דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

חברות בכל מחיר? בואו נעשה סדר

קיבוצים רבים עסוקים בשאלה – האם לגבות דמי כניסה עבור ההצטרפות לקיבוץ, ומהו התהליך הנכון לחישוב וקביעת דמי ההצטרפות האלה? מפגש זום שיוקדש לנושא יבקש לשרטט את מפת הדרכים ולאפשר מרחב להתייעצות עם מומחי/ות התנועה ועם קיבוצים אחרים
חברות בכל מחיר? בואו נעשה סדר
טיול ברפת קיבוץ עלומים. צילום: רפי בביאן

דמי הצטרפות לקיבוץ (הנקראים לפעמים גם דמי כניסה או דמי קליטה) מהווים בדרך כלל מרכיב חשוב בתהליך הקליטה. בבסיסם עומד העיקרון שעם הקבלה לחברות בקיבוץ, מצטרפים החברים החדשים כשותפים הן בקהילה, בחזונה ובערכיה והן בנכסים המשותפים, התשתיות הפיזיות והקהילתיות ומערך הערבות ההדדית, ושהשותפות הזאת צריכה לקבל גם ביטוי כספי.

לצד זאת, לאורך השנים היו נהוגות שיטות שונות ומגוונות לקבוע דמי הצטרפות לקיבוץ, לא תמיד על פי קווים מנחים ברורים – עקרוניים, כלכליים ומשפטיים -  ולעתים ללא הנמקה ברורה מספיק עבור הקיבוץ, הנקלטים והעולם שסביב. גם המערכות החיצוניות לקיבוץ, כגון רשות המסים, רשות מקרקעי ישראל ורשמת האגודות, בחנו ובוחנות נושא זה, וגם אצלן אין עדיין כללים ברורים לגבי דמי הקליטה.

מפגש זום שייערך ביום חמישי 03.03.22, בין השעות 14:00-15:30, יעסוק בעקרונות הבסיסיים של דמי ההצטרפות – מה מהותם ומטרתם, כיצד נכון לגשת לתהליך קביעתם, מה המגבלות והשיקולים שיש לקחת בחשבון ועוד. כמו כן נדבר על מגמות ועדכונים בתחום זה מעולמות המשפט, המיסוי והאגודות השיתופיות.

המפגש, יכלול פתיחה מפי מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, הצגת עקרונות לתהליך קביעת דמי ההצטרפות ודיון והיוועצות עם מומחי/ות התנועה: רו"ח דגן לוין, ראש אגף כלכלה; עו"ד ד"ר מיכי דרורי, ראש המחלקה המשפטית; עו"ד מרב ניב, מרכזת היחידה לקידום קואופרציה; דגן יראל, מרכז תחום קרקעות ובנייה. לבסוף נקיים שיח פתוח ושיתוף מניסיון המשתתפות והמשתתפים מהקיבוצים. 

לפרטים נוספים והרשמה למפגש – לחצו כאן

הוספת תגובה חדשה