דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

ביקור הגומלין בגרמניה של העמיתים מהגליל העליון

שלוש עשרה צעירות וצעירים מהגליל העליון, בוגרי תכנית 'עמיתים' לחיזוק מנהיגות צעירה, חזרו בשבוע שעבר מביקור גומלין בגרמניה, כחלק מתוכנית חילופי נוער וצעירים שהחלה לפעול בהובלת התנועה הקיבוצית, מרכז הצעירים במועצה האזורית הגליל העליון, "הרשות לחילופי נוער וצעירים" בישראל וארגון - ConAct (קונאקט) מגרמניה
המשלחת מהגליל העליון בביקור בגרמניה
המשלחת מהגליל העליון בביקור בגרמניה

המשלחת מהגליל העליון החלה את הסיור בצפון גרמניה, באזור העיר דורנום (Dornum), שם הכירו את האופי הכפרי והמרחב האזורי של הצעירים בצפון גרמניה. לאחר מכן ביקרו גם באי התיירותי נורדרני (Norderney), השוכן בים הצפוני וידוע באופיו המיוחד. בהמשך המסע המשלחת ירדה מעט לכיוון דרום מזרח לעיר אולדנבורג (Oldenburg) ומשם סיירה בכל מיני מקומות הסובבים את העיר. בחלק זה נערך גם סיור יומי בעיר ברמן (Bremen) בעקבות מקומות הקשורים למלחמת העולם השנייה והקהילה היהודית שהייתה בעיר.

הפרויקט נערך במסגרת שותפות חדשה שהמחלקה הבינלאומית בתנועה הקיבוצית מפתחת מזה תקופה ארוכה עם ארגון הגג של מרכזי הצעירים במרחב הכפרי של אזור סקסוניה התחתונה בגרמניה. באמצעות שיתוף פעולה ראשון מסוגו עם רשת הצעירים של התנועה, מבקשת המחלקה הבינלאומית לקדם תפיסה של חיזוק הקשרים עם שותפים בחו"ל להרחבת הפרספקטיבה והעצמת הפעילויות של התנועה הקיבוצית בתחום הצעירים ותכניות המנהיגות.

רותם שניצקי, מנהלת רשת הצעירים בתנועה הקיבוצית, הצטרפה גם היא אל המשלחת הישראלית בביקור בגרמניה ומספרת: ״אמנם הביקור שלי בגרמניה היה קצר, אך כבר בתחילתו ראיתי קווי דמיון בין האתגרים של הצעירים שלנו לצעירי גרמניה במרחב הכפרי. לימודים, מגורים, תעסוקה ותחבורה ציבורית הם אתגרים חוצי גבולות. אך מעבר לזה, היה מדהים לראות מכנה משותף של צעירים בפריפריה שרוצים לשנות ולפעול עבור הקהילה והמדינה".

קרן פרדו, מנהלת המחלקה הבינלאומית מספרת: "מרגש מאוד להוציא לפועל תכנית שאנו חולמים עליה ורוקמים אותה כבר למעלה שנתיים, יחד עם שותפים מהארץ ומהעולם, לחיזוק הדיאלוג וההכרות הבינלאומית עם הפעילות של התנועה הקיבוצית".

תום נדיל, חבר רשת הצעירים של התנועה הקיבוצית ובוגר תכנית המנהיגות של הרשת ״שבילים״, הוביל את המשלחת בארץ וליווה את הקבוצה הישראלית: ״שיתוף הפעולה בין שני הארגונים שמטרתם היא לקדם צעירים וצעירות בפריפריה ולהביא אותם לקחת אחריות על המקום ועל הקהילה שהם חיים בה, היה מעולה ומלמד. שותפות זאת מייצגת את המטרות של התנועה הקיבוצית ושל ׳הרשת׳. למדנו המון אחד מהשני ואני צופה לשיתוף פעולה גם בהמשך הדרך".

הוספת תגובה חדשה