דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

חן אמיר שנרצח בפיגוע בת"א הובא למנוחות בקיבוץ רעים בו נולד וגדל: "הגיבור הלאומי הפרטי שלנו"

מאות רבות ליוו למנוחות ביום ראשון את חן אמיר, בן קיבוץ רעים, שנרצח ביום שבת בפיגוע ברחוב מונטיפיורי בתל אביב בזמן עבודתו כסייר ביטחון בעיריית תל אביב ונטמן בבית העלמין של הקיבוץ. משפחתו החליטה לתרום את רקמותיו שיצילו חיים וישפרו את איכות חייהם של כ-50 מטופלים. ורד, אלמנתו של חן, ספדה לו: "אני רוצה להודות לך על הזוגיות המדהימה שהענקת לנו, על הבנות היפות שנתת לי ששואלות איפה אבא בכל שנייה. אתה הגיבור הלאומי הפרטי שלנו"
חן אמיר ז"ל

חן (42), נשוי ואב לשלוש בנות, נרצח בזמן שרכב יחד עם שותפו למשמרת, עוז, על אופנועו במסגרת עבודתו בסיירת לביטחון עירוני של תל אביב, כאשר המחבל פתח באש לעברם לאחר שעורר את חשדם והם התקרבו אליו במטרה לבדוק אותו. הוא באורח אנוש, פונה לבית החולים תוך פעולות החייאה, שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. חן התגורר יחד עם משפחתו בבת ים בשנים האחרונות, לאחר שגדל ונולד בקיבוץ רעים שבמועצה האזורית אשכול, שם מתגוררים עדיין הוריו, שבתאי ומלכה, שמלווים על ידי אנשי הקיבוץ והמועצה מאז קיבלו את הבשורה על מותו. לחן אחות בשם עדיה, שאמרה לאחר מותו כי "הוא לא חשש מהסכנה הכרוכה בביצוע עבודתו ותמיד רצה להגן על אנשים. ביום שבת הוא התעקש להגיע עם בנותיו לקיבוץ והביא איתו מתנות. כמה שעות אחר כך זה קרה". אביו שבתאי סיפר כי "הוא היה עוזר לאנשים... היה רואה מישהו מסכן, עוזר לו... הילדות שלו כל כך אהבו אותו, היה גם אבא וגם אמא, בשבילי הוא היה ממש מלאך, תמיד עזר לי".

מאות רבות של בני אדם הגיעו ללוות אותו בדרכו האחרונה, בהם ראש עיריית תל אביב רון חולדאי, מפקד מחוז תל אביב במשטרת ישראל ניצב פרץ עמר, השר אופיר אקוניס וח"כ גלעד קריב. אלמנתו, ורד אסייג אמיר ספדה לו: "חן שלי, אהוב שלי. אני רוצה להודות לך על הזוגיות המדהימה שהענקת לנו. על הבנות היפות ששואלות כל רגע איפה אבא?". אתה הגיבור הלאומי הפרטי שלנו שחירף את נפשו למען אחרים. באמת לוקחים את הטובים ביותר. לפני שלושה ימים היינו בפסטיבל האהבה, ואמרת לי 'הכי בא לי להזדקן איתך'. אתה תחסר לכולנו, השארת לנו מכתש".

חן היה חתום על כרטיס אדי מגיל 18 ומשפחתו החליטה כרצונו לתרום את איבריו, ורקמותיו (עצמות, גידים, קרניות ועור) שיצילו וישפרו את איכות חייהם של כ-50 מטופלים. פעילות ופעילי התנועה הקיבוצית וחברות וחברי הקיבוצים ברחבי הארץ שולחים את תנחומיהם למשפחת אמיר ולבית רעים כולו בשעה קשה זו. אנו אתכם באבלכם הכבד.

הוספת תגובה חדשה