דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

חנן הגמלאי עושה ציונות בניצנה - קיבוצניקים עם החברה, דף קשר 27.7.2017

והשבוע: משמחים קשישים ביגור, מצטרפים לשנת שירות בגיל השלישי, תורמים ציוד לימודי, משלבים סטודנטים בתעשייה, ומצילים את ציונה
קיבוצניקים עם החברה
קיבוצניקים עם החברה
והשבוע: משמחים קשישים ביגור, מצטרפים לשנת שירות בגיל השלישי, תורמים ציוד לימודי, משלבים סטודנטים בתעשייה, ומצילים את ציונה   1הצעירות שמצליחות לשמח בבית האבות
בבית אחווה ביגור, בית האבות המקומי של הקיבוץ, מתקיימים דרך קבע פרויקטים רבים בהם לוקחים חלק חברי וילדי הקהילה. בין המתנדבים שמביאים איתם משב רוח רענן וזריקת מרץ של עניין, יש שתי נערות - ליאורה נול ויובל אדלר, שעולות לכיתה י"א בבית הספר כרמל זבולון. ״התפתחה אצלי יותר הערכה ומודעות לדברים הקטנים בחיים״, מספרת ליאורה על השפעת ההתנדבות על חייה. ״אני לומדת איך אפשר לשמוח גם מכל דבר קטן ומבינה שכדי להיות מאושרים, פשוט צריך להסתכל על מה שיש לנו ולהעריך". ויובל מוסיפה: “הדיירים מספרים לנו על החיים שלהם בעבר ובהווה, על המשפחות, וככה נפתחות לנו העיניים למציאות ולעולמות שאחרת לא היינו פוגשות".

בתמונה: יובל וליאורה בבית אחווה. צילום: עלון יגור עוד על בית אחווה והמתנדבות הצעירות   2פנסיונר זה השין-שין החדש
קהילת כפר הנוער בניצנה, שהוקמה ביוזמתו של לובה אליאב ז"ל, קולטת בשעריה פסיפס אנושי רחב המייצג את שלל מרכיבי החברה הישראלית. כעת, בשיתוף התנועה הקיבוצית והסוכנות היהודית, מזמינה קהילת ניצנה גם פנסיונרים שתרים אחרי אתגר משמעותי ומעניין להצטרף אליה, במסגרת תוכנית הגש"שים (גמלאי שנת שירות).חנן שליב מקיבוץ יזרעאל, נענה לקריאה מניצנה לפני שנה, והפך להיות גש"ש - גמלאי שנת שירות במקום. "ניצנה אינה מקום שגרתי ולכן רעיון שנת השירות אינו עוד פעילות של גיל הזהב. זאת אכן שנת שירות", אומר חנן. במסגרת התוכנית יעברו השינשינים הוותיקים קורס הכשרה אישי, ובסיומו ישתלבו במיזמים המתאימים ליכולותיהם ולאישיותם. כפר הנוער יספק גם מגורים, כלכלה, ביטוח ואפשרות לפעילות פנאי. 
בתמונה: בכפר הנוער ניצנה. צילום: קהילה חינוכית ניצנה קראו עוד על הצטרפות לשנת השירות לוותיקים    הקיבוצניקים תורמים ציוד לימודי 3אתר "אמאבא", שמעניק פינה חמה להורים ברשת, ממשיך גם השנה בפרויקט שלו לגיוס ציוד לימודי לילדים מעוטי יכולת. מייסדת ומנהלת האתר, ליאת גולדשטיין, מזמינה הורים לתרום את הילקוטים הישנים של ילדיהם (במידה והם במצב טוב) וציוד לימודי מיותר לטובת הפרויקט. ליאת מספרת כי יש גם קיבוצים שתורמים ועוזרים לפרויקט, והיא תשמח לראות קיבוצים נוספים מצטרפים למבצע. קיבוץ מעגן מיכאל, למשל, שותף לפרויקט כבר כמה שנים, באמצעות חברת הקיבוץ שרית שיזף. הקיבוץ מהווה נקודת איסוף לילקוטים ולציוד וגם מסייע באמצעות מכבסת הקיבוץ בניקיון הילקוטים לפני מסירתם  - ותורם רבות ליעילות המבצע.  גם בנען תתרום השנה המכבסה הקיבוצית - כביסה של 150 ילקוטים. בתמונה: הילקוטים הנקיים בדרך לבעליהם החדשים. צילום: אתר ״ֿאמאבא״ עוד על מבצע איסוף הציוד הלימודי של ״אמאבא״   6

