דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

ועידה צנועה אך חשובה מאוד!

בתאריך 15.11.21 התקיימה הועידה השישית של התנועה הקיבוצית - "תנועה בתנועה". בחלוף שבוע, מבקש מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, לסכמה
צירי הוועידה ה-6 מצביעים על הצעות ההחלטה. צילום: דנה בר-און
צירי הוועידה ה-6 מצביעים על הצעות ההחלטה. צילום: דנה בר-און

הייתה זו ועידה צנועה אשר לא הצטיינה באורך מופלג ובנאומים חוצבי להבות, אך הייתה משמעותית למדי בשורה של נושאים:

ראשית, חשוב לי לציין את הרכב הצירים. בהמשך למהלך שאנו מובילים מזה זמן, במועצות התנועה, גם כאן בוועידה הזו, בלטו לטובה צירים רבים המשתייכים, הלכה למעשה למנהיגות הפורמאלית והבלתי פורמאלית של קיבוציהם. לא תמיד זה היה כך - מן הועידה החמישית, שנערכה בעין גב בשנת 2017, נעדרו רובם המוחלט של ממלאי התפקידים הפורמאליים בקיבוצים. האלמנט הזה, שעשוי להיחשב טכני, אינו כזה כלל ועיקר. כאשר חברי הקיבוצים יודעים כי מנהליהם ומנהיגיהם לא טרחו לקחת חלק בוועידה, הם מתייחסים להחלטותיה, בהתאם...

בכדי "להביא" את ממלאי התפקידים לעיסוק והתעמקות בסדר היום התנועתי שהיה סדר יומה של הוועידה, הצמדנו השנה את הוועידה השישית לכנס ההנהגות השמיני וכך זכינו לנוכחות מרשימה ותורמת של מנהלי ומנהיגי הקיבוצים ולשותפות פעילה של רבים ממנהלי ומנהיגי ההווה בקביעת התוכן והשיח התנועתי.

שנית, החלטות הוועידה שנוסחו בלשון זהירה, רזה ובלתי מתלהמת העידו על מה ומי אנחנו ולא פחות... על מי איננו. כל ההחלטות היו מאופקות ונגעו בליבת הנושאים העומדים בהוויית חיינו ובמערכת היחסים שבין התנועה הקיבוצית לבין החברה בישראל.

הגדרנו מחדש מי אנחנו, וקבענו איך אנחנו רואים עצמנו תורמים לעיצוב המדינה על פי ערכינו.זיהינו והגדרנו את משפחת הנושאים בהם אנחנו עשויים לתרום למדינת ישראל תרומה עודפת, בהתאם לערכינו ויתרונותינו היחסיים. ולבסוף, הקמנו כלי רב משמעות ועצמה, אשר מאחד סופית את התנועה הקיבוצית ויאפשר לנו לקדם את סדר היום שלנו בדרך רלוונטית ומשמעותית על פי סולם עדיפויות מוסכם.

בשם חברי למזכירות התנועה הקיבוצית אני מבקש להודות מקרב לב לחברי נשיאות הועידה: חיים (ג'ומס) אורון, זאב (ולוולה) שור, סול לביא בן שימול, דניאלה לבנסארט, ולמשנה למזכ"ל, הדס דניאלי ילין, שעמדה בראש הצוות שאירגן את הוועידה.

אני מבקש להודות בהערכה רבה לחברי ועדת הניסוח שליוו את הועידה ותכניה בחודשים האחרונים. למוקי צור, רן כוחן (ששימש גם כיועץ שלנו לארגון הועידה), נגה בוטנסקי, עו"ד שימי בר-און, ענת מרלא ולעו"ד מיכי דרורי, מנהל המחלקה המשפטית במטה התנועה שנמנה גם הוא על חברי הוועדה.

אני מבקש לציין בסיפוק כי שני הצוותים הללו הובילו את הועידה בצורה עניינית ומכובדת והצליחו ליצור אווירה חיובית וקונצנזואלית מקצה לקצה. כמי שמלווה את פעילות התנועה הקיבוצית לאורך שנים, אני קובע כי אין זה מובן מאליו.

ומילה לסיום: התנועה הקיבוצית עומדת היום בעמדה נדירה של "תחושת הצלחה ומסוגלות גבוהה". לאחר שנים ארוכות שבנו, התעשתנו, החזרנו לעצמנו את הביטחון העצמי, אנחנו חזקים, צומחים ומשמעותיים. חצינו בהצלחה מרובה מבחנים מורכבים שהכריחו אותנו להשתנות ולהתאים עצמינו למאה ה-21 ועמדנו באופן מעורר קינאה במבחן הקורונה. אל לנו להסתנוור. אל לנו להפריז בהערכת כוחנו ויכולותינו. ראוי לנו כי נמשיך להתקדם באופן שקול מדוד ואחראי. ואם כך אכן יהיה, תיזכר הוועידה הזאת כנקודת מפנה בימיה הארוכים והמשמעותיים של התנועה הקיבוצית.

תודה מקרב לב לצוות המארגן, לפעילי התנועה, למועצה האזורית גליל עליון ולמלון גליליון אשר היווה עבורנו אכסניה מכובדת ומחבקת.

ניר מאיר – מזכ"ל התנועה הקיבוצית

הוספת תגובה חדשה