דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

כל מה שמעניין בתנועה הקיבוצית ובקיבוצים - בניוזלטר השבועי

סדר פסח בקיבוצים ושגרת חג מלאה בצל מציאות ביטחונית מאיימת. בשבוע הבא: עצרות יום הזיכרון לשואה ולגבורה בקיבוצים וטקס ההתייחדות השנתי עם חללי הקיבוצים. מבצע יום העצמאות להגנת הדמוקרטיה - יוצא לדרך
פסח
 13/04/2023
לחצו כאן לצפייה בעמוד זה בדפדפן

פסח תשפ"ג: מסיבות חג ושגרת חיים מלאה בצל מציאות ביטחונית מאיימת

בקיבוצים שגרת חיים וחג מלאה, על אף הירי שבוצע בערב החג ולמחרת מרצועת עזה לעבר העוטף ומלבנון לגליל המערבי: בחלק מהקיבוצים אף יצאו ל"חג העומר"
ליל סדר קיבוצי בעוטף עזה
ליל סדר קיבוצי בעוטף עזה

הידרדרות המצב הביטחוני כפי שבאה לידי ביטוי במהלך ימי החג במהומות בהר הבית, פיגועים, ירי אל הגולן, הגליל המערבי ועוטף עזה, כמו גם החשש מהתלקחות וחזרה אל המציאות הקשה של ימי מבצע "שומר חומות" ליוו את כולנו בימים שלפני חג הפסח ובימי חול המועד. בערב ליל הסדר נורו מספר רקטות אל אזור חבל אשכול, אך גם הן לא מנעו קיומה של שגרת חיים מלאה, ובקיבוצים עשו את הסדר בחדרי האוכל או בבתי החברים כמתוכנן. למחרת ליל הסדר, ביום הראשון של חול המועד, נורו רקטות אל עבר הגליל המערבי והכניסו תושבים בחלק מיישובי הגליל לשהייה במרחב מוגן.

בקיבוצים אחרים לא ויתרו ויצאו לשדה סמוך לקיבוץ לחגוג את "חג העומר", נותנים ביטוי לשילוב בין התרבות הקיבוצית המתחדשת למנהג הקדום של הבאת קציר העומר לבית המקדש. כן, ישנם קיבוצים שממשיכים את המסורת המיוחדת הזו, למשל רמת יוחנן, עין השופט, בארי, מעברות ועוד. הטקסים כללו קריאת פרקי שירה, שירים, ריקודים וביגוד מסורתי, וכמובן קציר חיטים סמלי עם החרמש המיתולוגי. צפו בצילום רחפן מטקס העומר בקיבוץ בארי.

בכמה עשרות קיבוצים נערכו בצאת חג הפסח חגיגות המימונה - חגם של יוצאי צפון אפריקה. בחלק מהקיבוצים שיבש הגשם את התוכניות והמארגנים נאלצו לעשות חגיגה בתוך הבית. בקיבוץ רגבים שמייסדיו היו עולים מצפון אפריקה נערכה מסיבת מימונה גדולה בארגון של ילדי כיתות ז' שאירחו את הוריהם וחברי הקיבוץ, וזאת כחלק ממשימות שנת בר המצווה שלהם.


באנר מיזמתון 2023

הריח האמיתי של האביב בקיבוץ

קבלו קצת אסקפיזם נוסח פסח: תחילת האביב שמביאה לנו את הריחות המשכרים של פריחת ההדרים, הוא גם הזמן בו מכינים החקלאים מדי שנה את התחמיץ - האוכל של הפרות ברפתות
לחצו על התמונה לצפייה בווידאו. צילום: אוריה חלמיש, גד"ש שומריה

בימים אלה אפשר לראות בשדות בנגב ובעמקיים הצפוניים קומביינים גדולים עובדים על שטחים עצומים של יותר מחצי מיליון דונם בהם נזרע הדגן, שיהווה בחודשים הבאים את המרכיב המרכזי במזונן של 130 אלף הפרות ברפתות הקיבוצים והמושבים, המייצרות כמיליארד וחצי ליטר חלב בשנה.

כל הקציר נאסף ומובל על ידי משאיות אל בורות התחמיץ עצומים, שם יוסיפו לדגנים גרעינים שונים, והכול ביחד ישהה ויתסס במשך מספר חודשים עד שהתבשיל יהיה מוכן לשמחתן של הפרות.

