דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

פותחים שבילים חדשים במטה אשר

ביום שלישי האחרון (19/1), נערך (בזום כמובן) מפגש הפתיחה של המחזור רביעי של תכנית "שבילים - לציונות וצדק חברתי", והפעם - בגליל המערבי. 16 משתתפות ומשתתפים מגוונים וערכיים מהמועצה האזורית מטה אשר במטרה להמשיך ולפתח את המנהיגות הצעירה בתוך הקיבוצים פנימה וגם מתוכם החוצה
שבילים מטה אשר

תכנית "שבילים" הינה מתוכניות הדגל של רשת הצעירים בתנועה הקיבוצית ואחת מתוכניות הבוגרים שמובילה הרשת בשיתוף קרן ברל כצנלסון. שותפים מרכזיים ומשמעותיים למחזור הרביעי הם המועצה האזורית מטה אשר וקיבוץ עברון, שבחרו לקיים את התוכנית בתחומם. מטרת התוכנית היא פיתוח וקידום מנהיגות צעירה בקיבוצים ומהקיבוצים, כשהפעם מתרכזת התוכנית ספציפית במטה אשר וקיבוציה השונים.

את המחזור הנוכחי התחילו 16 משתתפים ומשתתפות מתחומי עיסוק שונים, כשהמשותף לכולם הוא הרצון להשתלב בתפקידי הובלה בין אם בקהילה הקיבוצית פנימה, באזור הגאוגרפי או בחברה הישראלית בכללותה. צעירות וצעירים, שרוצים לעשות מעשה, לקחת אחריות ולנסות להוביל שינוי ומחפשים ללמוד ולהתפתח. את התכנית תרכז כרמית שני מקיבוץ אפק ומטעם התנועה הקיבוצית יובילו אותה רותם שניצקי, מנהלת רשת הצעירים, ונחשון אלוני, רכז הבוגרים של הרשת.

במפגש הראשון והחגיגי בירכו את המשתפים מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, וסגן ראש המועצה האזורית מטה אשר, אייל רייז (כפר מסריק).

בדברי הברכה לחניכי התוכנית, אמר ניר מאיר: "אנחנו בונים קבוצות של שחקני נשמה בכל אזור. זו המטרה שלנו כדי לחזור למגרש הפוליטי. עובדת היותכם פה אומרת שאתם חלק ממנהיגות אזרחית אקטיבית, ולא כמו מרבית האזרחים שנותרים פסיביים. 'מעשיך יקרבוך ומעשיך ירחיקוך' - לפי זה נכון לשפוט, לא לפי מה שמבטיחים לנו הפוליטיקאים אלא מה שקורה בשטח. עד שלא תהיה קטסטרופה לא יהיה פה מהפך. התפקיד שלנו בתהליך הזה הוא לגבש תעודת זהות גם כשאנחנו מיעוט. החוכמה היא להיות מיעוט מחויב, דעתן ופעיל, ואחד כזה שלא מוותר על ערכיו. אנחנו רוצים לגבש את המנהיגות של המיעוט שיודע שהוא כזה. בדם, יזע ודמעות."

אייל רייז: כ"שיצאנו לדרך לא ידענו שיתחולל עלינו המשבר הזה (הקורונה). ידענו שגם במטה אשר וגם בתנועה הקיבוצית נכון להסתכל במראה ולייצר התבוננות פנימית בתוכנו. להיות במקום שאנחנו יכולים לבצע שינוי משמעותי, בטח במרחב הרעיוני-פוליטי. מי שהתנסה בתהליכים כאלה מבין שאין קיצורי דרך. מי שמסתכל על מה שקרה בעולם או קורה בארה"ב ואיך הדמוקרטים הצליחו להתמודד עם הטראמפיזם ולהיות במקום שמאחד מיעוטים רבים תחת מכנה משותף רחב, מבין כי יש לא מעט דברים ששווה להעלות בבירור.

יש לנו תפקיד בחברה הישראלית ולא רק כלפי עצמנו. מה שעושים ברשת הצעירים ובאגף צעירים ומעורבות בחברה בתנועה הקיבוצית חשוב ביותר. נותן כוח ותקווה להניע מהלכים לשינוי ותיקון. אני מצדי התחייבתי, ואעמוד בזה, להיות במשבצות בהמשך בהן יהיה למה להירתם ולתרום מבחינת הניסיון במרחב הציבורי. מדובר במהלך מאוד משמעותי ואקטואלי בימים האלה, ולא פחות חשוב, גם לאחר הבחירות.

עבור המועצה והתנועה הקיבוצית בכללותה יש משמעות רבה למנהיגות צעירה, ואנו שמחים לקיים את התוכנית החשובה הזאת בתחומנו."

במהלך התוכנית יעברו המשתתפים והמשתתפות, בכפוף למגבלות הקורונה, כ-14 מפגשים שבועיים הכוללים סמינר דו-יומי, סיור בגליל המערבי וסיור מדיני-בטחוני. כמו כן, תעסוק התוכנית בנושאים מדיניים-ביטחוניים, חברתיים-כלכליים, סוגיות של דת ומדינה, אזרחות ודמוקרטיה. זאת במטרה להקנות למשתתפים ידע תאורטי, סל כלים פרקטיים לפעילות אקטיביסטית, ובניין כוח משותף לעשייה, במטרה להביא לשינוי ועיצוב פני הקהילה המקומית, המועצה והמדינה .בסיום התוכנית, יצטרפו משתתפי ומשתתפות התוכנית ללמעלה ממאה בוגרי תוכניות המנהיגות של רשת הצעירים (שבילים ואפיקים לשירות הציבורי), המוסיפים לפעול ולהשפיע בתנועה הקיבוצית בפרט ובחברה הישראלית בכלל.

להצטרפות לרשת הצעירים של התנועה הקיבוצית:

https://hareshet-tkz.co.il/

https://www.facebook.com/groups/hareshet

הוספת תגובה חדשה