דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

בואו נגשר על זה

סדנא בת חמישה מפגשים שיצרה מחלקת צמיחה ופיתוח קהילה בתנועה הקיבוצית, תעניק כלים יישומיים למובילות ומובילי הצמיחה הדמוגרפית בקיבוצים להתמודד עם קונפליקטים והתנגדויות, ותסייע להם להוביל את תהליכי הקליטה תוך הסכמות רחבות ובאווירה חיובית
צילום: נאוה פלדמן, עלומים
צילום: נאוה פלדמן, עלומים

תהליכי הקליטה בקיבוץ מעוררים, לצד תחושות חיוביות של צמיחה ואופטימיות, גם לא מעט קשיים וקונפליקטים ברמה האישית וברמה הקהילתית. המפגש בין אוכלוסייה ותיקה לחברים חדשים מדגיש את הצרכים השונים והשפות השונות; נקלטים (וכאשר מדובר בבני קיבוץ – לעתים גם הוריהם) נדרשים לעבור תהליכים שונים (אבחונים, דרישות כלכליות, בניה) המייצרים עומס רגשי ומשפחתי; וסוגיות העוסקות בסדרי עדיפויות, הטבות ואיזונים   עשויות לעורר דיון ציבורי מקוטב וקושי לגבש הסכמות.

מנהלות ומנהלי הקליטה והצמיחה הדמוגרפית בקיבוצים נמצאות ונמצאים בקו הראשון של ההתמודדויות הללו ומחזיקים על כתפיהם תהליכים מורכבים. היכולת לנהל ולהוביל תהליכים כאלה באווירה טובה ועם הסכמה רחבה היא מפתח ליצירת אקלים חיובי בקהילה וחוויית קליטה מיטבית לחברים החדשים.

מחלקת צמיחה ופיתוח קהילה בתנועה הקיבוצית זיהתה את הצורך של מובילות ומובילי הקליטה בהכשרה בתחום הגישור ובניית ההסכמות, ופותחת סדנא בת חמישה מפגשים תחת הכותרת: "מה הסיפור? גישור וחיבור!", שנועדה לתת כלים יישומיים לרכזות ורכזי הצמיחה והקליטה בקיבוצים, להתנהלות בסביבה עם קונפליקטים, התנגדויות וחוסר הסכמה.

הסדנא תעניק ידע, כלים ומיומנויות אישיות, להתמודדות עם סכסוכים והתנגדויות של פרט וקבוצות – דרך התבוננות פנימית בדפוסים אישיים ושיפור היכולת להתמודד ולנהל מצבים אלו. הלמידה תלווה בסימולציות ודוגמאות מהיום-יום המקצועי של המשתתפים. את הסדנא ינחו יעל פוקס לוי, עו"ד ומגשרת מומחית, בעלת ניסיון רב בהכשרת מנהלים ובעלי תפקידים בקהילה בארגונים; ואיילת הריס, יועצת ארגונית, רכזת צמיחה ופיתוח קהילה בתנועה הקיבוצית. יעל ואיילת הנחו בהצלחה סדנה דומה למנהלי קהילה במכללת כנרת בשנה שעברה.

"אנחנו מזמינות את מובילי הצמיחה והקליטה ללמוד, להתנסות בכלים גישוריים ולהחשף לתפיסות שיסייעו להם בעבודה השוטפת והמתאגרת ויעצימו אותם", אומרת איילת הריס ממחלקת צמיחה ופיתוח קהילה. "למובילי הקליטה תפקיד חיוני בחוסן של הקהילות שלהם וחשוב לנו לצייד אותם בכלים המתאימים לכך".

הסדנא תתקיים בזום בימי שני, בין השעות 09:00-12:00 בתאריכים: 3.5 26.4 19.4 12.4 5.4.

עלות הסדנא: 700 ש"ח.

להרשמה: לחצו כאן

לפרטים נוספים ניתן ליצור קשר עם איילת הריס: ayeleth@tkz.co.il

 

הוספת תגובה חדשה