מוזמנים להתרשם מהמראות היפים שצילם עבורנו עם הרחפן אוריה חלמיש מגד"ש שומריה.


באנר מרכז קליטה

הלך לעולמו אהרון דגן (דג'ן) ז"ל

דג'ן, חבר קיבוץ נוה איתן שבעמק המעיינות, כיהן כמזכיר-פנים בתק"ם בתחילת שנות ה-80', ובשורה של תפקידים בקיבוצו. הוא הובא למנוחות בקיבוצו
ביום ראשון (9.4)
אהרון דגן. צנעתו אומנותו
דג'ן. צנעתו אומנותו

בשבת האחרונה הלך לעולמו אהרון דגן (דג'ן) ז"ל מקיבוץ נוה איתן, שכיהן כמזכיר פנים בתק"ם ובעוד שלל תפקידים בקיבוצו. בן 88 היה במותו. ביום ראשון ליוו אותו בדרכו האחרונה בני משפחתו, חבריו לקיבוץ ולתפקידיו הציבוריים, מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, מזכ"ל התנועה לשעבר זאב ולוולה שור, מזכ"ל התק"ם לשעבר מוקי צור וידידים רבים. בהלווייתו סיפרו כי היה מעמודי התווך של נוה איתן, איש משכמו ומעלה, איש ספר ותשבצים, רחב-אופקים, עד ימיו האחרונים היה צלול ובעל זיכרון יוצא מן הכלל.

דג'ן נולד בשנת 1934 בתל אביב, בן בכור ליהודית ושמואל ז"ל, אח לשלמה דגן ז"ל שנולד כשנתיים אחריו. הוא גדל והתחנך בעיר העברית הראשונה ובגיל 15 עבר ללמוד בבית הספר מקווה ישראל. לקיבוץ נוה איתן הגיע עם הגרעין המאוחד בשנת 1952, ובו הכיר את מרים, עימה התחתן שנתיים מאוחר יותר. לזוג נולדו שלושה ילדים - עמית טל ובעז. דג'ן החל את דרכו בקיבוץ כעובד ברפת קיבוצו, בהמשך ניהל את הרפת, היה מרכז משק ומזכיר קיבוץ מספר פעמים, מנהל המפעל "פסגון", ומזכיר-פנים בתק"ם. לפני כשבועיים נפל דג'ן ליד ביתו נפילה קשה שממנה לא הצליח להתאושש. הוא הותיר אחריו שלושה ילדים, חמישה נכדים וחמישה נינים.

מוקי צור, ידידו ושותפו, הגדירו "איש שהכול נשענו עליו כי ידעו שהוא בא מחיים שמאמינים בעבודה ובמנהיגות אחרת. לא איש פריבילגיה, אלא נושא באחריות.  המסורת שהביא אתו נבעה מחינוכו בבית הספר החקלאי, מהתנועה, מהקבוצה היודעת משבר בקיבוץ מהו. הוא היה איש נאמן לעקרונות בהם האמין ולא סטה, לא ימינה ולא שמאלה. נדמה לי כי את ערכיו הקיבוציים והתנועתיים ואפילו את ראייתו הלאומית ראה כהמשך ישיר לאתוס המשפחתי העמוק שיצר סביבו עם אשתו מרים. למשפחתו המופלאה, לביתו בנוה איתן ולכולנו נאחל לזכור אותו ולשאת את מורשתו באחריות ובאהבה".


באנר ביטוח חקלאי

זוכרים ומוקירים:
טקס התייחדות עם נופלי הקיבוצים במערכות ישראל ופעולות האיבה תשפ"ג

טקס ההתייחדות עם נופלי הקיבוצים במערכות ישראל ופעולות האיבה ייערך ביום חמישי בשבוע הבא, כ"ט ניסן, 20.04.23: על לוחות הזיכרון חקוקים שמות 3120 הנופלים מאז ראשית ההתיישבות הקיבוצית בשנת 1909. לקראת הטקס שופצה סביבת אתר ההנצחה ושופרה דרך הגישה אל מתחם האנדרטה
מתחם האנדרטה לזכר הנופלים
האנדרטה לזכר חללי הקיבוצים

