דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

ועידת התנועה הקיבוצית התכנסה השבוע: "ממחר בבוקר מתחילים ליישם"

ועידת התנועה החמישית שהתכנסה השבוע דנה במעורבותה של התנועה הקיבוצית והקיבוצים בעשייה בחברה הישראלית
ילדי ניר דוד

מאות צירי ועידת התנועה הקיבוצית החמישית גדשו ביום שני השבוע החל משעות הבוקר את המדשאה המרהיבה שלחוף קיבוץ עין-גב. הצירים שהגיעו מהקיבוצים מכל רחבי הארץ, יצאו לאחר רישום קצר לסיורים ברמת הגולן ובקיבוצי חומה ומגדל שלחופי הכנרת (ראו ידיעה נפרדת). בכך יישמו הלכה למעשה את כותרת הועידה שעמדה בסימן "שמונים שנה לחומה ומגדל וחמישים שנה להתיישבות ברמת-הגולן".

 

מזכ"ל התנועה הקיבוצית פתח את ועידת התנועה, שהחלה לאחר החזרה מהסיורים ואמר לצירי הועידה: "אני נרגש לפתוח את החלק השני בוועידה החמישית של התנועה הקיבוצית – "קיבוציונות מאז ולתמיד".

 

ליושבים באולם הזה, אין צורך לספר מי היא ומה היא התנועה הקיבוצית, ומה עלילותיה. אנחנו כמובן יודעים...

 

אלא שהעם היושב בציון, הוא היום "עם אחר". למעלה ממחצית אזרחי ישראל לא היו כאן כאשר הדורות המוקדמים של התנועה הקיבוצית מילאו תפקיד מרכזי  ודרמטי כל כך בהקמתה של המדינה.

 

החלק הזה, כאמור - למעלה ממחצית תושבי ישראל, שחלקו עוין אותנו ביודעין וחלקו סתם מוסת, זקוק מידי פעם לתזכורת.

 

מן הטעם הזה, בחרנו לקיים את הועידה החמישית, היום 5 ביוני 2017, כאן, בעין גב. הקיבוץ שעלה על הקרקע לפני שמונים שנים, וקיבע את ריבונותה של מדינת ישראל על הכנרת.

 

תקצר היריעה מלתאר את שפע הפעילות ההתנדבותית ההתיישבותית והביטחונית שעשו התנועות הקיבוציות ד'אז, בשליחותו של הרעיון הציוני. לפיכך, אנחנו משתדלים, מדי שנה, להתרכז בפעילות אחת (או שתיים) ולספר בהרחבה אודותיהן. הציבור לא תמיד רוצה לשמוע, התקשורת מעדיפה לעסוק בנושאים אחרים, אולם אנו בחרנו, דווקא היום, במלאות 50 שנים בדיוק ליום בו פרצה מלחמת ששת הימים, לספר, מכאן, סיפורים אחרים".

 

לאחר בחירת נשיאות הועידה בראשות סול לביא בן-שימול חברת קיבוץ אלמוג, הציגו ילדי ניר-דוד, הקיבוץ הראשון של "חומה ומגדל", מיצג מרגש של בניית חומה ומגדל.

 

כהמשך לנושאי הועידה עלו לבמה מוקי צור מעין גב, היטיב לספר בסגנונו המוכר והאהוב על התיישבות חומה ומגדל ואחריו עלה ודיבר אריאל שגיא, חבר כפר חרוב, על חמישים שמה להתיישבות בגולן. את החלק הזה חתם אבשלום (אבו) וילן יו"ר התאחדות חקלאי ישראל, שסקר את מצב החקלאות והמים.

 

לאחר מכן שמעו צירי הועידה דברים של אלוף (מיל.) נעם תיבון, בן קיבוץ צרעה, על המצב הבטחוני מדיני בישראל ובאזור.

 

היום הראשון לועידה נחתם בהופעה מרהיבה של ירדנה ארזי והגבעטרו

הוספת תגובה חדשה