דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

השינוי במיסוי הקיבוצי הוצא מתקציב המדינה

מזכ"ל התנועה הקיבוצית: "ללא הנחייתו של יו"ר יש עתיד, שר החוץ ורה"מ החליפי ח"כ יאיר לפיד, וללא העבודה הקשה של מנכ"לית משרד ראש הממשלה החליפי, נעמה שולץ ואנשי יש עתיד, אנשי רשות המיסים היו מצליחים לפרק את הקיבוצים  דרך סעיף "תמים".
ראש הממשלה החליפי ושר החוץ, יאיר לפיד עם מזכ"ל התנועה, ניר מאיר. השבוע  בכנסת
ראש הממשלה החליפי ושר החוץ, יאיר לפיד עם מזכ"ל התנועה, ניר מאיר. השבוע בכנסת

לסעיף אותו ביקשו אנשי רשות המיסים להכניס היו משמעויות מרחיקות לכת בפן המשפטי, החברתי והכלכלי-מיסויי, וקבלתו היתה מפרקת את עקרון החיים הקיבוציים הלכה למעשה, באמצעות שינוי מקיף בשיטת המיסוי של הקיבוצים והפיכת חברי הקיבוצים לשותפים מוגבלים בעסקי קיבוציהם, דבר אשר פוגע מהותית בדרך החיים הקיבוצית ובערבות ההדדית בין החברים.

הסעיף הורד מהתוכנית הכלכלית שהוצמדה לתקציב המדינה, תודות למאמץ גדול של סיעת יש עתיד, בראשות ראש הממשלה החליפי ושר החוץ, יאיר לפיד, ותוך עבודה אינטנסיבית של מנכ"לית משרד ראש הממשלה החליפי, נעמה שולץ. במקביל אליהם פעלו גם חברי הכנסת הקיבוצניקים – סגן שר הבטחון, אלון שוסטר וח"כ יעל רון בן משה (כחול לבן), יו"ר סיעת העבודה, רם שפע, ח"כ נירה שפק ומשה (קינלי) טור-פז (יש עתיד) ביחד עם חברי כנסת מסיעת "העבודה", וכן, רשמת האגודות, עו"ד שלומית שיחור-רייכמן.

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, אשר פעל ביחד עם שולץ ואנשי יש עתיד על מנת להוציא את הסעיף, הודה הבוקר (שני) לעושים במלאכה: "מצאנו שותפה ושותפים אמיתיים ונחושים במאבק שלנו נגד הרצון של אנשי רשות המיסים לחסל את הקיבוץ ואת דרך החיים הקואופרטיבית דרך סעיף "תמים" בתוכנית הכלכלית". אנו מודים ליאיר לפיד, נעמה שולץ, אנשי משרדה וחברי יש עתיד כמו גם לחברי הכנסת הקיבוצניקים וחברינו מסיעת העבודה, שלא הרפו עד שהסעיף הרע הזה הוצא מהתוכנית. אין ספק כי שיתוף הפעולה הזה יימשך".

הוספת תגובה חדשה