דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

השבוע בתנועה הקיבוצית - 6.5.2016

לוגו תנועה
הטקסים המרכזיים לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה במוזיאון יד מרדכי ובבית לוחמי הגטאות נעלו אמש  (חמישי) את אירועי יום הזיכרון. 
____________...
 
בטקס בלוחמי הגטאות שהתקיים תחת הכותרת - 'אמא, כבר מותר לבכות?' נאם נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, שאמר בין היתר:" ״ישנה הַשְכחה, השכחה שמתגלה כהכחשה. הכחשה כזו איננה ערובה לחיים, להפך, פעמים רבות היא מחביאה בחיקה את פולחן המוות. אני נדהם נוכח מה שנראה ככרסום בכבוד הלאומי שלנו עצמנו, אל מול חבירה תימהונית לקולות הכחש בימין הקיצוני בחלקים מרכזיים של אירופה- כסף ואינטרסים אינם יכולים להכשיר בריתות דיפלומטיות שמקדמות הַשְכָּחַה".
שר הביטחון, משה יעלון, אמר בטקס במוזיאון יד מרדכי: "
71 שנים חלפו, והגבורה שהפגינו מרדכי אנילביץ' ולוחמיו בגטו וארשה הייתה, ועודנה, אות ומופת לדורות. סמל ללוחמי צה"ל מאז הקמת המדינה, ולאזרחים ברחבי ישראל, וכמובן כאן ביישובי הדרום, המפגינים עמידה איתנה ועוצמה אנושית נוכח אלו המנסים לפגוע בהם בדרכים שונות. היא אף זו אשר סללה את הדרך ללוחמי תש"ח, גם כאן ביד-מרדכי, אשר ערב הקמת המדינה עמדו איתן בקרבות עקובים מדם על אף נפילת רעיהם - חלקם ניצולי שואה - והשתתפו במשימת הקמת היישובים השונים".
מזכ"ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר נשא דברים בטקס בלוחמי הגטאות , ותקף בחריפות את הטיפול הממשלתי בניצולי השואה: "בצער גדול אנחנו שומעים חדשות לבקרים, כיצד ניצולי שואה חיים בחרפת רעב במדינתנו - מדינת היהודים – והבושה גדולה. לצערי,  מדינת ישראל כשלה, במה שהתנועה הקיבוצית הצליחה לעשות – לאפשר חיים בכבוד וברווחה לכל ניצול וניצולה החיים בקירבה. כמזכ"ל התנועה הקיבוצית אני יכול לעמוד כאן הערב, להיישיר מבט אל הניצולים, חברי הקיבוצים, ולומר להם בפה מלא, כי עד יומם האחרון לא ייחסר להם מאומה, כי לא מקבצי נדבות הם ולא יהיו, לעולם. הם שותפים ובעלי זכויות רבות בתנועה הקיבוצית הרואה בהם גיבורים!"
תגובות המדינה  והתנועה לבג"צ הקשת המזרחית נגד קיבוצי הפריפריה וחלופת האגודה ינתנו בשבוע הבא
 תשובות המדינה והתנועה הקיבוצית לבג"צ הקשת המזרחית לביטול החלטה 1447 – 'חלופת האגודה' צפויה להינתן עד יום שלישי בשבוע הבא. במהלך השבועות האחרונות מנהלת הקשת המזרחית מעל דפי הפייסבוק מסע הסתה רווי שקרים כנגד הקיבוצים בכלל וקיבוצי הפריפריה ועוטף עזה בפרט המבוסס על נתונים מטעים ומגמתיים לפיהם הקיבוצים מופלים לטובה וזאת במטרה להשפיע על החלטת בית המשפט בכל הנוגע לצו הביניים.
____________...
"מי שמנסה להסית ולשסות את תושבי שדרות בכפר עזה לא מכיר ולא התמודד מעולם עם המציאות הביטחונית המורכבת איתה מתמודדים תושבי הדרום ופוגע במכוון במרקם החיים המשותף"
 
