפות מיליארדי שקלים על גב הצרכנים ועל גב החקלאים. לחקלאים אין שום השפעה על מחירי הפירות והירקות, ושום השפעה על יוקר המחיה. מדובר בפחדם של שרי האוצר והחקלאות לתקוף את רשתות השיווק והקמעונאים, ולכן הם נטפלים דווקא לחקלאים, אלה שעובדים בשדה, בחמסין ובחורף. פערי התיווך הם של מאות אחוזים, אבל כנראה שעם בעלי רשתות השיווק הם מפחדים להתעסק. הגענו לכאן, כמו גם לצמתים  בכל רחבי הארץ, כדי להוכיח שלא ניתן שיסגרו את החקלאות במדינת ישראל. לא נשתף פעולה עם רפורמה שתפגע במדינה, באזרחים, בחקלאים, בביטחון הפיזי והתזונתי של כולנו".


 

מחאת החקלאים בלב ים כנרת

דור ההמשך של החקלאים התייצב היום לצד החקלאים במאבקם להגנת החקלאות: 900 בנות ובני נוער מהקיבוצים השתתפו היום במשט הרפסודות המסורתי של התנועה הקיבוצית. על מפרשי הרפסודות הם קוראים לשר האוצר ושר החקלאות שלא לפגוע בחקלאות הישראלית
מחאת החקלאים בלב ים כנרת
צילום: איילת הריס

מחאת החקלאים נגד המהלך החד צדדי שמקדמים משרד החקלאות והאוצר לפתיחת הייבוא לפירות וירקות מחו"ל הגיעה גם למחזור הראשון של רפסודיית הנוער של התנועה הקיבוצית שהתקיימה השבוע בכנרת.

על המפרשים ששטו לרוחבה של הכנרת נכתב בין היתר: "ערכים לא מייבאים מטורקיה", "החקלאות תנצח", אם בא לך לסחוט, יש לי תפוזים טריים (תוצרת הארץ)" ועוד.

כבכל שנה, גם השנה מעבר לבניית הרפסודה מתכנסים הנערות והנערים מהקיבוצים ברחבי הארץ למעגלי שיח בנושאי שירות משמעותי בצה"ל ולמען החברה בישראל, וכן בנושאים רבים המעסיקים את החברה בישראל. השנה, בעקבות הרפורמה בחקלאות ייוחדו מעגלי השיח רבים לנושא חיזוק החקלאות הציונית ובלימת המהלך החד צדדי שמקדמים משרדי האוצר והחקלאות. 

החקלאים אשר הגיעו לדבר עם בני ובנות הנוער הסבירו להם על הסכנות העומדות לפתחה של החקלאות באופן מיידי בעקבות כוונות האוצר ומשרד החקלאות לייבוא תוצרת מחו"ל – מהלך שלא מטפל בבעיה האמיתית – פערי התיווך ברשתות המזון ולכן לא יביא להוזלת המחירים.

בעקבות מעגלים אלו החליטו לא מעט מקבוצות הנעורים לייחד את המפרש של הרפסודה אותה הם משיטים לאמירה על חשיבות החקלאות בישראל.


 

תמיכה גורפת בכנסת נגד הרפורמה של משרדי האוצר והחקלאות

למעלה משלושים ראשי מועצות אזוריות מכל רחבי הארץ יחד עם  ראשי ההנהגה החקלאית נפגשנו השבוע בכנסת עם מרבית סיעות הבית וזכו לתמיכה מקיר לקיר במאבק נגד רפורמת ייבוא התוצרת החקלאית שמובילים משרד החקלאות ומשרד האוצר באופן חד צדדי
תמיכה מקיר לקיר בכנסת. צילום: Beny Shlevich מתוך ויקיפדיה
תמיכה מקיר לקיר בכנסת. צילום: James Emery מתוך ויקיפדיה

ראש הממשלה החליפי ושר החוץ, יאיר לפיד, יו"ר יש עתיד, התייצב לצד המרחב הכפרי.

