דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

יד ביד: התנועה הקיבוצית וקופ"ח כללית מרחיבות היכרות ותיאום עבור האוכלוסייה בקיבוצים

מחלקת הבריאות מקיימת סדרה של כנסים אזוריים לממלאי תפקידים בתחומי בריאות ורווחה בקיבוצים עם מנהלי המחוזות של "הכללית" להעמקת ההיכרות עם מגוון שירותי "הכללית". הכנס הבא - גדות, 9.7, עם מינהלת גליל
העיקר הבריאות. מחזקים את שיתוף הפעולה
העיקר הבריאות. מחזקים את שיתוף הפעולה

מחלקת בריאות ורווחה בתנועה הקיבוצית פועלת לשימור וחיזוק הקשר של הקיבוצים עם קופת חולים כללית. שירותי "הכללית" ניתנים בקיבוצים כל השנים, אלא  שאחרי החלת חוק ביטוח בריאות ממלכתי, נחתם עם הכללית הסכם להספקת שירותי הבריאות בקיבוצים, "הסכם המסגרת". השבוע, התקיים בבית השיטה מפגש בהשתתפות עשרות מנהלי קהילה, מנהלי בריאות, מזכירות רפואיות ואחיות במרפאות הקיבוצים עם מנהלי מחוז צפון ומנהלת העמקים של הכללית. המפגש הבא שייערך בעוד שבוע וחצי (9.7) יתארח בקיבוץ גדות, לקיבוצי מינהלת הגליל במחוז צפון.

עדי רמות ממחלקת בריאות ורווחה מסבירה את מטרות המפגש: היכרות הדדית, הבנת הקשר שבין 'הכללית' לתנועה הקיבוצית ורענון הידע אודות "הסכם המסגרת" לאספקת שירותי בריאות בקיבוצים. לדבריה המפגש נוצל גם להצגת מגמות אליהן צועדת מערכת הבריאות בארץ, הכרת שירותי מערכות הבריאות הדיגיטליים, ושימוש מושכל בהן מצד קבוצות האוכלוסייה הרלוונטיות בקיבוצים ושירותי אשפוז הבית שהולך וצובר מקום בארץ, ובקיבוצים בכלל זה.

מארגנות המפגש ציינו בפני מנהלי מחוז הצפון ב"כללית" את ייחודיות מערכת הבריאות בקיבוץ היחיד ובתנועה הקיבוצית בכלל, והיותו של הקיבוץ מחויב לקיים מרחב מוגן ובטוח בשטחו. לצורך זה הקיבוצים מקצים משאבים של כח אדם נוסף על זה המוקצה ע"י הקופה במרפאה על מנת להנגיש עזרה ותמיכה לאוכלוסייה רב-גילאית עם מנעד רחב של חוליים ואתגרים בריאותיים. העסקת אחות נוספת במרפאה, העסקת מזכירה רפואת, מנוי מנהלי בריאות ורוחה, מטפלי שטח לטיפול באוכלוסיית הזקנים ועוד.

האתגר של מערכות הבריאות בקיבוץ הוא להמשיך לקיים מערכות מקיפות, עדכניות באיכות גבוה העונה על צרכי כל פלחי האוכלוסיה. להתעדכן בשינויים ולהתחדש, ולהציע לחברים את השירות המייטבי,המתאים, האפשרי והטוב עבורם.

מחלקת בריאות ורווחה בתנועה שוקדת על פיתוח מקצועי והקניית ידע לכל הנושאים בתפקידים השונים בתחום הבריאות באמצעות קיום קורסים ופורומים, מפגשי ממלאי תפקידים בזום, ושיתוף במידע ועדכונים רלוונטיים.

הוספת תגובה חדשה