דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

הנינג'ות של בית הילה

אליה ורוני, ש"שניות של התנועה הקיבוצית בקומונת "יחדיו" המתנדבות ב"בית הילה", מקלט חסוי וזמני לנערות וצעירות בגילי 13 עד 25 השרויות במצבי סיכון, החליטו להפתיע ולהביא למקלט מתקן נינג'ה עליו יוכלו הנערות להתאמן יחד עם מאמני נינג'ה מוסמכים ופתחו גיוס המונים לצורך כך. לבסוף, הן הופתעו בעצמן במהלך ריאיון לתוכנית של פאולה וליאון בערוץ 12

במשך שנה עוברות במקלט כ-100 נערות וצעירות המגיעות מרקע של אלימות בבית, פגיעות מיניות, שוטטות ועוד. הן מגיעות למקלט בכדי לאפשר לעצמן הזדמנות לעצור, לנשום ולהבין איך ימשיכו הלאה. במקלט הן מנותקות מהעולם שבחוץ וכך מתאפשר להן לעבור תהליך משמעותי בו הן מגלות על עצמן דברים חדשים, לוקחות אחריות ובוחרות מסלול לחיים.

במהלך השנים הצוות זיהה את ההשפעות החיוביות הרבות שפעילויות ספורט גורמות לנערות והצעירות, ראינו שהן מושפעות גם במסגרת וגם מחוצה לה. בעקבות כך, יצר הצוות פרויקט שנקרא "הילה - גוף ונשמה", המקדם הוויה עצמית טובה והצלחה על ידי השתתפות בספורט. הפרויקט כולל שיעורים וחוגים של קרב מגע, יוגה ועוד. בנוסף, הנערות נפגשות עם אנשי מקצוע בתחומי התזונה, דימוי הגוף וכושר. 

כחלק מהפרויקט החליטו הש"שניות, אליה מלול ורוני כהן, לפתוח במימון המונים כדי להביא למקלט מתקן נינג'ה עליו יוכלו הנערות להתאמן יחד עם מאמני נינג'ה מוסמכים, במטרה לעורר בנערות והצעירות, הצופות בתוכנית באופן קבוע, מוטיבציה ולעודד אותן לעסוק בספורט המשלב בתוכו הנאה וכושר. מעבר לפן הפיזי, המתקן יתרום גם לביטחון העצמי ויאפשר להן לפרוק את כל הקושי הכרוך בתהליך שהן עוברות.

דבי ברא"ס, ראשת אגף חינוך בתנועה, אומרת כי "היוזמה של אליה ורוני מהווה דוגמא והשראה לעשייה של כל משלחת השינשינים בתנועה הקיבוצית, ואנו גאים בהן מאוד".

לאחר שהפיצו את גיוס ההמונים שפתחו, הן הגיעו ליעד שקבעו (7000 ש"ח). במסגרת פרויקט "עידוד בבידוד" של קשת 12, התראיינו רוני ואליה לתוכנית של פאולה וליאון, והופתעו לגלות שחברת "2 נינג'ה" החליטה לתרום לבית הילה מתקן ״נינג׳ה קיוב״ שחיכה בחצר המקלטכעת, הן החליטו להציב יעד חדש - הגדלת הסכום ל-15 אלף ש"ח שיאפשרו לממן מאמני נינג׳ה שיעבירו אימונים לנערות במהלך השנה הקרובה.

ניתן לתרום לפרויקט בקישור הבא: https://giveback.co.il/project/62243.

צפו באייטם מתוך פאולה וליאון.

הוספת תגובה חדשה