יו״ר ועדת חוץ וביטחון וראש השדולה החקלאית, חבר הכנסת רם בן ברק: ״היכולת של מדינת ישראל לספק לעצמה את תצרוכת המזון היא הכרחית. אנחנו בעד רפורמה שתבטיח ביטחון מזון, שתסתכל על התמיכות ומחיר המים ותאפשר לחקלאי ישראל להתחרות בצורה הוגנת בייבוא. על מנת שזה יקרה אנחנו חייבים להוציא את הרפורמה הנוכחית מחוק ההסדרים - יש לנו הזדמנות להחיל רפורמה שתיטיב עם חקלאי ישראל ואזרחי ישראל.״

שר הבטחון, ויו"ר כחול לבן, בני גנץ צייץ בטוויטר: "כחול לבן הייתה ותמיד תהיה הבית של חקלאי ישראל. רפורמה בחקלאות היא דבר הכרחי ונכון, אך לא נאפשר למקצוע להיעלם ולדור החקלאים הנוכחי להיות דור החקלאים הישראלי האחרון".

יו"ר מפלגת העבודה, מרב מיכאלי אמרה בפתח ישיבת הסיעה השבועית: "אנו מחויבים להתיישבות העובדת, לחקלאים ולחקלאות. חשוב שנוכל לספק בעצמנו את המזון שלנו. אני בדיאלוג עם שר האוצר ואני בטוחה שנוכל לשמור על החקלאים ולהוריד את יוקר המחייה. זה לא מאבק סותר אלא מאבק משלים". הדברים נאמרו יום לאחר התבטאות שר האוצר אביגדור ליברמן בכנס גלובס בו אמר כי : "היום החקלאות הישראלית היא אתר ארכיאולוגי של מפא"י... אני מאוד מעריך את מפלגת העבודה ואת מרב מיכאלי, אבל אנחנו צריכים לחשוב על הציבור"

יו"ר סיעת העבודה, ח"כ רם שפע הוסיף: "ענף החקלאות עומד בפני איום שכבר הרבה מאוד שנים לא ראינו. אנחנו נעשה כל מה שאפשר כדי שהדברים יתנהלו בשיח, כמו שצריך, עם נתונים ובשקיפות. העמדה הזו תהיה מאוד נחרצת בשבועות הקרובים".

ח"כ יאיר גולן ממרצ הביע גם כן את תמיכתו בחקלאים. בציוץ שפרסם בטוויטר ביום רביעי כתב: במרצ לא מתנגדים לרפורמה בחקלאות, אבל אנו מתנגדים למהלך חד צדדי שיוכנס בפזיזות לחוק ההסדרים. הרפורמה בחקלאות צריכה להתבצע בהדברות, ביסודיות ורק לאחר דיון והפעלת שיקול דעת. על הביטחון התזונתי של ישראל אסור להמר, ואסור לסכן נדבך כל כך מהותי במעשה הציוני של הפרחת השממה ועבודת האדמה.

התמיכה במאבק החקלאים זוכה לתמיכה גם בספסלי האופוזיציה


 

אי וודאות בקרב על המיסוי הקיבוצי

ביום ראשון הקרוב יוצג תקציב המדינה לשרי הממשלה. נכון לרגע זה ישנה אי וודאות באשר לכוונה להעלות את סעיפי שינוי המיסוי הקיבוצי כחלק מהליך החקיקה.
אי וודאות בקרב על המיסוי הקיבוצי

במהלך השבוע קיימו ראשי התנועה הקיבוצית שיחות ופגישות עם גורמים פוליטיים רבים, בממשלה ועם מרבית ראשי מפלגות הקואליציה במטרה להוריד את הנושא מסדר היום. נכון למועד כתיבת שורות אלה, ישנה אי וודאות האם הנושא יובא בפני השרים ביום ראשון.

מזכ"ל התנועה ניר מאיר אמר כי "זהו האיום החמור והדרמטי ביותר הנשקף אלינו בתקציב המדינה.  אנו פועלים במישורים רבים כדי שלא ייצא לפועל ומסבירים לכל השותפים שלנו בקואליציה את חומרת ההצעה ואת הסכנה והכוונה האמיתית שמסתתרת מאחוריה – חיסול הרעיון הקיבוצי המבוסס על שותפות מלאה בין חבריו". מאיר הוסיף: אני מקווה שהנושא לא יעלה בישיבת הממשלה ובחקיקה הנוכחית, אך אנו מבינים כי יש גורמים הדוחפים אותו בכל הכוח כבר מספר שנים. יש לנו חברי וחברות כנסת קיבוציים בקואליציה ויש לנו חברים וחברות רבים שקשובים לנו ותומכים בנו. אנו פועלים מול כולם ומודים להם על ההתגייסות לנושא".

