דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

הוספת תגובה חדשה

מאמר שכל כולו Green Wash
גידי
כותב המאמר שמתהדר בתואר שני במדעי הסביבה מיטיב לציין את השינויים האקלימיים שנחווים בעולם כולו ואת השלכותיהם הקשים (ארוע ההכחדה הקטסטרופלי של העת הנוכחית) אך מדבר באותה תבנית רדודה וצפויה של חלק גדול ומאוס מאותם מזהירים בשער ומזכיר רק את מה שנוח להזכיר בתור גורם (אחד, לא העיקרי ככל הנראה) והוא שריפת הדלקים המחצביים, והפתרון הלא באמת יעיל של מעבר לאנרגיות מתחדשות. למעשה המציאות פחות נוחה לבני הקיבוצים והמושבים משום שתרומתם של אלה וגם אלה לתהליכי ההרס הסביבתיים היא מובהקת ועמוקה ועוברת דרך משקי חי. דוחות שהאו"ם וגופים בינלאומיים אחרים פרסמו במהלך ה-15 שנים האחרונות מצביעים כולם על התרומה המכרעת של משקי חי לעלייה החדה של מתאן באטמוספירה. רפתות, לולים, דירים, חזיריות, מפטמות: כולם כולל כולם מייצרים גזי חממה בכמויות אדירות (51% מסך הפליטות העולמי) זיהום מקורות מים, זיהום אדמה בעודף ניטריפיקציה ועוד.
אך כמו הרבה בני ההתישבות העובדת, הגמל כאן לא רואה או לא מעוניין לראות את דבשתו, ויעדיף לדבר על האופנה האחרונה של Green Wash שכוללת כיסוי רפתות בפאנלים סולארים (כמה ציני).
אז מר בני רגיל, אנא ממך - חסוך את הסיסמאות הריקות. כאשר קיבוצים יחלו לצמצם את משקי החי שלהם לטובת יותר חקלאות מקיימת אמיתית, נתחיל לדבר על מקומם במלחמה בשינויי האקלים.