דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

התנועה הקיבוצית מקדמת: שטח המחנה של 'קיבוצי הגדר' בעוטף יועבר לקיבוצים הללו

ניר מאיר מזכ"ל התנועה: "המדינה לא הייתה שם בשבילם בשעת ההתקפה הרצחנית - לפחות שלא תפריע לפיתוחם. העברת הזכויות לקיבוצים שנפגעו כל כך קשה תסייע לשיקומם". הסכמי החכירה עם הקיבוצים מאפשרים למדינה לשלוט בהקצאת קרקעות המגורים, להכתיב את קצב הפיתוח ולגבות את חלקה במקרה של חילופי חוכרים. את השליטה הזו מבקשת התנועה לסיים באמצעות העברת שטח המחנה לבעלות הקיבוצים הללו, שעברו טראומה מחרידה ב-7 באוקטובר
בית הרוס בבארי לאחר התקפת חמאס. המדינה לא הייתה שם בשעת ההתקפה הרצחנית אז עכשיו שגם לא תפריע לפיתוחם
בית הרוס בבארי לאחר התקפת חמאס. המדינה לא הייתה שם בשעת ההתקפה הרצחנית אז עכשיו שגם לא תפריע לפיתוחם

התנועה הקיבוצית מקדמת דרישה מהקרן הקיימת לישראל ומרשות מקרקעי ישראל כי שטח המחנה של 'קיבוצי הגדר' בעוטף יועבר לבעלותם של הקיבוצים. הקיבוצים שנפגעו קשות בהתקפה הרצחנית של חמאס פונו אך הם מעוניינים להיות הגורם שאמון על הפיתוח והשיקום, מבלי שרשות מקרקעי ישראל תוכל להנחית פתרונות שאינם מקובלים עליהם. ניר מאיר מזכ"ל התנועה הקיבוצית שהעלה את הדרישה להעברת הבעלות לידי הקיבוצים טוען: "המדינה לא הייתה שם בשביל קיבוצי העוטף בשעת ההתקפה הרצחנית עליהם אז עכשיו לפחות שלא תפריע לפיתוחם".

בסוף חודש נובמבר קיבלה מועצת מקרקעי ישראל שורת החלטות שמעניקות הטבות למגזר הכפרי בנגב המערבי, בהם הגדלת שטחים למתקני אנרגיה סולארית, וגם את ההורדה של שיעורי ההיוון של קרקעות מגורים בקו העימות ל-0%, אלא שבתנועה הקיבוצית טוענים כי רוב ההטבות מכוונות בכלל למושבים והיא יוצרת מעין 'הפרד ומשול' בין הקיבוצים למושבים. "ההחלטות נהגו בחופזה בימים שהקיבוצים שנפגעו קשות עוד היו תחת ההלם ולא הבינו לעומקן את הצעות רמ"י, שניצל זאת להעבירן" אומר מזכ"ל התנועה, ומסביר כי מרבית הקרקעות שעליהן יושבים הקיבוצים הסמוכים לגבול רצועת עזה נרכשו על ידי קק"ל לפני קום המדינה, אבל בפועל הן מנוהלות על ידי רמ"י כאדמות מדינה.

הסכמי החכירה עם הקיבוצים מאפשרים למדינה לשלוט בהקצאת קרקעות המגורים, להכתיב את קצב הפיתוח ולגבות את חלקה במקרה של חילופי חוכרים. את השליטה הזו מבקשת התנועה לסיים באמצעות העברת שטח המחנה לבעלות הקיבוצים הללו, שעברו טראומה מחרידה ב-7 באוקטובר, תושביהם פונו ואין עדיין ידיעה מתי יחזרו הביתה. לדברי מזכ"ל התנועה "הקיבוצים הללו "קנו במחיר מופקע" את הזכות המלאה לבעלות על ביתם. מעורבותה של רמ"י, שהוא למעשה "גובה" מטעם המדינה, אינה נדרשת, בהינתן העובדה כי המדינה ויתרה כליל על גביה מקרקעות אלה. לפיכך, אין צורך בשירותיו, וכל מעורבות מצידו רק תפריע לחברי הקיבוצים לשקם את עצמם בקיבוציהם".

 

הוספת תגובה חדשה