דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

היום שאחרי "מגן וחץ": פעילי מטה התנועה הקיבוצית ביקרו בקיבוצי ה'עוטף'

לאחר שקהילות הקיבוצים שבו לבתיהם, ביום שלישי הגיעו פעילי מטה התנועה לביקור בקיבוצי עוטף עזה, נפגשו עם ממלאי תפקידים ודייקו את מטרות המוקד התנועתי לשעת חירום. מוריה אילון שחר, מנהלת מחלקת ביטחון בתנועה: "המפגשים עזרו לנו למקד את מטרות המוקד התנועתי, ללמוד על הדברים שעלינו לשפר מהמבצע האחרון ולהבין טוב יותר את תפקידנו עבור קיבוצי העוטף בפרט והקיבוצים בכלל, בכל הנוגע לאירוע חירום ביטחוני"
פגישה עם אופיר ליבשטיין במרכז קליקה בשער הנגב

ביום שלישי השבוע ביקרו פעילי מטה התנועה הקיבוצית באזור עוטף עזה, בקיבוצי המועצות האזוריות אשכול, שער הנגב וחוף אשקלון, שם נפגשו עם ממלאי תפקידים וחברים. הפעילים התחלקו לשלושה צוותי עבודה וכל צוות ביקר בקיבוצים אחרים במטרה לא להעמיס והגיע למספר קיבוצים רב ככל הניתן.

את הביקור ארגנו צחי רם ודנה אדלהייט, רכזי האזורים של הנגב המערבי ודרום הארץ בתנועה. מוריה אילון שחר, מנהלת מחלקת ביטחון בתנועה, ציינה כי "בביקור נדונו צרכי הקהילות במצב חירום, והמענים הניתנים מהקיבוץ, המועצה האזורית והמדינה. במפגשים דיברנו על הערך המוסף שיכולה התנועה להציע מול צרכים שלא ניתנים להם מענים באמצעות הגופים הללו וכיצד ביכולתנו לסייע. המפגש עם השטח עזר לנו למקד את מטרות המוקד התנועתי, ללמוד על הדברים שעלינו לשפר מהמבצע האחרון ולהבין טוב יותר את תפקידנו עבור קיבוצי העוטף בפרט והקיבוצים בכלל, בכל הנוגע לאירוע חירום ביטחוני". 

מוריה הוסיפה כי לקחים משמעותיים שעלו בביקור הם מורכבות הפינוי לקיבוצים המרוחקים בין 4-7 ק"מ מהגבול, שמירת שגרה אצל המתפנים והפעלת פעילות לילדי הגיל הרך ולנוער, היקף גבוה של מתפנים, אמון גבוה בתפקוד המועצה האזורית ומורכבות החזרה לשגרה במסגרות השונות.

נטע קדם, מנכ"לית התנועה, הוסיפה כי "המפגשים היו מרגשים, מעוררי השראה ונוגעים ללב, וזימנו לנו מפגש עם אומץ, כאב, אחריות, מסירות וכמיהה משותפת של כולן וכולם לימים של שקט. היה לנו חשוב לחזק את ממלאי התפקידים ולהודות להם עם הטיפול המסור ומקצועי במבצע מגן וחץ, ולשמוע היכן הם רואים את התפקידה של התנועה הקיבוצית בחירום".

הוספת תגובה חדשה