דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

"אין לנו מדינה אחרת ולכן אין לנו את הפריבילגיה להיעלם ולעשות לביתנו"

בשבוע שעבר הסתיים מחזור ג' של תכנית "אפיקים לשירות הציבורי" - תכנית מנהיגות להכנה למגזר משרתי הציבור ולתוכניות הצוערים, מבית רשת הצעירים של התנועה הקיבוצית ואגף 'עתודות לישראל', משרד ראש הממשלה. 14 צעירים וצעירות מקיבוצים בכל הארץ סיימו את התכנית שכללה 12 מפגשים, סיור בכפר קאסם וסמינר בן יומיים בעוטף עזה
"אין לנו מדינה אחרת ולכן אין לנו את הפריבילגיה  להיעלם ולעשות לביתנו"

מטרת התוכנית היא לחשוף את הצעירים והצעירות לשירות הציבורי על אתגריו וההזדמנויות שהוא טומן בחובו, ולעודד אותם לבחון האם הם רוצים להשפיע על החברה הישראלית ולהוביל שינוי בדרך של השתלבות בעשייה ציבורית. במהלך התכנית נפגשו המשתתפים והמשתתפות עם ארגונים ומשרתי ציבור פורצי דרך במגוון זירות עשייה (ממשלה, שלטון מקומי, מגזר שלישי ועוד). בין הנושאים השונים שנלמדו בתכנית: סוגיות ליבה בחברה הישראלית, יסודות המנהל הציבורי, ממלכתיות ושירות המדינה, מגזר שלישי, סמינר פריפריה מול מרכז, התנועה הקיבוצית עבר, הווה ועתיד, עמידה מול קהל ומפגש חשיפה לתוכניות הצוערים השונות.

במקביל ללמידה על השירות הציבורי, נחשפו המשתתפים לתנועה הקיבוצית, לאגף צעירים ומעורבות בחברה ולרשת הצעיריםלמדו על ההיסטוריה הקיבוצית, אתגרי התנועה הקיבוצית היום ובעיקר חשבו קדימה על המקום שלהם כצעירים בקיבוץ ובתנועה. כמו כן, שיתפו המשתתפים בסיפורים האישיים שהובילו אותם לרצות להשפיע על החברה בה הם חיים - דרך השירות הציבורי או נתיבים אחרים שיפלסו בדרך להטבעת חותמם על החברה הישראלית.

מפגש הסיום החגיגי והמרגש נערך בנוכחות מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, ונציגי אגף עתודות ישראל, ובמהלכו הציגו משתתפי התכנית נייר מדיניות שעליו עבדו במהלך התכנית, בנושאים: תעסוקת חרדים, דיור ושיטת הבחירות בישראל. המפגש היה מלווה בגאווה, התרגשות וציפייה להמשך. המשתתפים והמשתתפות ציינו שלאחר התכנית הם רואים את השירות הציבורי כמקום בעל השפעה רבה על החברה הישראלית ושהוא כבר לא נתפס בעיניהם כ"אפור" כפי שחשבו לפני, אלא להיפך, הוא מגוון ומאפשר מרחב השפעה גדול. לצד החלק הלימודי בתכנית, הם ציינו שרכשו חברים וחברות שישמרו איתם על קשר ושהתוכנית חיברה אותם לתנועה הקיבוצית ולהבנה שעכשיו הגיע תורם להשפיע ולשנות פנימה בקיבוצים והחוצה בחברה הישראלית.

ניר מאיר אמר למשתתפי התוכנית: "אנחנו, אנשי התנועה הקיבוצית, נעדרים שנים ארוכות מידי מהמרחב הציבורי. אין לנו מדינה אחרת ולכן אין לנו את הפריבילגיה להיעלם ולעשות לביתנו. במסגרת פעילות אגף צעירים ומעורבות בחברה ורשת הצעירים בחרנו לקיים תכנית אקטיבית לעידוד בנינו ובנותינו לחזור למשרדים בהם מעוצבת ומנוהלת המדיניות הלאומית ו/או המוניציפאלית".