בשעות האחרונות מסתמן כי סעיף המיסוי הקיבוצי לא יכלל בתוכנית הממשלתית השנתית. אנו מודים מקרב לב לכל מי שנחלץ לעזרתנו במאבק העקרוני הזה, בראשות מפלגת יש עתיד ובטיפולה המסור של מנכ"לית משרד ראש הממשלה החליפי, נעמה שולץ.


 

חוק הותמ"ל - בדרך לפתרון?

ביום שלישי בלילה, טרם ההצבעה על חוק הותמ״ל, הגיעו  נציגי סיעות הקואליציה להבנות על כניסה למשא ומתן במטרה להגיע להסכמה בנושאי שמירה מרבית על שטחים חקלאיים ופתוחים לפני העברת החוק בקריאה שנייה ושלישית
דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע.
צילום: דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע.

בפגישה שהתקיימה בין נציגי סיעות הקואליציה ולדרישת יו״ר כחול לבן שר הביטחון בני גנץ, סוכם כי "כחול לבן" תתמוך בחוק בקריאה ראשונה, תוך הבטחה כי לקראת העברתו לקריאה שנייה ושלישית יושגו הסכמות שיבטיחו את השמירה על השטחים החקלאיים והפתוחים.

ההבנות הללו הושגו, לאחר שחברי כנסת בכחול לבן ביקשו משר הביטחון בני גנץ חופש הצבעה על חוק הותמ״ל שעלה להצבעה בשלישי בלילה, עקב הפגיעה בשטחים חקלאיים.

בפגישה נכחו סגן שר הביטחון ח״כ אלון שוסטר, ח״כ יעל רון בן משה וח״כ אלון טל מטעם כחול לבן; נציג יש עתיד, יו״ר ועדת חוץ וביטחון רם בן ברק ושר הבינוי והשיכון זאב אלקין מטעם תקווה חדשה.

הצדדים סיכמו, כי מנכ"ל משרד השיכון, אביעד פרידמן, יקיים בהקדם סדרת דיונים שמטרתם להגיע להסכמות לקראת תיקוני החוק שיועלו בועדת הפנים והגנת הסביבה בכנסת לפני הקריאה השנייה והשלישית.

כבר בשבוע הבא יחלו דיונים אינטנסיביים בועדת הפנים ואנו מצפים משרת הפנים, איילת שקד, כי תעמוד בהבטחתה ותמנע כל פגיעה בלתי מידתית או בלתי מוצדקת בשטחי החקלאות היצרנית.


 

גיל לין נבחר לתפקיד מנכ''ל איגוד התעשייה הקיבוצית

לין, חבר קיבוץ משמר העמק, יחליף את מרים דרוק האישה הראשונה שנשאה בתפקיד. "אפעל לקידום החדשנות העסקית והטכנולוגית בתעשייה הקיבוצית"
גיל לין נבחר לתפקיד מנכ''ל איגוד התעשייה הקיבוצית
גיל לין נבחר לתפקיד מנכ''ל איגוד התעשייה הקיבוצית. צילום: דנה בר-און

דירקטוריון איגוד התעשייה הקיבוצית אישר את המלצתו של יונתן בשיא, יו"ר איגוד התעשייה הקיבוצית, ובחר בגיל לין למנכ"ל האיגוד. לין יחליף בתפקיד את מרים דרוק שעוברת לתפקיד מנכ"לית פארק העסקים יקום אשר בקיבוצה.

 גיל לין (56), חבר קיבוץ משמר העמק, כיהן בחמש השנים אחרונות בתפקיד המשנה למזכ"ל התנועה הקיבוצית ומשמש כדירקטור במספר ארגונים. הוא כיהן במגוון תפקידי ניהול, ביניהם מנכ"ל חברת התוכנה אידאה מערכות מידע, מזכיר הקיבוץ וחבר ההנהלה הכלכלית של קיבוץ משמר העמק אשר בבעלותו גם חברת תמה – החברה הקיבוצית השנייה בגודלה.