באנדרטה לחללי הקיבוצים במערכות ישראל ופעולות האיבה נשלמות ההכנות לטקס ההתייחדות השנתי שייערך בה ביום חמישי הקרוב, כ"ט ניסן, 20/4 בשעה 17:00, בסימן 50 שנה למלחמת יום הכיפורים ו-75 למדינת ישראל. האנדרטה ממוקמת בסמוך ל"יער הקיבוצים" שבפארק מנשה, במרכזה שמונה לוחות אבן עליהם חקוקים שמותיהם של 3120 חללים מ-230 קיבוצים, שנפלו במערכות ישראל ופעולות האיבה מאז ראשית ההתיישבות הקיבוצית ב-1909.

בטקס ההתייחדות השנתי יישאו דברים נציגי המשפחות השכולות, ארגון אלמנות צה"ל, לוחמי מלחמת יום הכיפורים, צה"ל, מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, ח"כ אלון שוסטר וראש המועצה האזורית מגידו, איציק חולבסקי. אירית בר נתן, יו"ר הסניף הקיבוצי של ארגון “יד לבנים", מסרה כי "לטקס המרכזי יקדם מפגש משפחות שכולות ב"מרכז תרבות מגידו", בו ישתתפו גם נציגי משרד הביטחון, ארגון "יד לבנים" וארגון אלמנות ויתומי צה"ל. בנוסף לשיח אינטימי שמייצר המפגש, תיווצר בו הזדמנות לברר ולשאול שאלות את אנשי משרד הביטחון".

לקראת טקס הזיכרון נעשו שורה של תיקונים ושיפורים באתר, בלוחות הזיכרון, בדרך הגישה אל האנדרטה, ובשילוט לאורך הדרך אל האתר. איציק שפרן שאחראי על תחזוקת האתר מטעם המועצה האזורית מציין עוד כי האתר נסגר לכניסת רכב ממונע באמצעות שערים חדשים שהותקנו בכניסות, גדר חדשה ודקורטיבית החליפה את גדר התיל הישנה ובשוטף נעשות בה פעולות ניקיון, הכשרת חניה והחלפת דגלים לפי הצורך. כמו כן, הוכשרו שטחי כינוס למפגש של קבוצות מתנדבי שנת השרות עם משפחות שכולות מהקיבוצים. לכל פעולות ההכנה שותפים ותורמים גם גופי המועצה האזורית מגידו.


באנר משקארד

תמונת השבוע: כי בת 75 היא

הגבעטרון חוגגת 75 שנה להיווסדה בהיכל התרבות בתל אביב
הגבעטרון חוגגת 75 שנה להיווסדה בהיכל התרבות בתל אביב

להקת הגבעטרון, בניהולו ובניצוחו המוזיקלי של אילן גלבוע, זוכת פרס ישראל, חוגגת בימים אלה 75 שנים להיווסדה בשלל מופעים ושיתופי פעולה עם גדולי האמנים בארץ, בהם שלוש הופעות חגיגיות שנערכו במהלך השבוע האחרון - שתיים בהיכל התרבות בתל אביב ואחת באמפי גלבוע. במופעים התארחו שורת אמנים מכובדת שכללה את ירדנה ארזי, אילנית, קובי אפללו, רמי קליינשטיין, תמיר גרינברג, חנן יובל, עמיר בניון, שימי תבורי, גלי עטרי, שרה'לה שרון, טוביה צפיר ולהקת צעירי תל אביב. בהופעה בשבת הגיעה לצפות בלהקה אורחת מכובדת במיוחד - נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, שהתקבלה בתשואות ובמחיאות כפיים עזות.

שיא הצלחתה של הלהקה, שהתבססה בהתחלה על חברי וחברות קיבוץ גבע, היה בשנות ה־80 וה־90, אז יצאה להופעות בארץ וברחבי העולם (כולל מסע הופעות מחוף לחוף בארצות הברית), הוציאה אלבומים רבים וזכתה לחשיפה תקשורתית עצומה, אולם, גם כיום הם ממשיכים להופיע ללא הפסקה בארץ ובחו"ל ומצליחים להישאר רלוונטיים. כיום, בין חברי הלהקה ישנם רק חמישה חברי גבע, והיתר מגיעים מעפולה, בית השיטה, תל יוסף ועוד.


