דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

שורד השואה חיים קוזינצקי העניק לתת-אלוף איתי וירוב את דרגת האלוף

וירוב, שנולד וגדל ברמת הכובש וכיום חבר קיבוץ מעלה-גלבוע מונה למפקד המכללות וביקש שלצד הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, יעניק לו את דרגות האלוף, חיים קוזינצקי, שורד גטו לודג' ומחנה ההשמדה אושוויץ
חיים קוזינצקי (מימין) מעניק לוירוב את הדרגות (צילום: דובר צה"ל)

הטקס נערך השבוע בבסיס הקריה במעמד ראש הממשלה ושר הביטחון, מר בנימין נתניהו, ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, חברי פורום המטה הכללי, מפקדים, בני משפחה ומוזמנים נוספים.


ראש הממשלה ושר הביטחון, מר בנימין נתניהו״עליך תיפול החובה להנחיל למפקדים הבאים של צה״ל, בהדרכה במכללות, את השינוי הגדול שאנחנו נדרשים לבצע. אני בטוח שתוכל לבצע את המשימה הזו, שאני מרבה בחשיבותהרוח המפקד בתקופה כזו או בתקופה אחרת - זה הקבוע. רוח המפקד היא רוח הלוחם. אני יודע שאתה מצויד בה ואני יודע שתנחיל אותה. אני מאחל לך הצלחה גדולה שחשובה לדור הבא של צה"ל".
 
הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי"איתי הוא איש של עומק ואיש של רוח שמונע מערכים ומאהבה אמתית גם לארץ וגם למקצוע, איתי הוא איש צבא ברמ"ח אבריו, איש שאוהב את המקצוע הצבאי, איש שהמקצוע הצבאי הוליך אותו בשבילים שהיו בלב העשייה בגזרות החמות ביותר והמורכבות ביותר. לא רק דרך השבילים האלה הלכת, הלכת גם דרך שבילים של הדרכה ותורה, הלכת גם דרך שבילים של הכשרה ואימונים וחשוב מהכל, נדמה לי שאם הפקודים שלך היו עומדים כאן היום והייתי שואל אותם מי זה איתי, הם היו אומרים לי – מנהיג, הם הלכו אחריך והאמינו בך ובצדק רב. אני מאמין בך ואני בונה ציפייה גבוהה למה שאתה הולך לעשות במכללות. אני כמובן שלא יכול שלא לנצל את המעמד כדי להודות למשפחה, הרבה תודה לכם, איתי הרבה בהצלחה לך".
 
מפקד המכללות הצבאיות הנכנס, אלוף איתי וירוב: "זכיתי להיות בינות הלוחמים ובראשם שנים רבות. בצמתיי הלחימה והעשייה והם היו לי למופת. מדינת ישראל - היא חלום. חלומם של דורות אין ספור. ואנו – דור של מגשימי חלום, אשרינו שזכינו להיות אבן בחומה. תודה לך ראש המטה הכללי, על הזכות הגדולה. להיות חלק מן המטה הכללי – חלק מהחבורה שעל כתפיה ביטחון ישראל ועומס האחריות, לקיום, לביטחון ולשגשוג. אני רואה במשימתי בממלכת החשיבה ופיתוח הידע, החינוך והתוויה שליחות שאין שנייה לה, גאה ונרגש לעמוד בראשו של הארגון שמשימתו ודרכו חינוך, פיתוח, השתנות, רלוונטיות ויכולת לצרוב אתוס ולחקוק נרטיב ולהדליק ניצוץ ורוח ניצחון".
וירוב

תא"ל איתי וירוב נולד בשנת 1966 והתגייס לחטיבת "הצנחנים" ב-1985, בה שירת כלוחם וכמפקד .וירוב פיקד על גדוד 101 ועל בסיס האימון החטיבתי. לאחר תקופת לימודים חזר וכיהן כמפקד עוצבת חירם, ושימש בתפקיד עד שנת 2005. בהמשך מונה למפקד המכללה לפיקוד טקטי ובמקביל למפקד חטיבה  55, ולאחר מכן כמפקד חטיבת "כפיר". בהמשך הועלה וירוב לדרגת תא"ל, והקדים את תא"ל פוקס כקצין חי"ר וצנחנים ראשי ופיקוד על אוגדת עזה. בין השנים 2018-2016 היה ראש מטה זרוע היבשה

 

צילום: דוצ

הוספת תגובה חדשה