בתנועה הקיבוצית הגיבו בחריפות למסע ההסתה הפרוע: "הניסיון להסית ולסכסך בין תושבי קיבוצי עוטף עזה לבין שכניהם בשדרות נתיבות ואופקים לא יצלח", אמרו השבוע בתנועה הקיבוצית, "מדובר במעשה נבלה בזוי של קבוצת אינטרסנטים פופוליסטים שכף רגלם לא דרכה שם מעולם ומכירים את המציאות בעוטף עזה רק דרך מסך הטלוויזיה. ילדיהם לא שמעו מעולם צבע אדום ומתחת ביתם, חמאס מעולם לא חפר מנהרות. שדרות וניר עם, נתיבות וסעד, אשקלון וזיקים עומדים יחד שנים רבות בגבורה וביחסי שכנות וחברות בקו החזית מול החמאס. מדובר במאבק לאומי נגד אויב משותף ומי שמנסה להסית ולשסות את האחד בשני לא מכיר ולא התמודד מעולם עם המציאות הביטחונית המורכבת איתה מתמודדים תושבי הדרום".  בתנועה הוסיפו כי "מי שמסית את תושבי שדרות בכפר עזה לא רק שלא מכיר את היחסים בין תושבי היישובים אלא פוגע במכוון במרקם החיים המשותף שתושבי היישובים בנו לאורך שנים בעמל רב. באיזו זכות ולשם איזו מטרה בדיוק? כדאי שחבורת עורכי הדין מתל אביב המתכנה בשם המפוצץ הקשת הדמוקרטית המזרחית תחליט בעד מי היא, בעד החמאס או בעד יישובי עוטף עזה. בעד ישראל או בעד אוייביה?". לשון התגובה.
____________...
מטה התנועה הקיבוצית  ביקר השבוע  בשניים מקיבוצי עוטף עזה – ניר יצחק וצאלים.
חברי המטה נפגשו עם הנהלות הקיבוצים, בעלי התפקידים וחברים שהיו מעוניינים בכך ושמעו סקירה על המתרחש בקיבוצים, ובכלל זה על השינויים והמצב הדמוגרפי. לאחר מכן נפגשה הנהלת התנועה עם מרכזי המשק במועצה האזורית 'אשכול'.
___________33
בעקבות ההצלחה הרבה של הקבוצה הראשונה של 'מקובצת בני קיבוצים' בשנת הלימודים הנוכחית, מגבשים בקיבוץ נחל עוז קבוצה חדשה של בוגרי כיתות ט' שיגיעו לקיבוץ בשנת הלימודים הבאה וילמדו בו עד סיום התיכון. 
'המקובצת' מיועדת לנערים ונערות מהתנועה הקיבוצית ומטרתה לחזק ולהעשיר את מרקם החיים בנחל עוז תוך מתן חווית חינוך שונה ואיכותית לנערים המצטרפים לתוכנית.
 
 
____________...
כשבידה שותפויות עם חברות הזרעים המובילות בעולם ומודל שעובד בשטח, ד"ר שושן הרן, קיבוצניקית מבארי שעומדת מאחורי עמותת פייר פלאנט, עוזרת לחקלאים קטנים באתיופיה לשנות את גורלם" (צילום: רפי קוץ - גלובס)
____________...

אלפים חגגו בפסטיבל עין גב

בפעם ה-73 חגגו אלפים ביחד עם תושבי עמק הירדן את פסטיבל עין גב. הפסטיבל הצדיע בשלושה ערבים מרגשים לרשות השידור, למשורר יעקב רוטבליט ולפיקוד הצפון של צה"ל. (צילום: ליאון מינסטר)
 
____________...
____________...
.
תלמידי תיכון 'בית ירח' בעמק הירדן "ניצלו" השביתה בתיכונים השבוע ויצאו לנקות את חופי הכנרת מערמות הלכלוך שהשאירו אחריהם המטיילים בפסח. התיכוניסטים הצטרפו לילדי תל קציר שכבר בחול המועד יצאו וניקו את האגם 
_________13
בגני הילדים בקיבוצים החלו להתכונן ליום העצמאות. בתמונה ילדי גן תות מקיבוץ כפר מנחם מטיילים בקיבוץ. צילום: ספיר יוריש
מפגשי עיון והגות בבית לוחמי הגטאות - בין שואה לעצמאות
 
"שתיקה או השתקה? ניצולי השואה במפגש עם החברה הישראלית"

בבית לוחמי הגטאות יתקיים זו השנה החמישית כנס "בין הצפירות", שיכלול הרצאות, מעגלי שיח, סדנאות, סרטים ומופעים המחברים בין יום השואה ליום העצמאות.
כנס משאבי אנוש של התנועה והתעשיה הקיבוצית
 
הכנס המקצועי של מנהלי משאבי אנוש בקיבוצים ובתעשיה הקיבוצית בסוף החודש.
הכנס מאורגן על ידי היחידה לפיתוח הון אנושי בתנועה הקיבוצית ואיגוד התעשיה הקיבוצית.
מטרת הכנס העשרה מיקצועית, עידכונים ומפגש עמיתים

הוספת תגובה חדשה