פייסבוק התנועה

הדמוקרטיה היא ההגנה החזקה ביותר על מדינת ישראל וביטחונה - ממשיכים להפגין

מהגליל העליון ועד חבל אילות - גם במהלך החג יצאו חברי וחברות הקיבוצים להפגין נגד ההפיכה המשטרית, שהורסת כל חלקה טובה במדינת ישראל. ההפגנות נערכו בסימן חיזוק תושבי הצפון, עוטף עזה וכוחות צה"ל והמשטרה שנלחמים בסיכול גל הטרור הנוכחי. ממשיכים להפגין גם בשבת הקרובה
גם נועה תשבי הגיעה להפגנה בשבת בצומת צמח, לצד העיתונאי בן כספית, אורנה שמעוני ואלפי אזרחים שאכפת להם
גם נועה תשבי הגיעה להפגנה בשבת בצומת צמח, לצד העיתונאי בן כספית, אורנה שמעוני ואלפי אזרחים שאכפת להם

ממשלת החורבן אשר קיבלה כל אזהרה אפשרית מראשי מערכת הביטחון ומשר הביטחון, שקיבל הודעה על פיטוריו אך נשאר בתפקידו, על ההרס שההפיכה תגרום לביטחון ולהרתעה, התעלמה והביאה אותנו למצב הנוכחי. מי שבמשך חודשים כינו את לוחמי ולוחמות צה״ל: בוגדים, נאצים, מוגלה, אנרכיסטים - הם אלה שפגעו מעל הכל בביטחון, בלכידות ובהרתעה. ‏נילחם באויבינו ובטרור הרצחני כאילו אין הפיכה משטרית ונילחם בדיקטטורה כאילו אין טרור ואויבים מבחוץ.

גם בשבת הקרובה נעמוד על המשמר ונצא להפגין בצמתים, במחלפים, בערים ובהפגנה המרכזית ברחוב קפלן בתל אביב.

לחצו כאן לכל העדכונים ורשימת מוקדי ההפגנות באתר "ריסטרט ישראל"


באנר מיזמתון 2023

מבצע יום העצמאות להגנה
על הדמוקרטיה - יוצא לדרך

האיום על הדמוקרטיה עדיין כאן, נוכח ומוחשי מתמיד, ויום העצמאות הוא המועד האחרון להסכמות לפני פתיחת מושב הקיץ וחידוש החקיקה הדורסנית. אנחנו כאן כדי שאף אחד לא ירדם בשמירה ובשביל שהממשלה תזכור שלמרות שיש לה רוב בכנסת, אין לה רוב בעם למהלך. ביום העצמאות נדליק כתובות אש ליד צירים מרכזיים ונתלה גרסאות ענק של מגילת העצמאות
מבצע יום העצמאות להגנה על הדמוקרטיה - יוצא לדרך

פסח והמימונה מאחורינו, אבל החקיקה הדיקטטורית ממשיכה לרחף ולאיים על הדמוקרטיה ואנחנו כאן כדי לעצור את הטירוף! במוצאי יום העצמאות בשעה 19:30 נדליק עשרות כתובות אש בכל רחבי הארץ בשדות בסמוך לצירים ראשיים. בימים הקרובים יופצו סלוגנים לכתובות האש, כשהמוטיב המרכזי הוא משפטים מתוך ההמנון הלאומי. התנועה הקיבוצית תסייע באספקת יוטה לכתובות ומיצגי האש. מומלץ ואף רצוי מאוד לערב את בני ובנות הנוער בהכנות.
לחצו כאן להצטרפות לקבוצת הוואטסאפ של מבצע יום העצמאות

כמו כן, לקראת יום העצמאות ניתן לערוך טקס חתימה של חברות וחברי הקהילה על גבי מגילת העצמאות באורך 6 מטר ולתלותה בערב יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה או במפקד יום העצמאות. בנוסף, ניתן לערוך אירוע קהילתי של הכנת דגלים למחאה.