 התעשייה הקיבוצית מהווה כ- 75% מהכנסות הקיבוצים, והיא גורם משמעותי בתעסוקה בפריפריה. לין מדגיש כי "חיזוקה של התעשייה הקיבוצית, קידום החדשנות וטיפוח האחריות החברתית של מפעלים אלה, הוא אינטרס הן של הקיבוצים והן של המדינה ואני מתכוון לפעול בתפקידי לחיזוקה של התעשייה ולהבטחת עתיד התעשייה בקיבוצים בכלל ובפריפריה בפרט".

 יו"ר האיגוד, יונתן בשיא, הודה למרים על תרומתה לחיזוק התעשייה הקיבוצית בכניסה לתחומי פעילות חדשים, קידום ההנהגה הנשית ובפעילות מול משרדי הממשלה והמגזר העסקי.


תמונת השבוע: שלח לי שקט...

תמונת השבוע: שלח לי שקט...

ובכל הסערות והמגיפות מסביב, אסור לשכוח ש....חופש גדול! הילדות והילדים, והנערות והנערים שלנו בקיבוצים מכל רחבי הארץ, נהנים ממגוון רחב של פעיליות שארגנו להם הצוותים החינוכיים.  לדוגמא - נערות ונערי קבוצת חצ"ב (ט'-יב') מקיבוץ מבוא חמה יצאו לפעילות חינוכית בטבע תרגילי איזון בפארק הירדן. אין ספק, צריך קצת לצאת מהשגרה.


 

פוליסת הבריאות של התנועה הקיבוצית מתחדשת לתקופה של חמש שנים נוספות

במסגרת ההסכם שנחתם הוגדלו כיסויים קיימים והוספו כיסויים חדשים בעוד עלות דמי הביטוח (הפרמיה), נשארת על כנה ולא תתייקר במועד החידוש
פוליסת הבריאות של התנועה הקיבוצית מתחדשת לתקופה של חמש שנים נוספות
חתימת ההסכם החדש

לאחרונה נחתם עם חברת הביטוח "הראל" הסכם להארכת פוליסת הבריאות הקולקטיבית של התנועה הקיבוצית עבור חבריה לתקופה של חמש שנים נוספות. במעמד החתימה החגיגי של נציגי התנועה, ציין ניר מאיר כי: "פוליסת הבריאות שבבעלות התנועה הינה כלי חשוב יעיל ומוצלח בידי הקיבוצים במסגרת תפיסת הערבות ההדדית שבין החברים ובין הקיבוצים".

פוליסת "מגן בריאות מורחב לקיבוץ" תתחדש ביום 1/8/2021 לתקופה של חמש שנים. במסגרת ההסכם שנחתם הוגדלו כיסויים קיימים והוספו כיסויים חדשים בעוד עלות דמי הביטוח (הפרמיה), נשארת על כנה ולא תתייקר במועד החידוש.


 

הדשא הגדול מספר את הסיפור שלנו

המפגש השני בסדרת "לבנות עתיד" עסק במרחב הפיזי הקיבוצי כמבטא את הערכים והזהות הייחודית של הקיבוץ, וכאמצעי לשמר מרכיבי ליבה כמו ערבות הדדית, רב דוריות, לכידות, נכסים משותפים ומעורבות חברתית של החברות והחברים. במפגש הוצגו דוגמאות לאופן שבו ניתן להתמודד עם השינויים החלים בקיבוצים ומחוצה להם באמצעות הפחת חיים חדשים במרחבים קיימים
הדשא הגדול מספר את הסיפור שלנו
ספרייה בטחנת קמח בקיבוץ שער העמקים

ביום חמישי 22.7.2021 נערך המפגש השני בסדרת "לבנות עתיד", תחת הכותרת: תכנון קיבוצי במיטבו – מהלכה למעשה. את המפגש פתחה צאלה קרניאל, אדריכלית ומתכננת העוסקת בתכנון עירוני וסביבתי ומתמחה בתכנון בקיבוץ, שהובילה מיזם בשיתוף "יד טבנקין", מרכז המועצות האזוריות והתק"צ, העוסק בתכנון המרחב בקהילה הקיבוצית המשתנה. צאלה סקרה את השינויים שחלו בתכנון המרחב הקיבוצי בעשורים האחרונים, בתגובה לשינויים חיצוניים ופנימיים, והדגישה את החיבור הנדרש שבין מערכת הערכים הקיבוצית לתכנון הפיזי שלו.