 

?רוצים לדעת עוד על מעורבות חברתית, התנדבות ותרומה לקהילה בקיבוצים  קיבוץ mynet בקרו אותנו גם בערוץ המעורבות החברתית של    קדרים באים עם הסטודנטים של HIT
4זו השנה הרביעית שצוות של חברת קפרו מקיבוץ קדרים מלווה סטודנטים מהמכון הטכנולוגי בחולון HIT, במסגרת הקורס ״חשיפה לתעשייה״. מטרת הקורס היא להכיר לסטודנטים את התעשייה מקרוב ובמהלכו לומדים הסטודנטים בין היתר לייצר מוצר פרי עיצובם, בסיוע אנשי "קפרו", כשלבסוף יהפוך השרטוט למוצר ממשי שייוצר במפעל החברה. בין הסטודנטים התקיימה גם תחרות עיצובים תעשייתיים, והעיצוב הנבחר זיכה את הסטודנט שיצר אותו ב-5000 שקלים. בקפרו שמחים לספר כי הפרויקט מועיל לכל הצדדים, ומבטיחים כי ימשיכו בשיתוף הפעולה גם בשנה הבאה.
בתמונה: הסטודנטים יחד עם צוות קפרו. צילום: יח״צ קפרו HIT-עוד על שיתוף הפעולה של קפרו ו  

5מצילים את ציונה עם סיוע מפעמונים
ציונה זמרי (56), גננת מהעיר אריאל, גרושה ואם ל-6 ילדים, מצויה בחובות כבדים. בחודשים האחרונים, בנוסף לחובות, היא גם מתמודדת עם מחלת הסרטן. ציונה נמצאת בליווי של ארגון "פעמונים" ומקבלת הדרכה ולווי צמודים להתנהלות נכונה ולהחזר החובות. אך על אף מאמציה הגדולים לשפר את מצבה, המציאות המורכבת של המחלה והחובות מקשה על הקיום היומיומי שלה, ועל יכולתה להמשיך ולהחזיק בביתה. במהלך מיוחד, הצליחו ב״פעמונים״ להגיע להסדר עם הנושים, והחלו לגייס תרומות עבור ציונה. כספי התרומות ישמשו במלואם להסדרת החובות של ציונה, כדי לאפשר לה להתגבר על המחלה.

בתמונה: ציונה זמרי וילדי המשפחתון שהיא מפעילה בביתה. צילום: ״פעמונים״

לתרומה לציונה   עוד על מיזם ההתנדבות הקיבוצי
לארכיון דפי הקשר שלנו עוד על מיזם ההתנדבות הקיבוצי
לארכיון דפי הקשר שלנו   האותיות הקטנות
  • כל המלצה או בקשה המפורסמת בדף הקשר, עוברת בדיקה ראשונית, אך אין באפשרותנו לבדוק את כל הפרטים. אנו ממליצים לעשות בדיקה אישית לפני ההתחייבות להתנדבות.
  • בשל ה"מגדור" של השפה העברית, וכדי למנוע סרבול בקריאה, מרבית הפניות בדף הקשר מנוסחות בלשון זכר, אך מכוונות לנשים ולגברים כאחת.
  • להסרה אוטומטית מרשימת הדיוור של "קיבוצניקים עם החברה", ליחצו על ״הסרה״ .
Copyright © 2017 קיבוצניקים עם החברה, כל הזכויות שמורות. הניוזלטר נשלח אליכם בעקבות התעניינותכם במעורבות חברתית
כתובתנו: קיבוצניקים עם החברה גבעת חביבה גבעת חביבה 37850 Israel
Add us to your address book רוצים לשנות את הדרך בה אתם מקבלים הודעה זו? לעדכון פרטים | להסרה מהרשימה 

הוספת תגובה חדשה