דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

השבוע בתנועה הקיבוצית - 1.7.2016

לוגו תנועה
השבוע בתנועה הקיבוצית 1.7.2016
____________...
אגף החינוך והמשימות ערך השבוע אירוע הוקרה לכאלף מתנדבי ומתנדבות שנת השירות של התנועה הקיבוצית. האגף בראשות גבי אסם, מנהל מחלקת שנת השירות לירז ברנד, ואנשי הצוות: רכז אזור הצפון רז ברוד, ורכזי אזור הדרום עופר רימון איילת גודארט הודו לחניכים על התרומה התנדבותם. גבי אסם: "המשפט שחזר פעמים רבות בכנס היה: נתתם המון אבל בעיקר קיבלתם ואת זה תדעו להעריך ככל שיחלוף הזמן. מפעל שנת השרות הוא מן החשובים והמרכזיים שמפעילה התנועה הקיבוצית ומובל על-ידי צוות מקצועי ומסור במיוחד שעבודתו מוערכת מאד ב-90 המסגרות בהם משרתים השינשינים שלנו". 
מזכ"ל התנועה ציטט למתנדבים את מה ששמע ממפקד בית הספר לקצינים: "החבר'ה שלכם הם צוערים יותר טובים, אנשים יותר טובים, והם יהיו קצינים יותר טובים!"
____________...
השחקן הוותיק חיים טופול כבר חווה טקסים מרגשים בחייו, אבל ביום שני השבוע, בערב הגאלה לציון חמש שנים לכפר הנוער נהר הירדן שהקים, ובו מתנדבים שינשינים מהתנועה הקיבוצית ותנועת הצופים, לא הצליח טופול לעצור את התרגשותו: "יש עוד שישה-עשר כפרים דומים בעולם אך באף אחד מהם אין את האווירה השמחה והרמה הגבוהה כל-כך של שירות כמו בכפר שלנו. המיוחד אצלנו הוא במתנדבי שנת השירות, שנותנים שנה נוספת לא במקום צבא אלא בנוסף. הם יסיימו אצלנו ומתגייסים לטייס ולסיירות ולצבא הכי משמעותי". 
מכינה - מתכון מנצח
____________...
בטקס מרגש מאד חגגו השבוע בקיבוץ נחל עוז את סיום המחזור השני של המכינה במקום. ראש מכינת 'מיתרים-לכיש' יניב מזומן, שהמכינה בקיבוץ היא שלוחה של מכינתו אמר לבוגרים ולאורחים: "​אנחנו נלחמים ברדידות ובשיח השטחי. בכל פעם כשאני רואה מישהו מיואש מהמצב, אני מזמין אותו למכינה, ומסביר לו – ככה ננצח! עם השליחות הציונית והאמונה שיש דרך להפוך את החברה לחברת מופת כמו שחלמו אבות הציונות". מזומן סיכם את דבריו בקריאה לחניכי המכינה – "תשמרו על הערכים האלו מתוך ענווה". מנהל המכינה נמרוד פלמ"ח קרא לבוגרים: "אל תסתכלו כאן ועכשיו, תלמדו את עצמכם לראות מי אתם רוצים להיות בעוד חמש ועשר שנים". 
מקובצת - באו לשנות!
____________...
המחזור הראשון של מקובצת נחל-עוז סיים השבוע את לימודיו ואת תקופתו בקיבוץ נחל עוז. רעיון המקובצת נולד על מנת לחזק את חברת הנעורים בקיבוץ נחל עוז אחרי צוק איתן. אט, אט הגיעו מרחבי הקיבוצים בארץ שמונה בוגרי כיתות י' שחברו לבני הנוער בקיבוץ, על מנת לחיות שם וללמוד בבית הספר האזורי שער הנגב את שנות התיכון האחרונות.  שמונה נערים ונערות מלאי רצון ליצור ולשנות, אשר לא חששו לעזוב את המשפחה בית הספר את החברים, השגרה הנוחה, על מנת לממש את המטרה הציונית שאותה ראו לנגד עיניהם. 