בהמשך להרצאת הפתיחה שוחחה ד"ר אילת גלס, ראש אגף חברה וקהילה בתנועה הקיבוצית, עם מיכל דור, אדריכלית ומתכננת ערים, פעילה במרחב הכפרי ומתמחה בין השאר בתכנון קיבוצים ומושבים, על איך לייצר את החיבור הזה ביומיום. אילת התייחסה למרכיבי הליבה של קהילה קיבוצית במיטבה, ביניהם ערבות הדדית, רב דוריות ולכידות חברתית וביקשה ממיכל להציע התייחסות מעשית ותכנונית אליהם. מיכל הציעה דוגמאות כמו ציפוף ובנייה בקומות שמאפשרים לייצר תמהיל דיור לקבוצות בגילאים שונים ועם צרכים שונים, על החשיבות לייצר אפשרויות תעסוקתיות עבור לפחות מחצית מחברות/י הקיבוץ בקיבוץ עצמו, על דיור לאוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים מהקהילה ומחוצה לה בתוך הקיבוץ, ועוד.

השלב הבא במפגש הפנה את הזרקור לדוגמאות מהשטח, באמצעות שלוש הרצאות קצרות:

אדריכל אסף קשטן, א.ב. מתכננים, הציג תפיסה תכנונית המתבוננת על המרחב הקיבוצי דרך פריזמה פיזיולגית ומדמיינת את הציר המרכזי של הקיבוץ כעמוד השדרה ואת צירי התנועה כעורקים וורידים. תפיסה זו מחברת את התכנון ליכולתם של הצירים לתפקד באופן אופטימלי ולייצר זרימה וחיים קהילתיים מיטביים. את התפיסה הדגים אסף באמצעות דוגמאות מקיבוצים שונים.

חן גביע, מנהל הקהילה בעין כרמל, תיאר את התהליך המרשים של הפיכתו של חדר האוכל בקיבוץ "מפיל לבן לסוס קהילתי דוהר". חן סיפר על אופן קבלת ההחלטה, בשיתוף כלל החברות והחברים, להחזיר את חדר האוכל, שהיה נטוש מזה 15, להיות שוב מרכז החיים הקהילתיים באמצעות שיפוצו וריכוז פונקציות כמו מועדון, בית קפה, משרדי הקיבוץ, מרכז חוגים וחלל הופעות במבנה.


 

אלוף-משנה אוֹרָן שמחה מנצר סרני ימונה למפקד חטיבת הנח"ל

בטקס הזכרון באנדרטת הקיבוצים אמר לפני שנתיים: "גם היום בני התנועה הקיבוצית ממשיכים לשרת ולשאת בתפקידי פיקוד המביאים לידי מימוש את אותם ערכים של שליחות ואחריות על הבית"
אלוף-משנה אוֹרָן שמחה מנצר סרני ימונה למפקד חטיבת הנח"ל
אל"מ שמחה בטקס הזכרון באנדרטת הקיבוצים. צילום: דנה בר-און

אל"מ שמחה ימונה לתפקיד במקומו של אל"מ שרון אסמן ז"ל שהתמוטט במהלך אימון כושר שלושה ימים אחרי שנכנס לתפקיד ונפטר כעבור זמן קצר.

הקצין הקיבוצניק, חבר קיבוץ נצר סרני שנולד וגדל שם, התגייס לצה"ל בשנת 1998 וסיים את הכשרתו כלוחם בשייטת. ב-2018 הועלה לדרגת אלוף-משנה ומונה למפקד חטיבת עציוני.

בשנת 2019 אוֹרָן הגיע כנציג צה"ל לטקס השנתי המסורתי באנדרטת הקיבוצים לזכרם של חללי הקיבוצים, ונשא במהלך הטקס את הדברים הבאים: "גם היום בני התנועה הקיבוצית ממשיכים לשרת ולשאת בתפקידי פיקוד המביאים לידי מימוש את אותם ערכים של שליחות ואחריות על הבית.