לשאלות ולעזרה מוזמנים לפנות אל הצוות המוביל:

חיים חבלין: 052-5450800
יורי קנדל: 054-3237722
אורי פלד נקש: 053-8268090


באנר מרכז קליטה

עצרות יום הזיכרון לשואה ולגבורה 2023 במשואה, יד מרדכי ולוחמי הגטאות -
80 שנה למרד גטו ורשה

יום הזיכרון לשואה ולגבורה יחול השנה ביום שלישי, 18.4, וכמדי שנה יערכו העצרות המרכזיות במכון משואה בתל יצחק, יד מרדכי ובית לוחמי הגטאות. בערב יום הזיכרון יתקיימו העצרות ביד מרדכי ובמכון משואה, וכמדי שנה תתקיים עצרת הנעילה של יום הזיכרון בלוחמי הגטאות
הבתים אפופי הלהבות והרחובות מלאי העשן ברחוב נוולופי בגטו ורשה במהלך המרד
הבתים אפופי הלהבות והרחובות מלאי העשן ברחוב נוולופי בגטו ורשה במהלך המרד

העצרת השנתית ביד מרדכי לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה, תיערך, כמו בשנה שעברה, בערב יום הזיכרון, יום שני ה-17.4, בשעה 18:00. העצרת, שמתקיימת מדי שנה למרגלות האנדרטה לזכרו של מרדכי אנילביץ', תהיה השנה בסימן 80 שנה למרד גטו ורשה ויישאו בה דברים נשיא המדינה, יצחק הרצוג, יו"ר האופוזיציה, ח״כ יאיר לפיד ונשיאת ההסתדרות הציונית העולמית, טובה דורפמן. בחלק האמנותי ישתתפו מיקי קם, קובי אפללו, נעמה נחום, ליבי פנקר ומגמת המוזיקה של תיכון קלעי בגבעתיים.

בערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה, יקיים משואה, המכון הבינלאומי ללימודי השואה בתל יצחק, עצרת לפתיחת אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה. בטקס, שיעמוד בסימן "מוכרחים לספר", יישאו דברים שר הביטחון, אלוף (במיל') יואב גלנט ומפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר. העצרת תתמקד בחשיבות העברת זיכרון השואה לדורות הבאים ממקור ראשון, ובמהלכה ידליקו משואות זיכרון שישה שורדי שואה: דוד סיבור, יואל פישר, רחל חנן, מרטה גורן, יהודית שוש ודב לנדאו. את משואת התקומה יעלה מפקד חיל האוויר לשעבר, אלוף (במיל') אליעזר שקדי. כמו כן, ישתתף הזמר דני רובס.

עצרת הנעילה ליום הזיכרון לשואה ולגבורה במוזיאון בית לוחמי הגטאות, ע"ש יצחק קצנלסון למורשת השואה והמרד, תהיה השנה בסימן "מרד גטו ורשה – בית ספר לרוח האדם" ותתקיים ביום שלישי, 18.4, בשעה 20:00. העצרת תתקיים באמפיתאטרון בקיבוץ לוחמי הגטאות במעמד נשיאת בית המשפט העליון, כבוד השופטת אסתר חיות, ינחה אותה העיתונאי יונתן ריגר, ויישאו בה דברים מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין ומנכ"ל בית לוחמי הגטאות, יגאל כהן. במהלך העצרת יתקיים טקס הדלקת המשואות בו יצוינו סיפורי חייהם של שישה שורדות ושורדי שואה, בנוסף להנחת זר חסידי אומות עולם ע"י שורדת שואה. את העצרת ילוו בשירה, במשחק ובמחול הזמרת והשחקנית  משי קלינשטיין, מקהלת מטה אשר ובית הספר למחול כרמיאל


באנר משקארד

שומרים על אוקראינה:
נפתח מרכז חינוכי-קהילתי ברוח השומר הצעיר והקיבוץ בעיר חרקוב

המרכז יספק פעילות ומקום מפגש לילדים ומבוגרים באזור בו נהרסו בתים, בתי ספר ונהרגו תושבים רבים. ביום ראשון (9.4) נערך ליל סדר חגיגי בסימן של יציאה מעבדות ודיכוי לחירות
אורן צוקרקורן ומדריכות בחארקוב . מרכז חדש
צוקרקורן ומדריכות. מרכז חדש

