דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

זוכרים ומזכירים את יצחק רבין ז"ל במועצת התנועה הקיבוצית

מועצת התנועה הקיבוצית שהתקיימה היום (רביעי) נפתחה בטקס לזכרו של ראש הממשלה לשעבר, יצחק רבין, אשר ביום קיום המועצה צוינו 25 שנים להירצחו.
רחל רבין-יעקב בסרטון הווידאו שהוקרן במועצת התנועה

בדברי הפתיחה אמר מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר כי "התאריך 4.11 בו אנחנו מתכנסים אינו תאריך סתמי, ועל כן נפתח את מועצת התנועה בציון העובדה הזאת.

אין אנו יודעים כיצד הייתה ההיסטוריה מתגלגלת אלמלא אותו בן בלייעל ששם קץ לחייו של ראש הממשלה ושר הביטחון, יצחק רבין. אנחנו כן יודעים בוודאות גמורה כמה אנו כמהים ומתגעגעים עד אין קץ למנהיגות מהסוג שהביא לידי ביטוי יצחק רבין המנוח.

מיטל טרבלסי שרה בטקס לזכר רבין במועצת התנועה
מיטל טרבלסי שרה בטקס לזכר רבין
במועצת התנועה

הצניעות, האמת, היושרה הקיצונית, ההיפך הגמור מן החוויה המנהיגותית שאנחנו חווים בשנים האחרונות. יהי זכרו ברוך."

לאחר מכן הוקרן סרטון בו דיברה רחל רבין-יעקב (חברת קיבוץ מנרה), אחותו הצעירה והיחידה של יצחק רבין על אחיה ודרכו להנהגת המדינה: "ליצחק הייתה מנהיגות שקטה, כבר בנעוריו הוא לא היה מדבר הרבה, אבל כשדיבר הקשיבו לו. תמיד לקח אחריות. אנשים שהוא שלח אותם לפעולה ידעו שאפשר לסמוך עליו. פעולה שנעשתה בתקופה שהוא היה האחראי בה – הוא לקח עליה אחריות טוטאלית, גם על כישלון. המנהיגות שלו התבטאה בכך שאנשים סמכו עליו, והיו מוכנים ללכת איתו לכל מקום ולפעולות הכי מסוכנות. הוא תמיד אמר שלפעילות גדולה צריך שותפים, אי אפשר לעשות את זה לבד. בשבילו מנהיגות היא כזו שאתה עושה את מה שאתה אומר שצריך לעשות". 

את הטקס נעלה בביצוע חי (דרך הזום כמובן אבל עם מצלמה וקלידן) הזמרת מיטל טרבלסי בביצוע לשיר "רב חובל" המזוהה עמה ועם הימים שלאחר רצח רבין.

מזמינים אתכם ואתכן להגיע לעצרת המרכזית לציון 25 שנים לרצח שתתקיים במוצ"ש הקרוב בכיכר רבין. לפרטים: לחצו כאן

הוספת תגובה חדשה