דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

המים שיחזירו את השקט לעמק?

קרן קימת לישראל אישרה לאחרונה את תקציבה לשנת 2022 ובו סעיף המתקצב פרויקט רחב היקף של החזרת מי נחל האסי לבית שאן ומהעיר לנחל חרוד בארבעים מיליון ש"ח. יעקב בכר, יו"ר התאחדות הארגונים הכלכליים הקיבוצים, המשמש גם כדירקטור ויו"ר ועדת הכספים של קק"ל, סייע לקידום הנושא
פארק האקליפטוס המתוכנן עם הבריכות בבית שאן (הדמיה: ערן געש – אדריכלות נוף)
פארק האקליפטוס המתוכנן עם הבריכות בבית שאן (הדמיה: ערן געש – אדריכלות נוף)

"מחזירים את המים לבית שאן" ו"מי נחל האסי יזרמו לבית שאן" היו הכותרות שבישרו לאחרונה על פרויקט ענק שתוקצב ב-40 מיליון ש"ח על ידי קק"ל לשנת 2022, תקציב המאפשר להוציא לפועל תוכנית שאפתנית של ראש העיר בית שאן ז'קי לוי לפתח פארק מים בבית שאן לבילוי ונופש והזרמת מים ברחובות העיר שישפכו בסופו של יום לנחל חרוד ולירדן.

מאחורי המהלך של אישור התקציב עומד יעקב בכר (מענית) שבין תפקידיו השונים, כמו יו"ר קיבוצו ויו"ר התאחדות הארגונים הכלכליים הקיבוציים, מכהן גם כדירקטור מטעם מפלגת העבודה בדירקטוריון של קק"ל, ובמקביל כיו"ר ועדת הכספים של הארגון מטעם מפלגת יש עתיד. המאבק באי צדק חברתי ואי שוויון בחברה הישראלית בוער בעצמותיו, והזרמת המים לבית שאן נראתה לו פתרון נכון לנושא ראוי וחשוב. 

"שאלתי את עצמי איך אני יכול לעזור לז'קי לוי לממש את היוזמה שלו, ובאותה הזדמנות אולי לסייע באופן עקיף לניר דוד? הבנתי שבתפקידי כיו"ר ועדת הכספים של קק"ל, גוף שמקצה מאות מיליוני שקלים בשנה לפיתוח, אני בעמדה מעולה לשכנע את חברי הוועדה והדירקטוריון להקצות תקציב לביצוע התוכנית של ז'קי לוי ולהזרים מים לבית שאן. ראש המועצה האזורית, יורם קרין, שהוא גם יו"ר רשות ניקוז דרומי ושיתוף הפעולה שלו ושל ז'קי לוי מצוין, תמך ברעיון", מספר בכר.

קראו את הכתבה שהתפרסמה בעיתון 'זמן קיבוץ'

הוספת תגובה חדשה