השומר הצעיר בתמיכת הקרן ההומניטרית של "חבצלת" והתנועה הקיבוצית, ועוד תורמים נדיבים מרחבי העולם, פותחים מרכז לילדים ונוער בעיר חרקוב שבאוקראינה. המרכז יהיה פתוח שבעה ימים בשבוע וייתן מענה לילדים ונוער שנפגעו מהמלחמה הנוראה שהכריזה רוסיה על אוקראינה בחורף 2022. אורן צוקרקורן מזכ"ל השומר הצעיר העולמי מוסיף כי "מרכז 'אשו' יפעל במהלך היום כגן ילדים, ומהשעה 14:30 יפתח צהרון לילדים עד כיתה ה'. למרכז  יגיעו כ-100 ילדים בכל יום שיקבלו גם ארוחת צוהריים חמה ו'ארוחת ארבע', כמו פעם בקיבוץ. שלוש פעמים בשבוע יפעל במקום מרכז להעצמת מבוגרים. במקום יפעלו גם עובדות סוציאליות ופסיכולוגית שילוו את הילדים והוריהם ויסייעו להם להתמודד עם המצב".

לצד צוקרקורן מסייעות מדריכות מקן התנועה באוקראינה, גננות ומדריכים מקומיים. המרכז הינו שלוחה של המרכזים לצדק חברתי של תנועת הבוגרים של השומר הצעיר. המרכז יציע קורס בן 12 מפגשים ששיאו מפגשי 'שולחנות עגולים'. לדברי צוקרקורן, הכוונה היא להקים קהילה של פעילים ופעילות שיקדמו יוזמות חברתיות לטובת כלל אזרחי חרקוב ואוקראינה. גם מרכז הילדים וגם התוכנית של המרכזים לצדק חברתי פתוחים לקהל הרחב ולכל מי שרוצה לקחת חלק.

ביום ראשון האחרון (9.4) נערך במרכז סדר פסח חגיגי בשותפות של השומר הצעיר, בית דן (הקהילה היהודית של חרקוב) וארגון הלל. בסדר השתתפו כ-100 אנשים, והוא שילב בין תכני ההגדה המסורתית להגדה הקיבוצית, השומרית. מאחר ואלה ימי מלחמה באוקראינה, סיפור יציאת מצרים ויציאת משעבוד לגאולה והשאיפה לחופש ודרור  אקטואליים מאוד, והדהדו חזק בתחושות המשתתפים בליל הסדר במרכז החדש. רבים מהמשתתפים ציינו כי החופש עדין לא נראה באופק, אך המאבק לשחרור איתן והרוח חזקה.


באנר ביטוח חקלאי

הודעה מעדכנת מטעם ועדת הבחירות למזכ"ל התנועה הקיבוצית

המועדים לשליחת הצעות והערות לוועדת הבחירות לגבי נוהל הבחירות ולהשמעת הערות בפני הוועדה התעדכנו והוארכו - שימו לב
לוגו אגף מטה התנועה הקיבוצית

בהתאם לסעיף 2 בפרק ד' לנהלי עבודת המוסדות הנבחרים בתנועה הקיבוצית, מבקשת ועדת הבחירות להביא לידיעת ציבור החברים והחברות בקיבוצים כי הבחירות לתפקיד מזכ"ל התנועה הקיבוצית תערכנה ביום שלישי, 13.2.2024, ד' אדר א' התשפ"ד. ועדת הבחירות שוקדת על גיבוש הצעת עדכון לנוהל הבחירות הכלול ב"חוברת הכחולה". העדכון טעון אישור מועצת התנועה שתתכנס לעניין זה במועד שייקבע.

ועדת הבחירות מזמינה את ציבור החברים והחברות להביא בפניה בכתב הצעות והערות לגבי נוהל הבחירות (זאת עד ליום 24/04/23). הצעות והערות יש לשלוח אל מזכירת הוועדה, אירית גולדברג, בדוא"ל: iritg@tkz.co.il. חברים שיבקשו להשמיע הערותיהם בפני הוועדה – יוכלו לעשות כן ביום 1/05/23, בתיאום מוקדם עם מזכירת הוועדה.

פרסומים שוטפים בנוגע להליך הבחירות ייעשו באמצעות העמוד של ועדת הבחירות באתר התנועה הקיבוצית.

עו"ד יעקב דרומי, יו"ר ועדת הבחירות המרכזית.


 
 
 
 
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו.
 
2ab06947-5784-40e5-b5f5-5e70f4a846db.jpg
 
 
 
Copyright © 2023 התנועה הקיבוצית, כל הזכויות שמורות 

הוספת תגובה חדשה