תמר פלד אמיר, ראש אגף בכיר עתודות לישראל, בירכה את הבוגרות והבוגרים: "ההקמה של תכנית כזאת היא חשובה עבורנו ונבנתה מתוך אמונה שתגיעו לצמתי ההשפעה מושכלים, עם ארגז כלים, מיומנויות ובעיקר עם תשוקה. כולי תקווה שהתוכנית העניקה לכם עולם של ידע על מגזר משרתי הציבור, פתחה בפניכם את ההזדמנות להכיר אנשים שעושים ומשפיעים בכל מיני מקומות ובגילאים צעירים, כן – אפשר להשפיע גם בגילכם.ן הצעיר, מקווה לראות כמה שיותר מכם ומכן בשירות הציבורי".

עפרי רביב, ראש אגף צעירים ומעורבות בחברה: "תמיד מרגש לסיים מחזור נוסף של תכנית כזו. המושג "משרתי ציבור" הוא לא סתם בעיני. יצא לי לא מעט פעמים לעבוד מול הממשלה, וזה לא תמיד היה לי פשוט. תהיה לנו זכות אם יחד איתכם נוביל למהלך שבו נביא לקצה של השירות הציבורי את האנשים הטובים ביותר שלנו. מקווה שהתוכנית תרמה לכם ונפגוש את חלקכם בשירות הציבורי או במקום משפיע אחר".

את התכנית הנחתה שני כפיר (מנרה), בוגרת המחזור הראשון, שאמרה בדברי הסיכום שלה: "מה שהכי חשוב לי להגיד זה שאני נורא שמחה על הזכות להכיר כל אחד ואחת. אתם עולם ומלואו, המפגשים אתכם - גם בזום ובוודאי הפיזיים - היו הזדמנות עבורי להוציא את עצמי קצת משגרת היומיום, לפתוח את הראש, להקשיב וגם לנסות לתת ערך מוסף. הודעות וואטסאפ או שיחות טלפון שבאו בעקבות מפגשים היו כיף גדול עבורי ושיקוף לכך שהמחשבות נותרות אתכם גם אחרי המפגשים. ובמידה רבה היוויתם עבורי הזדמנות לחוות שוב את אפיקים - טיפה יותר בשלה, מפוקחת, מחוברת לשירות הציבורי ולתנועה הקיבוצית – והייתם קבוצה מדהימה, מלאה סקרנות וחדוות למידה לחוות איתה את התכנית".

רותם שניצקי, מנהלת רשת הצעירים של התנועה הקיבוצית, סיכמה: "אחת המטרות המרכזיות שהצבנו במסגרת הקמת אגף צעירים ומעורבות בחברה היא השתלבות של צעירות וצעירי התנועה במגזר משרתי הציבור, מתוך ראייה שהוא מאפשר הגעה לעמדות מפתח והשפעה משמעותיות על החברה הישראלית. ממחזור למחזור אנו רואים את החשיבות של התכנית - כמחצית ממשתפי המחזורים הקודמים כבר השתלבו בשירות הציבורי ובמגזר השלישי, והיד עוד נטויה. בוגרות ובוגרי המחזור יוצאים לדרך חדשה, מצוידים בארגז כלים, מיומנויות ותפיסה לגבי השירות הציבורי ומקומם כצעירים וצעירות בהשפעה על הקהילה, התנועה והחברה. שמחתי להכיר קבוצה ערכית, מגובשת, מלאה בשאיפות וחלומות. אנחנו נמשיך ללוות את הקבוצה במסגרת "הרשת", ואין לי ספק שעוד נשמע על הבוגרות והבוגרים - נבנית כאן מנהיגות צעירה. תודה לאגף עתודות לישראל על האמון והשותפות הנאמנה".

מוזמנות ומוזמנים לקרוא על 'עתודות לישראל' ולהיות איתנו בקשר בהמשך.


לתוכניות נוספות של רשת הצעירים - 

https://www.facebook.com/groups/hareshet/

https://hareshet-tkz.co.il/

הוספת תגובה חדשה