דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

העין-גבים שומרים על המסורת

75 שנה לשחרור הסוסיתא במלחמת השחרור – בני קיבוץ עין גב חנכו את המצפור "חדש בהר". במקום שכנה העיר סוסיתא אשר הוקמה על כל שטח רמת ההר ונוסדה כעיר מדינה (פוליס) במחצית הראשונה של המאה ה-2 לפנה"ס בידי הממלכה הסלאוקית
חונכים מצפור בהר סוסיתא. צילום: אריאל צור
חונכים מצפור בהר סוסיתא. צילום: אריאל צור

בשבוע שעבר, התכנסו חברי קיבוץ עין גב, בני כל הדורות, לטקס חגיגי לחנוכת המצפור החדש בהר סוסיתא, שהוקם על ידי רשות הטבע והגנים כחלק מהפרויקט הענק לשיקום ופתיחת הגן הלאומי סוסיתא לקהל הרחב. תא"ל (במיל') עוזי קרן, חבר הקיבוץ ומי שיזם את הקמת המצפור, המחיז את לבטיהם וזיכרונותיהם של חברי עין גב מהמלחמה על הבית, המובעים בספר 'המצודה במזרח הכנרת' וכחלק מהטקס צוינו 75 שנה לקרב ההרואי לשחרור הסוסיתא והקרבות שהיו נחלת המתיישבים הצעירים בעין גב במלחמת השחרור, עם הופעה מרגשת של חברי הקיבוץ, שהציגו את דמויות החברים בימים ההם.

המצפור החדש, במורד המערבי של הסוסיתא, ממוקם בנקודה בה מתקיים מאז 1953, טקס ההשבעה המסורתי לבני ובנות המצווה של הקיבוץ, המעפילים להר בחסות הלילה, משתתפים ב'משימות ביטחוניות' על פי אירועי העבר, וחותמים במגילה על המחויבות למורשת העינגבית.

סוסיתא הוא אתר ארכיאולוגי הנמצא על גבעה במורדות רמת הגולן, כשני קילומטרים מזרחית לכנרת. במקום שכנה העיר סוסיתא אשר הוקמה על כל שטח רמת ההר ונוסדה כעיר מדינה (פוליס) במחצית הראשונה של המאה ה-2 לפני הספירה בידי הממלכה הסלאוקית. מקור השם סוסיתא בארמית (סוסה) הוא תרגום שמה היווני של העיר – היפוס. מקור שמה של העיר שאוב מצורת ההר שיש ומשווים לו חלקי צוואר וראש של סוס. שמה הערבי של העיר הוא קלעת אל־חצן - מצודת הסוס. סברה נוספת לגבי מקור השם היא שקבוצת חיילים ממעמד הפרשים היו מייסדיה של העיר ומכאן שמה.

הוספת תגובה חדשה