דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

אגודת האשראי אופק צירפה לשורותיה יותר מ-11,000 חברים, והחלה לקיים מפגשים גם בקיבוצים ברחבי הארץ

אחרי שקיבלה רישיון ממדינת ישראל בשנה שעברה וצירפה לשורותיה יותר מ-11,000 חברות וחברים, אגודת האשראי אופק מתקדמת צעד נוסף לכיוון מהפכת הבנקאות השיתופית – ומזמינה חברי וחברות קיבוצים להיפגש, להכיר ולהצטרף למהפכה
אגודת האשראי אופק צירפה לשורותיה יותר מ-11,000 חברים, והחלה לקיים מפגשים גם בקיבוצים ברחבי הארץ

השנה האחרונה הייתה שנה של זינוק עבור אגודת האשראי אופק. בזמן שהבנקים הממסדיים הציגו שורת רווח הולכת וגדלה, והציבור הישראלי נאנק תחת יוקר המחיה שהולך ומכביד, אופק עשתה צעד גדול להצבת אלטרנטיבה: האגודה שקיבלה רישיון רשמי ממדינת ישראל בשנת 2021, חצתה השנה את רף ה-11,000 חברים, והחלה לספק שירותים פיננסיים לחבריה. היא נערכת לספק חשבונות עובר ושב כבר בשנה הקרובה, במודל של אגודת אשראי.

המודל הפיננסי הקואופרטיבי חולש על נתח עצום מהבנקאות העולמית – מאות מיליונים ברחבי העולם, וביניהם מעל 120 מיליון אמריקאים, מנהלים את חשבון הבנק שלהם באגודות אשראי. אופק מביאה את הבשורה הקואופרטיבית לשוק הבנקאות הריכוזי של ישראל, שסובל מאחזקת יתר של בעלי הון, מחוסר תחרות ומסטגנציה של שנים ארוכות.

אופק, בניהולו של עו"ד תום דרומי חכים (חבר קיבוץ פלך), התמודדה עם מאבקים רגולטוריים מפרכים, שבסופם סימנה ניצחון כשהצליחה לקבל רישיון בשנה שעברה. "קיבלנו רישיון, וכעת אנו בשלב של הקמת המערכות הטכנולוגיות. במקביל, אנחנו רואים יותר ויותר חברים שמצטרפים לאופק – יחד הפכנו לאגודה השיתופית הגדולה בישראל", אומר דרומי חכים.

עו"ד תום דרומי חכים, מנכ"ל אופק. צילום: יח"צ
עו"ד תום דרומי חכים, מנכ"ל אופק.
צילום: יח"צ

"אנחנו מקדמים מהפכה בנקאית במגוון זירות: בשירותים משתלמים ותחרותיים, בפעילות טכנולוגית דיגיטלית מלאה ובהתנהלות דמוקרטית של שקיפות, הוגנות ומעורבות. אנחנו מספקים שירותים פיננסיים מוזלים ומשתלמים, בעיקר כי אנחנו לא מחוייבים לשום בעל הון יחיד, אלא רק לאלפי חברי האגודה שהם גם הבעלים וגם הלקוחות, ולכן אנחנו פועלים בהוגנות ובשקיפות כלפי החברים. בנוסף, אנחנו פועלים במסגרת מדיניות של השקעות אחראיות על בסיס מדדי קיימות (ESG) – לקידום אשראי חברתי וסביבתי, המקדם משקי בית ועסקים קטנים ויוזמות סביבתיות. כל אלו מאפשרים לנו לייצר מודלים פיננסיים חדשניים ולהציע שירותים אטרקטיביים".

אופק פועלת בחודשים האחרונים כדי להשלים את התאמת המערכות והתשתיות הטכנולוגיות אותן היא זכתה לקבל במסגרת מכרז ממשלתי לאספקת שירותי מחשוב ותשתיות לבנקאות, בהיקף 200 מיליון ₪. חברת TCS מקבוצת טאטא מעמידה לרשות אופק את כל התשתיות לבנקאות דיגיטלית כולל מערכות ליבה בנקאיות, חומרה, תוכנה, הגנת סייבר ותשתיות תקשורת. בעזרת תשתיות אלו אופק תרחיב את שירותיה גם לשירותי עו"ש, הוראות קבע ותשלומים, כרטיסי חיוב, פיקדונות, הלוואות, תכניות חיסכון, העברות, ולמעשה את כלל השירותים המקובלים במערכת הבנקאית.

אופק זוכה לרוח גבית משמעותית מהתנועה הקיבוצית וממזכירות התנועה הקיבוצית. כעת, לאחר שצירפה בשנה האחרונה מעל 5,000 חברים חדשים מכל רחבי ישראל, אופק פונה גם לקהל הקיבוצי ומזמינה אותו להצטרף למהפכה בבנקאות.

אופק מזמינה את חברי הקיבוצים לתאם "חוגי בית" בהם נציגי אופק יגיעו לקיבוץ להרצאה של כשעה על בנקאות קואופרטיבית, המהפכה החברתית והצרכנית שאופק מקדמת ועל האתגרים בשינוי חברתי וכלכלי בישראל.

לתיאום מפגש בקיבוץ: יוגב שכטר – 052-5014415, yogev@ofek.coop

הוספת תגובה חדשה