רוחה של התנועה הייתה ועודנה רוח חיה, ציונית ומשפיעה. אתגרי הביטחון עדין לא תמו, ורבים משכנינו עדין לא מכירים בזכותנו לחיות בארץ בשלום ובביטחון.

כעת תורנו בני הדור השלישי והרביעי להמשיך את דרכם של קודמנו, להתגייס לשירות משמעותי, לקחת אחריות ולהוביל את הצבא והחברה בישראל להמשך מימוש החזון הציוני מהלכה למעשה".


 

היא כאן ואנחנו צריכים להתמודד איתה – הקורונה

עדי רמות, ממחלקת הבריאות בתנועה הקיבוצית מנסה לעשות סדר במוטציות ובנגיף שמסרבים לעזוב אותנו. רק בריאות
היא כאן ואנחנו צריכים להתמודד איתה – הקורונה

אנו עדים לעליה בתחלואת הקורונה בישראל ובקיבוצים בכלל זה. הרגשת הביטחון לאחר מבצע החיסונים והרצון לשוב ולנהל את חיינו כתמול שלשום הביאו להקלות בהתנהלות, אך הנגיף לא הוכחד ועל פי הערכות משרד הבריאות גל התחלואה צפוי לגדול.

הנדבקים והחולים אמורים להכנס לבידוד על פי אותם כללים והנחיות שידענו בשנה וחצי האחרונות.

יש להקפיד על עטית מסכות במקומות סגורים. 

יש להקפיד על שמירת מרחק ועל הגיינה.

התחלואה, שלא פוסחת גם על מחוסנים (כנראה מוטציה של הנגיף) בשלב זה לא מאוד קשה אך כל אחד שנדבק, גורם למעגלים רבים של אנשים להכנס לבידוד, להפסיד ימי עבודה או חופשה.

הכניסה למתחמי פעילות רבים מותנית בתעודת מתחסן או מחלים או לתוצאת בדיקת מטוש (CPR) עד 72 שעות לפני הארוע – כך יש לנהוג גם בארועים שמתקיימים בקיבוצים ובקייטנות .

התנהגות מושכלת ומרוסנת עכשיו תאפשר את לקיים את ארועי הקיץ, את פתיחת שנת הלימודים ולחוג ביחד את החגים הבאים עלינו לטובה.


 

מבאך ועד רייכל, מארגוב ועד ברזיל: "אהבה בת 20" עם ירון גוטפריד

הקונצרט השנתי של רימון לצד תזמורת נתניה הקאמרית הקיבוצית - בערב אחרון טרום סגירתה
מבאך ועד רייכל, מארגוב ועד ברזיל: "אהבה בת 20" עם ירון גוטפריד
ירון גוטפריד. צילום: אנדרס

באירוע אחרון לקהל טרום סגירתה לאחר חמישים שנות פעילות, תופיע תזמורת נתניה הקאמרית הקיבוצית לצד זמרי ונגני רימון - ביה"ס למוסיקה, בקונצרט סוף השנה של מסלול ההלחנה, העיבוד והניצוח שבראשו עומד המנצח, הפסנתרן והמלחין ירון גוטפריד שינצח על הערב.

בקונצרט שיכלול מסע מוסיקלי מגוון, יבוצעו עיבודים ותזמורים אמנותיים סימפוניים שנכתבו על ידי מוזיקאי רימון: החל מהבדינרי של באך דרך מוסיקה ערבית של מוחמד עבד אל והאב, מוסיקה יהודית חסידית ויצירות שהפכו לפסקול ישראלי - ממשה וילנסקי וסשה ארגוב ועד עידן רייכל, וכלה במוסיקה ברזילאית מהבוסה נובה, השורו והסמבה, לצד מוסיקה אירית מלהיבה.

כרטיס: 80 ש"ח - לרכישה ופרטים

 מוזיאון ת"א לאמנות, יום א' 1.8.21, שעה 20:00 אולם רקנאטי, שד' שאול המלך 27, ת"א


 
 
 
 
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו.
 
2ab06947-5784-40e5-b5f5-5e70f4a846db.jpg
color-facebook-48.png
color-link-48.png

הוספת תגובה חדשה