דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

"התנועות הקיבוציות שלחו את חבריהן ליישב את הגולן, צפון ים המלח ובקעת הירדן, ונמשיך לחזק את כל קיבוצינו. כפי שנקבע בעבר - לא נהיה מכשול לשלום"

צירי ועידת התנועה אישרו את ההצהרה המדינית של התנועה הקיבוצית
הצהרה מדינית

בסיום הועידה הצביעו צירי התנועה על ההצהרה המדינית של התנועה הקיבוצית שנכתבה ע"י אהרון ידלין ואלישע שפירא, הצהרה החוזרת וקובעת את עמדת התנועה הקיבוצית לגבי ההתיישבות וההתקדמות לקראת הסדרים מדיניים, בתקווה שיביאו בעתיד לשלום יציב באזורנו.
עיקרי ההצהרה היו בין השאר: ההתיישבות היהודית קבעה בעבר את גבולות המדינה והבטיחה את פיתוח השטחים הפתוחים ועיבודם בכל מרחבי מדינת ישראל. אחר הניצחון במלחמת ששת הימים, לפני חמישים שנה, שלחו התנועות הקיבוציות את חבריהן להתיישב ברמת הגולן בצפון ים המלח ובבקעת הירדן. התנועה הקיבוצית כולה ממשיכה ותמשיך גם בעתיד לתמוך ולחזק את כל יישוביה. התנועה הקיבוצית מגבה את צה"ל ואת כוחות הביטחון, בכל הקשור להגנת המדינה והבטחת קיומה, תוך שמירת דמותם המוסרית. התנועה תמשיך לעודד את בנותיה ובניה לשרות משמעותי בצבא ובכוחות הביטחון. מאז מלחמת ששת הימים ועד היום, התנגדו התנועות הקיבוציות להתיישבות יהודית בשטחים המאוכלסים על ידי הפלסטינים. התנועה הקיבוצית ממשיכה להתנגד להתנחלויות הללו גם היום והיא רואה בהן מעמסה מיותרת על המדינה, נטל בטחוני ומכשול להסדרים עתידיים. על מנת לקדם הסדרים מדיניים, בתקווה שיובילו להסכמי שלום בעתיד, תומכת התנועה הקיבוצית ביציאה מרוב שטחי יהודה ושומרון, להוציא גושי ההתיישבות הגדולים. התנועה תומכת בהפרדות מהעם הפלסטיני, שיבחר את דרכו למימוש שאיפותיו הלאומיות. התנועה הקיבוצית תכיר במדינה הפלסטינית כאשר תקום לצד מדינת ישראל. הגבולות הסופיים בין מדינת ישראל והמדינה הפלסטינית ייקבעו במשא ומתן. התנועה הקיבוצית חוזרת ומאשרת את העיקרון שאומץ על ידי התנועות הקיבוציות בעבר, הקובע ששום ישוב אינו אמור להוות מכשול לשלום. זאת בתקווה שאכן נגיע בעתיד לשלום יציב עם כל שכנינו.
התנועה הקיבוצית מתריעה בפני הסכנה לקיומה של מדינת ישראל, כמדינה יהודית ודמוקרטית, אם תימשך השליטה, המתקיימת מזה חמישים שנה על העם הפלסטיני.
התנועה הקיבוצית פתוחה להדברות ומעוניינת בקשרים עם כל חלקי העם בישראל ובתפוצות, אך היא ערה לסיכון ההולך וגובר לעתידו של המפעל הציוני, הנובע מגורמים קיצוניים המונעים על ידי ציווים דתיים משיחיים כביכול. התנועה הקיבוצית תתמוך בכל גורם שיוביל מהלכים שיקדמו הסכמים עם מדינות האזור ועם הפלסטינים והיא תפעיל את השפעתה במפלגות ובארגונים, בהם שותפים חבריה, כדי לתמוך ביוזמות מסוג זה".

הוספת תגובה חדשה