דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

פרידה מאיל"ן הקיבוצי

יעל אייזנר נפרדת מתפקיד שהפך לבית
אילן הקיבוצי

בימים אלו מסיימת יעל אייזנר (מעגן מיכאל) 14.5 שנים באיל"ן הקיבוצי, מתוכן 9 שנים בניהול הסניף ו5.5 שנים בתפקיד יו"ר הסניף הקיבוצי.
סניף איל"ן התנועה הקיבוצית הוקם בשנת 1999 ע"י עזרא רבין ז"ל (געש), מזכיר ברית התנועה הקיבוצית, ונורית שדה (גן שמואל) ומעניק סיוע נדיב לילדים וחברים נפגעי עצב ושריר. סיוע זה מתאפשר הודות לתרומות נדיבות של חברים, מפעלים וקיבוצים בימי ההתרמה הייעודיים ובמהלך השנה בכלל.

אייזנר מסכמת בסיפוק: "שנים אלו היו שנים של עשייה מרגשת עם משפחות וחברים נפגעי עצב ושריר, בעמותה מהוותיקות בארץ, אשר פתחה בפני צוהר למגזר החברתי בישראל ולתרומתו הכבירה בארץ בכלל ובתנועה הקיבוצית בפרט. זכיתי להכיר מאות משפחות וללוות את הילדים עם המוגבלות, לעיתים כבר מילדות מוקדמת, להתבגרות ולעיתים אפילו כבוגרים צעירים במהלך פרק חיים משמעותי זה.

את שרביט יו"ר הסניף מעבירה אייזנר בשמחה ובביטחון, לידיו האמונות של אודי אורנשטיין, חבר קיבוץ רביבים, שהיה יו"ר איגוד התעשייה הקיבוצית, המעיד על עצמו שהוא מהנדס ומנהל עם לב של עבודה חברתית. על ממשיך הדרך אומרת אייזנר "השילוב המנצח הזה של ראש הפועל עם הלב, יחד עם רזומה עשיר והכרות עם התנועה הקיבוצית מבפנים, הם ערובה להצלחה גדולה של אודי כיו"ר, באתגרים העומדים לפני הסניף הקיבוצי בשנים הקרובות, ובטוחה שנוכחותו הפעילה כיו"ר תביא לפריחה וצמיחה של הסניף".

אייזנר מסכמת תקופה משמעותית בעשייה החברתית: "לאילן מקום של אהבה גדולה בליבי, ובעשייתי. מוקירה תודה גדולה לכל  מזכירי התנועה שעבדתי איתם (גברי, נתן, וולוולה, איתן וניר) שנתנו רוח גבית כל אחד בדרכו, להצלחת הסניף הקיבוצי ולפריחתו. תודות לקיבוצים המארחים מזה שלושים שנה ויותר את קייטנות הקיץ של איל"ן, לבני הנעורים שבגרו זה מכבר אבל עמסו על כתפיהם הצעירות את הטיפול המרגש בילדי איל"ן המתארחים מידי שנה במעל 20 קיבוצים. לבני הנוער שהתבגרו למסורת הנתינה של קייטנות איל"ן וממשיכים את הדרך בחדוות נעורים, ותודה מיוחדת לשותפים לדרך ממזכירות הקיבוץ הדתי, לשותפותיי בעבר במחלקת בריאות ורווחה שהיו תמיד העזרה הכי גדולה והכי חשוב למשפחות איל"ן ברחבי התנועה הקיבוצית כולה שאפשרו לי להכירן לעומק, ללמוד את האתגרים וההתמודדות של אנשים עם מוגבלות, ולהושיט להם יד בדרכם".

בפני אילן הקיבוצי אתגרים רבים בשנים הקרובות וביניהם הקושי ההולך וגובר בגיוס תרומות ומשאבים. "אני סמוכה ובטוחה שאודי אורנשטיין על נסיונו הרב והיכרותו עם המערכות הקיבוצית יצליח להצמיח עוד את ענפי האילן הזה, יחד עם עדי רמות (יטבתה) ממחלקת בריאות ורווחה, המנהלת את הסניף בהצלחה כבר מספר שנים, ימשיך הסניף הקיבוצי להעניק סיוע נדיב למשפחות ולקיבוצים כמו גם סיוע, תמיכה וייעוץ".

הוספת תגובה חדשה