דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מבזקי התנועה הקיבוצית - 13.6.2014

לוגו תנועה

 

    

נשיא ה-10: מר ראובן (רובי) ריבלין
התנועה הקיבוצית מברכת את הנשיא הנבחר רובי ריבלין ורואה בו ידיד אמת להתיישבות כולה ולתנועה הקיבוצית בפרט. אנו תקווה כי הקשר הטוב בין התנועה הקיבוצית לבית הנשיא יימשך בזמן כהונתו וכי התפקיד הרם ימשיך להתמלא בתוכן, ערכים ועשייה למען מדינת ישראל.

  
טקס הוקרה למסיימי שנת השירות
ביום שלישי האחרון (10.6) התכנסו מאות מסיימי שנת שירות לאירוע הוקרה, שארגנו עבורם פעילי מחלקת המשימות בתנועה הקיבוצית. באירוע השתתפו גם תא"ל אבנר פז צוק, קצין החינוך הראשי בצה"ל, חגי הרצל, האחראי על תחום שנת השירות במשרד הביטחון ואיתן ברושי, מזכ"ל התנועה הקיבוצית. מלבד הש"שנים הגיעו לכנס גם נערות ונערים רבים מסיימי כיתה י"א שהגיעו לשמוע לראשונה על שנות השירות השונות.

  
כנס בנושא "קואופרציה ככלי לשינוי החברה הישראלית" לזכרו של יהודה פז ז"ל
מעל 200 אנשים התכנסו ביום חמישי לכנס הקואופרציהשארגנו אנשי המטה השיתופי בתנועה הקיבוצית, מאיה שפיר, מריו טויב ויהודה סולומון. הגב' פאולין גרין, נשיאת ארגון הקואופרציה העולמי השתתפה גם היא בכנס יחד עם יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג וחברת הכנסת סתיו שפיר ממפלגת העבודה. "התנועה הקיבוצית צריכה לחזור ולהוביל את נושא הקואופרציה, יש לנו הרבה מה ללמוד מהעולם והרבה מאד מה ללמד. הבסיס הקואופרטיבי הוא יסוד נכון לתיקון הכלכלה והחברה בישראל" אמר איתן ברושי שבירך בתחילתו של הכנס.

   
ביקור בעין שמר ולהבות חביבה
מטה התנועה ביקר השבוע בקיבוצים הקרובים כל כך אך שונים זה מזה. בעין שמר החל הסיור במוזיאון "החצר הישנה", שנבחר לאחרונה לשמש מוזיאון רשמי להתיישבות העובדת בארץ ישראל. רכז האזור מטעם התנועה הקיבוצית, אורי מרגלית, הוביל את הסיור ואת המפגש עם בעלי התפקידים והחברים בשני הקיבוצים.

  
בנייה בקיבוצים - המאמצים והתמיכה נמשכים
שתי חלופות להסדרי בנייה ושיוך הועלו השבוע לאתר האינטרנט של מועצת מקרקעי ישראל ויובאו לדיון בתאריך 22.6 בישיבת המועצה. החלופות הן פרי עבודתה של ועדת ליברמן שקמה לפני שנה מתוך יוזמה של התנועה הקיבוצית. אנשי הצוות התנועתי עוסקים בנושא מבוקר עד לילה ונפגשים עם כל הגורמים הממשלתיים והמקצועיים הנוגעים בדבר. השבוע התקיימו פגישות עם מנכ"ל משרד השיכון, שלמה בן אליהו שישב בראש ישיבת המועצה שתעסוק בנושא, מנכ"ל משרד ראש הממשלה, הראל לוקר, בכירים במשרד השיכון, סגנית שר הפנים פאינה קירשנבאום, אנשי משרד המשפטים, מנכ"ל משרד החקלאות רמי כהן ורבים נוספים. מטרת הפגישות להגיע להסכמות בנוגע לשינויים הנדרשים בשתי החלופות המוצעות כדי שיהפכו לישימות עבור הקיבוצים שיבחרו בהן. מלבד הפגישות המתקיימות בנושא במהלך הוציאו השבוע 15 ראשי מועצות אזוריות מכתב התומך במהלכים התנועתיים ובעומדים בראשם. מוזמנים לקרוא על התהליך והמאצים הנעשים בידיעה הבאה באתר גלובס: http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000945914

  
חוזרים לעמדות מנהיגות והשפעה
לראשונה מאז קמה פתחה השבוע התנועה הקיבוצית, בהובלתה של שלומית צימרינג, קורס לפיתוח מנהיגות קיבוצית בו משתתפים למעלה מ-20 בעלי תפקידים בכירים במגזר הציבורי. הקורס הושק בשיתוף עם המכון לפיתוח מנהיגות של הג'וינט "אלכ"א" והוא חלק מתוכנית רב שנתית של התנועה הקיבוצית שמטרתה להשיב את התנועה וחבריה לעמדות השפעה ואחריות במישורים המקומיים, האזוריים והארציים של החברה הישראלית. כחלק מאותה תכנית פותחת התנועה הקיבוצית במהלך לעידוד שירות בקבע ארוך, שיובל על ידי יואב מרגלית ונוקי גולדפישר ממחלקת הביטחון של התנועה.

  
זוכרים את גזי קפלן ז"ל
12 מהמנהלים הבכירים ביותר במשק הישראלי יתאספו בתאריך 8.7.14 (שעה 17:00) בצוותא תל אביב להתייחד עם זכרו של גזי קפלן ז"ל, מנכ"ל אסם לשעבר ולהשיק תוכנית לפיתוח מנהיגות ניהולית על שמו. הקהל הרחב מוזמן להשתתף באירוע ולתאם הרשמה דרך לשכת מזכ"ל התנועה הקיבוצית. התוכנית הינה יוזמה של משפחת קפלן בשיתוף פעולה עם אסם, התנועה הקיבוצית, איגוד התעשייה הקיבוצית, איגוד תעשיות המזון והתאחדות התעשיינים.

  
שיהיה לכולנו שבוע נפלא
עופר נוימן - דובר התנועה הקיבוצית

 

להורדת המבזק בקובץ פידיאף - לחצו כאן

 

הוספת תגובה חדשה