דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

הקיבוץ בעיר הגדולה: עיריית תל-אביב-יפו עורכת את פסטיבל ט"ו בשבט הגדול במחווה לקיבוצים

עיריית תל-אביב-יפו והתנועה הקיבוצית עוטפות בחיבוק חם את הקיבוצים באירוע מחווה יחיד מסוגו לציבור הרחב, פסטיבל כל-ישראלי מחבק, שאוסף את תנובת האדמה והארץ, את עמל הידיים ואת יצירתם המגוונת של אנשיה ונשיה. אירוע "הקיבוץ בעיר הגדולה" יתקיים בשבוע הבאה, בימים רביעי - שישי, 24 - 26 בינואר, בשרונה מרקט, פארק שרונה ובברים ברחבי העיר
הקיבוץ בעיר הגדולה
העיר הגדולה במחווה לקיבוצים.

האירועים מוקדשים לנשות ולאנשי הקיבוצים שעמדו בחזית המתקפה בשבעה באוקטובר ולא הרכינו ראש, לאלה שאיבדו חברים ושותפים לדרך, לאלה שנמצאים עדיין בעין הסערה הטראגית ומסרבים לעלות על סירות חילוץ בלי לדעת שהם עשו הכול כדי להיות ראויים לחיות כאן.  הפסטיבל מורכב מארבעה עוגנים: 

  • "שוקיבוץ" בשרונה מרקט - השוק הקיבוצי הראשון של ישראל המאגד תוצרת מעמל כפיהם של היצרנים הקיבוציים הטובים ביותר של ישראל - מצפון ומדרום, מהבקעה, מההר ומהעוטף.
  • "קיבוצגיק" - סדרת הרצאות על הקיבוץ ומורשתו בברים תל-אביביים שיעשו מחווה לפאבים הקיבוציים. בין ההרצאות: "מחדר האוכל למגרש המשחקים" (העיתונאי, הפרשן וחוקר הספורט היהודי עדי רובינשטיין יספר כיצד שינו הקיבוצים את הספורט בישראל), "מקומונה אלף ועד שיוך דירות: לקסיקון המונחים הקיבוצי" (הסופר, חוקר השפה ובעל אתר "הזירה הלשונית" ד"ר רוביק רוזנטל, יצלול לעומק השפה הקיבוצית), "חלוציות, חדשנות, חקלאות ושמן שומשום" (יו''ר העמותה הישראלית לתרבות קולינרית דוד קישקה מארח את מייסד ומנכ"ל מסיק קיבוץ מגל אורן הכסטר לשיחה), "בסוף מצאו אותו זרוק מתחת עץ אשכוליות" (עיתונאי הארץ אורי משגב בשעה שמחה של שיח והאזנה מודרכת לרוק הקיבוצי).
  • "חדרוכל" - הומאז' נוסטלגי לחדר האוכל הקיבוצי במסעדת "האחים". עיתונאי ידיעות אחרונות אסי חיים ידפדף עם הקהל בספרו הקיבוצי-קולינרי, יספר על המנות המיתולוגיות של חדרי האוכל, ועל הסיפורים שמאחוריהן
  • "בערוגות הגינה" - הפנינג נטיעות שיחדש את האדמה באלפי צמחים חדשים. שתילת פרחים בערוגות פארק שרונה, הכנת עציצים אישיים עם פרחי העונה, הצגת הילדים "העץ המאומץ״ (תיאטרון ״עתיד בהיר"). ההשתתפות באירועים אלה ללא תשלום.

לחצו כאן לפרטים נוספים על כל אירועי "הקיבוץ בעיר הגדולה"

לקראת האירוע אמר ראש עיריית תל-אביב-יפו, רון חולדאי: "מתחילת הלחימה עמדה העיר תל אביב-יפו לצד תושבי הקיבוצים, מדרום ועד צפון, וקלטה אליה עשרות אלפי מפונים. הם מקבלים מעטפת שלמה של שירותים עירוניים בתחומי רווחה, חינוך וקהילה. מבחינתנו, הם אינם אורחים, הם תושבי תל אביב-יפו לכל דבר ועניין ואנחנו מחויבים להם עד שיוכלו לחזור לביתם בשלום. כקיבוצניק לשעבר, אני גאה בחיבוק התל אביבי ובמחווה של אירועי "הקיבוץ בעיר הגדולה" לאנשי ונשות הקיבוצים בט"ו בשבט הקרוב. אני מזמין את כולם לקחת חלק באירועים השונים לאורך ימי הפסטיבל, לתמוך ולהנות מהתוצרת הנפלאה של הקיבוצים".

מזכ"ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר אמר כי "ההתקפה הרצחנית המחרידה של מחבלי חמאס פגעה קשות בתושבי הנגב המערבי, ובהתיישבות, המסמנת את גבול המדינה. זה ייקח עוד זמן אבל זה יקרה - החטופים ישובו למשפחותיהם, צה"ל ינצח והקיבוצים יחזרו הביתה להפריח את הנגב. הפסטיבל בתל-אביב-יפו הוא עוד סימן לחוסנה של החברה הישראלית, לחיבוק החם ולאחווה בין חלקי החברה שלנו, גם בדרישה להחזרת כל החטופים מהשבי. תודה לעיריית תל-אביב-יפו ושרונה מרקט על המחווה המרגשת והאירוח של המשתתפים מכל רחבי הארץ".

המארחת - גאיה רז פלד, מנכ"לית שרונה מרקט הוסיפה: "שרונה מרקט נרגשת לארח את היצרניות והיצרנים הקיבוציים מהערבה ועד הגליל העליון, זוהי הזדמנות מצוינת להכיר מקרוב את הכח הקיבוצי".

 

הוספת תגובה חדשה