דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

השבוע שהיה - קצת מהשבוע בתנועה הקיבוצית - 21.11.2014

לוגו תנועה

התנועה הקיבוצית משתתפת באבלן של משפחות הנרצחים בפיגוע המתועב שהתרחש השבוע בירושלים. אנשים חפים מפשע הותקפו בעת תפילה על לא עוול בכפם ובצורה אלימה וזדונית. אלימות, גזענות ושנאה הן מהאויבים הגדולים ביותר של החברה והדמוקרטיה בישראל.

 

 

 

חוה אלברשטיין, שרים בכירים, עיתונאים, חברי כנסת, דויד גרוסמן, פרופסורים ועוד בכנס ההנהגות השני של התנועה הקיבוצית - ככה עושים היום ציונות

 

מעל 450 משתתפים מיותר מ-210 קיבוצים הגיעו ביום שלישי האחרון לשלושה ימי לימוד, חוויה, שיח ותרבות במלון אורכידיאה שבקיבוץ מעלה החמישה. האורחים הרבים שהשתתפו בכנס יצרו נקודות מבט שונות והציעו רעיונות חדשים ומרתקים למנהלי הקהילות, יו"רי הקיבוצים, מנהלי מש"א, מזכירי קיבוצים ועוד, שהגיעו להשתתף בכנס. בתמונה ניתן לראות את האווירה בהופעתם המעולה של חן בניאן, אורי הרפז ולהקתם בערב השני של הכנס

מוזמנים לראות את סרטון הפתיחה של הכנס ב
לחיצה כאן

 

_________-__...

 

 

____________...

שרת המשפטים, ציפי לבני, יממה אחרי הפיגוע הרצחני בירושלים, אמרה במעלה החמישה: "אנשים אומרים שאין ביטחון ואין פרטנר - אני לא מאמינה בזה"

 

מוזמנים לשמוע  בלחיצה כאן

 

 

_________-__...

במהלך הכנס התקיימו פאנלים ומושבי שיח רבים בהם השתתפו עיתונאים, חברי הכנסת: סתיו שפיר, עמר בר-לב, ניצן הורוביץ ואילן גילאון. בנוסף השתתפו בעלי תפקידים בקיבוצים, שותפים מארגונים שונים, עורכי דין, שמאים, רואי חשבון, יועצי מס ופעילי התנועה הקיבוצית. הפאנלים עסקו בסוגיות רבות וביניהן - יצירת מנהיגות חינוכית, בניית כלכלה קואופרטיבית, תפקידי ההנהגה הקיבוצית בשעת חירום, חקלאות ואתגריה בשנים הקרובות ועוד.

 

 

____________...

מזכ"ל התנועה הקיבוצית איתן ברושי קרא מעל בימת הכנס לחברי וחברות הקיבוצים להתנגד להחרמה ולפיטורי עובדים ישראלים בני הלאום הערבי:  "אני מתבייש לשמוע קולות בציבוריות הישראלית הוקריאם להחרמה ולפיטורי עובדים ישראלים בני הלאום הערבי.

"אני קורא מעל במה זו לחברי וחברות הקיבוצים ולמנהלי התעשיות הקיבוציות לא להיסחף בגל העכור של החרמת ציבור שלם עקב פעילות של חלקים קיצוניים ולקחת דוגמה מבית הכנסת בהר נוף ולהעסיק ערבים בכל המקומות בהם הם עובדים היום. הבחירה להכפיש ולהאשים ציבורים שלמים באופן קולקטיבי מסוכנת לדמוקרטיה הישראלית ולמרקם החיים המתוח ממילא".
 
מוזמנים לקרוא עוד בלחיצה כאן

___________-...

האלוף במיל' וראש המכון למחקרי ביטחון לאומי, עמוס ידלין, טען כי "מצבה של הביטחוני של ישראל היה למעשה חיובי מאוד עד יוני 2014" וכי הגורם היחיד שמסכן אותו הינו תכנית הגרעין האיראנית. "כל עסקה שתיחתם בין איראן למעצמות העולם - לא תהיה עסקה שמדינת ישראל תרצה לחיות אתה", גרס. לגבי הסוגיה הפלסטינית גילה אופטימיות: "אם הייתי יכול, הייתי שם כל יום פרח על הקבר של אריאל שרון" .

מוזמנים לקרוא עוד ב

לחיצה כאן

מוזמ

גמו


 

 

____________...

משתתף נוסף בכנס ההנהגות היה הפרופ' מנואל טרכטנברג שאמר:"בישראל אין ראש ממשלה לענייני פנים. אין קברניט שדואג לכלכלה וחברה. יש לנו שר אוצר שמתפקד כראש ממשלה לענייני חברה וכלכלה ועל התוכנית שלו למע"מ 0 אני יכול להגיד שהיה שווה בדיוק כמו שמה - 0" 

 

מוזמנים לקרוא עוד בלחיצה כאן
 

זו הזדמנות לומר תודה לראש הממשלה, לשרים אורי אריאל, ציפי לבני, יאיר שמיר, משה (בוגי) יעלון, לסגן שר האוצר ח"כ מיקי לוי, ליו"ר האופוזיציה ויו"ר מפלגת העבודה יצחק (בוז'י) הרצוג וליו"ר מרצ זהבה גלאון על שבירכו והשתתפו בכנס, ולצוות בהובלתה של שלומית צימרינג שיצר את הכנס מא' ועד ת'.
נתראה שנה הבאה.


ושתהיה לכולנו שבת שלום!

הוספת תגובה חדשה