* למעוניינים - נותרו מקומות בודדים לבוגרי כיתות י' ל'מקובצת' בשנה הבאה
_____________21
נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, העניק השבוע ליואל מרשק (גבעת השלושה) ומתנדבים וארגונים נוספים את אות הנשיא למתנדב לשנת תשע"ו באירוע חגיגי בבית הנשיא. אות הנשיא למתנדב הוענק זו השנה ה-42 לבודדים וארגונים שנבחרו לקבל את הוקרת החברה והמדינה לעשייתם ההתנדבותית. מרשק קיבל את האות על "ארגון פעולות סיוע במשימות והומניטריות ולאומיות תוך יצירת שותפות בין מגזרים.  מאז 1981 פועל בהתנדבות מלאה, לצד כל משימותיו בתנועה הקיבוצית, ליצירת הכרות וחיבור בין חלקי החברה הישראלית בתחומי הביטחון וההתיישבות". (צילום: מארק ניימן/ לע"מ)
מאיר: "אין ספק כי עצירת הבניה בקיבוצים היא איום אסטרטגי על המשך קיומה של התנועה הקיבוצית. אורגן שאינו מסוגל לצמוח ולהתחדש אינו בר-קיימא"
___-________...
מזכ"ל התנועה הקיבוצית משלים שנה בתפקיד ועונה על השאלה האם מה בכלל תפקידה של התנועה הקיבוצית בשנת 2016. בנוסף מספר על האתגרים הרבים שעומדים בפני התנועה בפניו - הבניה, החקלאות, התדמית ובעיקר, ההתמודדות עם התפיסה הרווחת בציבור ובמסדרונות השלטון כי התנועה הקיבוצית והקיבוצים סיימו את תפקידם בבניית המדינה, והם יכולים להעלם מהעולם. 
חוגגים תשעים שנה לעלייה לקרקע? אולי שמונים? ומי מציין את חגיגות השישים? החל מהשבוע מדור חדש ובו נספר על הקיבוץ או הקיבוצים החוגגים את חג המשק השבוע
___________37
קיבוץ שדה יואב ממש היום, יום שישי, יתכנס לחגיגות היובל לקיבוץ. שדה יואב, מקיבוצי השומר הצעיר עלה על הקרקע בשנת 1966. בקיבוץ 137 חברים ובסה"כ כ 460 תושבים מקצה לקצה. הקיבוץ הינו קיבוץ מתחדש ורוב חבריו עובדים מחוצה לו. הקיבוץ מפעיל ענף גידולי שדה משגשג, משכיר את חמי יואב ליזם שמפעיל את המקום, מחזיק לולים ופרויקטים בתחום האנרגיה הסולרית.
השאלון המהווה חלק מסקר אקדמי שעורכת פרופ' רחל אלתרמן מהטכניון ביחד עם פרופ' מיכל פלגי מהמכון לחקר הקיבוץ שבאוניברסיטת חיפה. פרופסור רחל אלתרמן היא מתכננת ערים ומשפטנית. תחומי התמחות שלה הם מחקר השוואתי בינלאומי בהיבטים משפטיים של תכנון ובנייה, מדיניות מקרקעין, ומוסדות תכנון.  
 "זהו לא עוד סקר על קיבוצים או על הקיבוצניקים", אומרת פרופ' אלתרמן. "למעשה זו הפעם הראשונה שהחברות והחברים נשאלים ישירות לדעותיהם אודות נושאים אלה, החשובים לעתיד הקיבוץ ולעתידם האישי או המשפחתי". "כידוע, נושא הקרקעות והדיור נמצא במצב של מחלוקות בין הקיבוצים לממשלה (ולעיתים גם בתוך הקיבוצים עצמם), וגורם למצב אל אי ודאות והחלטות תכופות הנוחתות מלמעלה", אומרת פרופ' אלתרמן,  "על כן חשוב מאוד שנקבל תשובות ממספר גדול של חברות וחברים"
הסקר, הכולל 20 שאלות, מתייחס לנושאי הקליטה, שיוך דירות, וזכויות הקיבוץ וחבריו בקרקע.
השאלון כולל חמש עשרה שאלות. למענה על הסקר לחצו כאן.


* הסקר מיועד לחברות וחברי הקיבוצים, שגילם מעל 18 שנים. זהות המשיבים חסויה לגמרי.
בסוף השבוע יציינו ברחבי העולם את יום הקואופרציה הבינלאומי. יום זה מצוין מאז 2012 בסוף השבוע הראשון שבחודש יולי. שנת  2012 הוכרזה ע"י האו"ם כשנת הקואופרציה הבינלאומית ובשנה זו חברה ברית הקואופרציה הבינלאומית לאו"ם  והתחייבה למלא, באמצעות חבריה, תפקיד מרכזי במימוש שלוש מטרות חשובות: חיסול העוני הקיצוני בעולם, מאבק בפערי השוויון והתמודדות עם השינוי האקלימי ב-15 השנים הקרובות.
______16
 
 אנגינה פקטוריס * רואים ת'סוף * המלך שאול* מלך ישראל *שחרית 11:11 * סקס סרטים וגעגוע * צמחים מטפסים * פיטר פן 3.0 * מתחת לעור ועוד ועוד
ט.ל.ח
לקריאת הניוזלטר בפורמט PDF לחצו כאן

הוספת תגובה חדשה