דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

משפחתה של תהילה נגר ז"ל מגינוסר פתחה בגיוס המונים למימון מאבק משפטי: "דמה של תהילה ז"ל אינו הפקר!"

בעקבות החלטתו של בית המשפט המחוזי בנצרת לקבל את הסכם הטיעון שחתמה הפרקליטות עם רוצחה של תהילה נגר ז"ל מגינוסר, ולהרשיעו בעבירה של הריגה בלבד, משפחתה של תהילה פתחה קמפיין גיוס המונים למימון של תמיכה משפטית ובמידת הצורך פנייה לבג"צ ותביעה אזרחית. תוך פחות מ-24 שעות נאספו כבר 26 אלף ש"ח. בתחילת השבוע, לפני אישורה של עסקת הטיעון, הוקם אוהל מחאה בכניסה לגינוסר.
התמונה בעמוד קמפיין גיוס ההמונים של משפחת נגר

לאחר שלא הצליחו לשכנע את הפרקליטות ובית המשפט המחוזי לבטל את עסקת הטיעון שנחתמה עם ראאד רושרוש, רוצחה של תהילה נגר ז"ל מקיבוץ גינוסר, החליטה המשפחה, המסתייעת בחברים מהקיבוץ, במועצה האזורית ובתומכים נוספים, להעלות שלב במאבקם ולפתוח בקמפיין גיוס המונים שנועד לממן את ההליך המשפטי כנגד מערכת המשפט, ובמידת הצורך גם פנייה לבג"צ ותביעה אזרחית.

בעמוד הקמפיין שנפתח הם כותבים: "אנו, בני משפחתה של תהילה ז"ל, בני קיבוץ גינוסר, גדלנו על מורשת יגאל אלון של חינוך  ונתינת אמון במדינה. תפקיד בית המשפט לשפוט, תפקיד הפרקליטות להביא להרשעתו של הרוצח השפל הזה ולא להגיע להסדרי טיעון מגוחכים ושפלים ואנו לא נשתוק עד שעסקת הטיעון הזו תבוטל. 
נלך עד הסוף, לא נוותר ולא ננוח עד שהתיק הזה ינוהל עד סופו וכך גם נמנע מקרים מזעזעים כאלה בעתיד! בכוונתנו לקדם כעת כל דרך משפטית אפשרית כדי לבטל את עסקת הטיעון הזו - הגשת בג"צ, ערעור על ההחלטה, תביעה אזרחית או כל דרך אחרת שתוביל לעשיית צדק.
להאבק במדינת ישראל זה יקר. מאוד. כדי להמשיך לנהל את המאבק המשפטי והציבורי שלנו על הצד הטוב ביותר, בתנאים לא פשוטים שנוצרו כעת, נזדקק לכמה שיותר תמיכה!
רק בעזרתכם, גיוס מוצלח ומלא של הסכום יאפשר לנו לנהל את המאבק המשפטי והציבורי ההכרחי שלנו עד לעשיית צדק. הכסף שנגייס מכם ישמש אך ורק לניהול המאבק החשוב הזה – המאבק של כולנו לדבר הפשוט כל-כך – עשיית צדק והרשעת רוצחים ברצח. לא פחות במידה ויישארו כספים נחזיר אותם להמונים או שנתרום אותם לארגונים אשר עוסקים במקרים דומים כמו שלנו."

תוך פחות מ-24 שעות נאספו כבר 26 אלף ש"ח מ-144 תומכים, מתוך 120 אלף ש"ח אותם מבקשת לגייס המשפחה.

לעמוד הקמפיין "דמה של תהילה אינו הפקר" ותרומה לו לחצו כאן

בתחילת השבוע יצאה צעדת מחאה מבית העלמין בקיבוץ גינוסר לכיוון מאהל המחאה שהוקם הבוקר בכניסה לקיבוץ.

ההתארגנות למחאה החלה לאחר שנודע ביום חמישי בדיון בבית המשפט המחוזי בנצרת, כי החשוד ברצח של תהילה נגר ז"ל, ראאד רושרוש, לקראת חתימה על הסדר טיעון, לפיו הוא יואשם בהריגה ולא ברצח, הרוחות בקיבוץ גינוסר סוערות.

