דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

דרישה משר הפנים: אל תגרש את הנינה של חסידת אומות העולם

מוזיאון בית לוחמי הגטאות ביחד עם התנועה הקיבוצית והמועצה האיזורית מטה אשר פנו לשר דרעי על מנת שיפעל להשאיר בארץ את מרלוס סונוולד, נינתה של טרוס מייחרניק, המתוגררת כיום בקיבוץ ראש הנקרה

מוזיאון בית לוחמי הגטאות שלחו השבוע מכתב לשר הפנים – ח"כ אריה דרעי, אליו שותפים התנועה הקיבוצית והמועצה האזורית מטה אשר, בבקשה לאשר את המשך שהותה של מרלוס סונוולד, נינתה של טרוס מייחרניק, חסידת אומות העולם אשר הצילה את שימי (שמחה) לייבל בהולנד בתקופת השואה. לאחרונה נודע כי רשות האוכלוסין וההגירה החליטה לא לאשר את המשך שהותה של מרלוס ודרשה ממנה לעזוב את הארץ. 

מרלוס חיה בישראל יחד עם הוריה, סבה וסבתה אשר לפני 15 שנה החליטו לעזוב את ארץ הולדתם, הולנד ולעבוד לקיבוץ ראש הנקרה ולקשור את גורלם עם העם היהודי במדינת ישראל.

בפנייה נכתב: " אנו פונים אל כבוד השר בבקשה שינחה את הרשויות האמונות לגלות גמישות ולחרוג מגבולות הבירוקרטיה והחוק היבש - ולסגת מהחלטה לא מוסרית זו מתוך הבנה אנושית בסיסית. במסכת אבות כתבו חכמינו "ובמקום שאין אנשים - השתדל להיות איש". אם סבתה של מרלוס עשתה בחירה אנושית, בניגוד לחוק הדרקוני של אותה תקופה, ובחרה לסכן את חייה ואת חיי משפחתה בהצלת חיים של ילד יהודי - המעט שאנו יכולים לעשות הוא לדאוג שצאצאיה יורשו לחיות כאן בארץ".

הוספת תגובה חדשה