דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

השבוע בתנועה הקיבוצית - 6.3.2016

לוגו תנועה
שר האוצר משה כחלון שם את החקלאות על הכוונת ומשווה את החקלאים לטייקונים, לבנקים ולחברות הביטוח הגדולות: "כל הזמן מפחידים אותנו" אמר שר האוצר ביום חמישי האחרון בוועידת גלובס: "הנדל"ן יתרסק, חברות הביטוח יתרסקו, הבנקים יתרסקו, החקלאים יתרסקו היבואנים יתרסקו. בינתיים רק האזרחים מתרסקים והם -  רק צומחים כל הזמן".

תגובת התנועה לא איחרה לבוא. בפוסט תקיף בעמוד הפייסבוק שלה נכתב: אדוני שר האוצר התבלבלת!" נכתב בפוסט שזכה לתגובות רבות. "החקלאים טייקונים? החקלאים מרוויחים מיליארדים כמו הבנקים? כמו חברות הביטוח והייבואנים?  תגיד כחלון, איפה אתה חי?! הבטחת לחזור לדרך שרואה בני אדם. מתי בפעם אחרונה פגשת חקלאים? חקלאי ישראל הם הגורם ליוקר המחיה? אדוני שר האוצר צא מהמשרד ובוא לשטח לפגוש את החקלאים.
לצפיה בדברי שר האוצר לחצו כאן
____________14
החקלאים: "היבוא לא יוריד מחירים אלא יגרום לסגירה של משקים חקלאיים ושל התעשייה המקומית"
 
תכניתו החד צדדית של שר האוצר משה כחלון להסרת מכסים על ייבוא תוצרת חקלאית הגיעה ביום שני האחרון אל ועדת הכלכלה של הכנסת ועוררה סערה. הדיון עסק בכוונת האוצר לבצע מהלכים חד צדדיים שיפגעו פגיעה אנושה בחקלאי ישראל - כאילו החקלאים הם שאחראים ליוקר המחיה במדינה.
לדיון שהתקיים ביוזמת מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר יחד עם ח"כ איתן ברושי ובשיתוף התאחדות חקלאי ישראל והתאחדות התעשיינים, הגיעו חקלאים מכל רחבי הארץ ושיתפו את הנוכחים במצבם הקשה.

להמשך קריאה לחצו כאן
_____________16
 
יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ איתן כבל: "הצרכנים הם האלוהים שלנו, אבל אסור לדרוס את החקלאים בדרך"
 
כבל ניהל ברגישות את הדיון הנפיץ וסיפק לחקלאים, יחד עם רבים מחברי הועדה את התחושה כי אינם לבד במאבק על עתיד החקלאות הישראלית. 
"תמיד מאשימים את החקלאים ביוקר המחייה, בעוד שיש פער עצום בין התמורה שהם מקבלים על התוצרת למחירה בסופר" אמר כבל והוסיף "הפער הזה בלתי מתקבל על הדעת ואי אפשר להפוך את החקלאי, שהוא החוליה החלשה, לשק החבטות"/
במהלך הדיון אמר ח"כ יצחק ועקנין (ש"ס) כי החקלאים הם האסקופה הנדרסת של כולם ואם זה מה שרוצים לעשות להם אז "אני אפיל את הממשלה. הממשלה לא תשרוד דקה אם התכנית תיושם בצורה הזו".

 
 התכנית עוסקת בכלל נושאי הליבה של החקלאות לרבות: תמיכות ממשלתיות בחקלאות, עובדים זרים, פערי התיווך והשוק הסיטונאי, ייצוא תוצרת חקלאית, שטחים פתוחים, שינוי מבני של פעילות הועדות החקלאיות, מכס, הקצאת מים לחקלאות ומחירי המים והדור הבא בענף החקלאות. מבחינת התאחדות החקלאים, התכנית מהווה בסיס להתדיינות מול מקבלי ההחלטות ומהותה בניית תכנית ארוכת טווח לחקלאות הישראלית.
בעקבות משבר החקלאות ביקשנו מחברים בדף הפייסבוק של התנועה הקיבוצית, לשתף אותנו בתמונות חקלאות מקיבוצם. אנחנו משתפים אתכם באחת מהתמונות הנבחרות: שדה חיטה בקיבוץ רמת דוד. צילמה: מרינה פורמן לוי.
רוצים לראות את כל התמונות? אתם מוזמנים לבקר בעמוד הפייסבוק של התנועה. לחצו כאן
____________11
0
____________13
חולצה כחולה והיא עולה: השבוע פורסמו תוצאות מפקד משרד החינוך לתנועות הנוער בישראל ואיתם תוצאות משמחות על אחוזי ההשתתפות של הנוער הישראלי בתנועות הנוער, ובמיוחד בקרב תנועות הנוער הכחולות.
אחד הנתונים המשמחים הוא זה הנוגע לגדילה בכלל התנועות הכחולות: הנוער העובד והלומד – פועלת ב- 135 קיבוצים, השומר הצעיר- פועלת ב- 85 קיבוצים, ומחנות העולים- פועלת כיום ב- 19 קיבוצים

להמשך קריאה לחצו כאן
 
!
בשבילם!
 צעדה לזכר הנופלים
____________...
 
צעדת "בשבילם" לזכר הרבש"צ זאביק עציון ז"ל, שחר מלמד ז"ל מקיבוץ נירים וסרן ליעד לביא ז"ל שנהרגו במבצע צוק איתן תתקיים בשבת בתשע בבוקר.

הצעדה, המתקיימת זו השנה השנייה תכלול שני מסלולים - אחד מיועד להליכה רגלית עבור כל המשפחה באורך של כחמישה ק"מ, והשני לרוכבי אופניים באורך של כ-25 ק"מ.

עם סיום הצעדה יערך טקס לזכר הנופלים והפנינג לכל המשפחה.

לפרטים נוספים והוראות הגעה לחצו כאן
ל
ראש מועצה חדש לעמק הירדן
__________2_1
עידו גרינבאום הוא ראש המועצה החדש של עמק הירדן: גרינבאום ניצח בסיבוב השני את  ד"ר גבי אסם מקיבוץ אפיקים.

עידן בן קיבוץ אשדות יעקב איחוד, נשוי למיכל ואבא לארבעה. הוא בן ונכד של מייסדי קיבוץ אשדות יעקב ומתגורר כיום בשכונת ההרחבה בקיבוץ, 

"עמק הירדן חוזר לימי העשייה, החברות והשותפות שכל כך מאפיינים אותו." אמר לנו השבוע. ולנו רק נותר לאחל לו הצלחה גדולה.

להמשך קריאה לחץ כאן
____________...
המכרז למשרת דובר התנועה הקיבוצית ייסגר ביום ראשון הקרוב. עד אז יש עוד זמן להגיש מועמדות לתפקיד. חושבות שאתן מתאימות? אתם האיש לתפקיד?
הפרטים והדרישות בקישור המצורף. לחצו: כאן
Facebook
סוף שבוע מהנה ועמוס בחוויות נעימות ואירועים משמחים. שבת שלום

הוספת תגובה חדשה