תהילה נגר ז"ל
תהילה נגר ז"ל

לפני שלוש שנים נמצאה גופתה של נגר, בת 31 במותה, מוטלת לצד כביש 90 בכניסה למושבה מגדל, לא רחוק ממקום מגוריה, קיבוץ גינוסר.

הפרשה נחקרה במחלקת הרצח ביחידה המרכזית במשטרת המחוז הצפוני, ולאחר איסוף פרטי החקירה, רושרוש הואשם על ידי הפרקליטות ברצח אך, כאמור, נראה שכעת יואשם רק בהריגה.

חברי קיבוץ גינוסר פרסמו במוצאי שבת (16.2) את ההודעה הבאה:  "אנו אנשי קהילת גינוסר, מוחים ומתנגדים לעסקת הטיעון הנרקמת מול הרוצח ריאאד רושרוש מכפר מרר, שרצח ורוצץ את גולגולתה של תהילה נגר ז"ל. אנו דורשים מפרקליטות מחוז צפון לחזור בה מעסקת הטיעון השערורייתית ולהגיע למיצוי הדין המלא. אנו המומים וכואבים למול רפיון מערכת המשפט ובוחרים לעשות ולמחות על מנת שדמה של תהילה לא יהיה הפקר, לחבק את המשפחה ולזעוק את זעקתם-זעקתנו בכל הכוח, נגד אלימות בכלל ועסקת הטיעון בפרט". 

בקיבוץ ובמועצה האזורית פנו לכלל הציבור להצטרף אליהם למחאה, ולהגיע לתמוך ולקחת חלק במאבק ובחיזוק ידיי המשפחה. 

חברי קיבוץ גינוסר מוחים על הסדר הטיעון לנאשם ברצח תהילה נגר
חברי קיבוץ גינוסר מוחים על הסדר הטיעון עם רוצחה של תהילה נגר

ראש המועצה האזורית עמק הירדן עידן גרינבאום, הצטרף גם הוא למחאה וקרא לתושבים להגיע: "קהילת יישובי עמק הירדן המומה ונסערת מכוונת התביעה שלא להאשים ברצח את מי שבאכזריות בלתי-אנושית הביא למותה של תהילה ז"ל. נסיבות המקרה אינן מותירות מקום לספק: הנאשם חייב להתייצב בבית המשפט ולשאת את כל חומרת הדין על מעשיו. כל החלטה אחרת תפגע באמון הציבור, תהווה בגידה בנשים המבקשות לממש את זכותן לחירות מוחלטת על חייהן וענייניהן הפרטיים ותפגע במלחמה חסרת הפשרות שיש לנהל כנגד כל סוג של אלימות הרווחת בישראל. מי שגדע את שמחת חייה של תהילה נגר וקבר לעד את תכניותיה ואת עתידה של בת העמק הצעירה המוכשרת והיפה - אסור לו שיבוא בקהל בני אדם עד אחרון ימיו".

מאות אזרחים הגיעו למאהל שהוקם בכניסה לקיבוץ בין יום ראשון לשלישי בבוקר.

ביום שלישי אישר בית המשפט המחוזי בנצרת את הסדר הטיעון שנחתם בין הפרקליטות לסנגוריו של ראיד רושרוש, לפיו הוא יודע ויורשה בהריגת תהילה נגר במקום ברצח. הפרקליטות הודיעה שתבקש את העונש המקסימלי על עבירת הריגה, וכי היה קושי ראייתי לביסוס ההרשעה ברצח.

 לצפייה בכתבתו של כתב חדשות 13 בצפון, אלי לוי, על מאבקם של משפחת נגר וקיבוץ גינוסר לחצו כאן

היכנסו לעמוד הפייסבוק 'דמה של תהילה אינו הפקר'.

מחאה כנגד הסכם הטיעון המתגבש עם רוצחה של תהילה נגר ז"ל כניסה לקיבוץ גינוסר 18.2.19
מחאה כנגד הסכם הטיעון המתגבש עם רוצחה של תהילה נגר ז"ל כניסה לקיבוץ גינוסר 18.2.19

 

הוספת תגובה חדשה