דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

בית לשמחת חיים

התרגשות רבה נרשמה בחגיגות לציון שנה להקמת "בית לחיים" בקיבוץ רביבים. באירוע שהתקיים במועדון לחבר השתתפו חברים, חברות ובני הנוער מהקיבוץ יחד עם דיירי הבית ומשפחותיהם. בבית מתגוררים כרגע ארבעה דיירים ויש בו מקום לארבעה דיירים נוספים
עידן יונה, דייר בבית לחיים ברביבים מכבה את הנרות על עוגת יום הולדת שנה לבית
עידן יונה, דייר בבית לחיים ברביבים מכבה את הנרות על עוגת יום הולדת שנה לבית

"אני מודה לאייל הבן שלי, הילד הנצחי, על זה שלימדת אותי לקבל את מה שאי אפשר לשנות באהבה ובסבלנות, להשתדל לראות את הטוב ולא את מה שפחות, ששום דבר לא מובן מאליו, שכל צעד וצעד מלווה בעבודה קשה", ריגשה את הנוכחים אמא של אייל, כשהודתה לבנה באירוע לציון שנה להקמת בית לחיים בקיבוץ רביבים. "במקום הזה כולנו נעצור רגע ונחשוב שלהיות שונה זה לא להיות פחות, שנוכל להסתכל על האדם כאדם ולא על הנכות או על המגבלה שלו. תודה לכם קיבוץ רביבים, אתם השיעור של החיים, שיעור של קהילה, של אנשים עם לב".

אורית שלו, חברת רביבים ומנהלת הבית מספרת שהבית הוקם בשיתוף עם עמותת "גוונים" ועם משרד הרווחה. נכון להיום, גרים בו חן כפיר, בן רביבים, עידן יונה ממיתר, ליאור אליה מנבטים ואייל מירקין מחצרים, ויש בו מקום לפחות לעוד ארבעה.

האירוע לציון שנה להקמת בית לחיים ברביבים
האירוע לציון שנה להקמת בית לחיים ברביבים

סדר היום שלהם עמוס, הם מארגנים את החדר שלהם בעצמם, מכינים ארוחה, יוצאים לעבוד בענפי הקיבוץ, ואחה"צ עסוקים בפעילות עם מתנדבים ומתנדבות חברי הקיבוץ. כך למשל, את עידן ואת אייל תוכלו לשמוע בקריאות רמות בחוג אומנויות הלחימה עם אודי אורנשטיין, בעבר מנכ"ל איגוד התעשייה הקיבוצית והיום יו"ר קיבוץ כרם שלום ובעל חגורה שחורה. את ליאור תוכלו לפגוש בהליכות מסביב לקיבוץ ביחד עם צחי רם, רכז אזור הנגב המערבי בתנועה הקיבוצית, מזכיר הקיבוץ לשעבר וממייסדי הבית, שאמר: "בשלב הקמת הבית לחיים חשב הצוות לשנות את השם ל-"חיים לבית" ובעיני זה ממש נכון, התרומה של הבית לקהילה היא עצומה ומרגשת ואנחנו רק בתחילת הדרך". 

גם את הנוער של רביבים אפשר לפגוש בבית לחיים בפעילות משותפת של החינוך החברתי, התנועה החדשה ודירי הבית. ביחד בנו שולחנות קק"ל, הקימו פרגולה, שתלו פרחים ועוד ועוד. הבית המטופח והמזמין ממוקם באחת משכונות המגורים בקיבוץ בלב הקיבוץ, בין מדשאות ירוקות לעצי האשל הוותיקים.

הרכב "גוונים" משדרות מופיע באירוע
הרכב "גוונים" משדרות מופיע באירוע

במלאת שנה להקמת הבית חגגו חברי רביבים ובני הנוער עם דיירי הבית ומשפחותיהם במועדון לחבר. "אנחנו מתרגשים כי זה לא מובן מאליו. אנחנו מתרגשים כי זה מבטא את הזהות הקיבוצית שלנו", אומרים  עדי שגיא, ממחלקת צמיחה ובמעורבות בקיבוץ הדתי, וד"ר אילת גלס, ראשת אגף חברה וקהילה בתנועה הקיבוצית, שהשתתפו באירוע. השניים, ביחד עם עפרי רביב, ראש אגף צעירים ומעורבות בחברה של התנועה הקיבוצית, מובילים תהליך להקמת "בתים לחיים" נוספים בקיבוצים וניתן לפנות אליהם לקבלת מידע וליווי התהליך.

ברכות נשאו ראש המועצה האזורית רמת הנגב, ערן דורון, אלדד ימין, מזכיר רביבים, ניתאי שרייבר, מנכ"ל עמותת גוונים, וניר מאיר, מזכ"ל התנועה הקיבוצית. "מה שקרה כאן בשנה האחרונה ומה שקורה כאן הערב יכול לשמש השראה ללא מעט קיבוצים" הדגיש מזכ"ל התנועה הקיבוצית, "יש עוד הרבה קהילות קיבוציות שיכולות לשמש בית, ראוי שישמשו בית ואפילו כדאי להן לשמש בית. אתם חברי רביבים יודעים שבפעילות מהסוג הזה התורם נתרם הרבה יותר ממה שתורם"

"אני ואתה נשנה את העולם", הפליאו בשירתם זמרי וזמרות הרכב "גוונים" משדרות, הרכב מוסיקלי שכל חבריו הם צעירות וצעירים עם מוגבלות. דיירי הבית הגישו אדניות עץ עם פרחים, שי למתנדבים ולמתנדבות מהקיבוץ, והייתה כל כך הרבה אהבה באוויר.

פרגולה, דק ורהיטים מעץ בבית לחיים, אותם בנו נעורי וחברי רביבים ביחד עם הדיירים
פרגולה, דק ורהיטים מעץ בבית לחיים, אותם בנו נעורי
וחברי רביבים ביחד עם הדיירים

כמו שאמר ג'ובראן חליל ג'ובראן ב"הנתינה" - 

"אתה נותן אך מעט, עת תיתן מרכושך,

רק עת תיתן מעצמך זוהי נתינת אמת.

יש הנותנים מעט מן הרב אשר להם ובכבוד חפצם

ורצונם המוסתר מכתים את נתינתם

ויש הנותנים את כל המעט אשר להם –

הם המאמינים בחיים, הם מלח הארץ וטנאם מלאה תמיד"

הוספת תגובה חדשה