דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

השבוע בתנועה הקיבוצית - 15.7.2016

לוגו תנועה
 
בכיר בקואופרציה העולמית: "בכל העולם הקואופרציה עובדת ותורמת למשק,
אין סיבה שגם בישראל זה לא יקרה"
____________...
דיוויד רוג'רס, המומחה העולמי לבניה קואופרטיבית, שייסד קואופרטיב דיור בלונדון בשנות השבעים ועסק מאז בתחום הדיור הקואופרטיבי, כולל יו"ר הברית העולמית של הקואופרטיבים לדיור, ביקר השבוע בישראל כאורח המכללה למנהל. רוג'רס נפגש בין היתר עם מטה התנועה הקיבוצית, ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי, סגן ראש עיריית ירושלים מאיר תורג'מן, מנכ"ל החברה הכלכלית בלוד בן מיוסט, חברי כנסת, פקידי ממשלה, אנשי מקצוע ועוד.
המומחה הבריטי פרש את משנתו לגבי חשיבות הקואופרציה והדיור הקואפרטיבי בפרט כפתרון נוסף למשבר הדיור. רוג'רס הסביר כיצד פועלת השיטה וכיצד ניתן וכדאי לרתום את השלטון המקומי והשלטון המרכזי למען שיטה, המאפשרת דיור בר השגה גם למי שאין ביכולתם לרכוש דירה ואינם רוצים להסתכן בשכירות קצרת טווח. וכמו כן תורמת רבות לפיתוח, חיזוק ובניית הקהילות הישירות והסובבות את מתחמי הדיור הקואופרטיביים. 
בשלוש השנים האחרונות זינק שיעור מסיימי התכנית מכ-80% לכ-95% ואילו שעור המסיימים בהצלחה את לימודיהם זינק מכ-70% לכמעט 100%
____________23
יו"ר וועדת העלייה והקליטה בכנסת, ח"כ ד"ר אברהם נגוסה, סייר השבוע בנען על מנת לבחון את תכנית תל"מ, שאותה מפעילה התנועה הקיבוצית לשילוב יוצאי העדה האתיופית בחברה הישראלית. הסיור נערך לבקשת ח"כ נגוסה לאחר שלפני כשבועיים קיים ישיבת חירום בכנסת עם אנשי התנועה הקיבוצית על מנת למנוע את סגירת התוכנית. ח"כ נגוסה אמר לאחר הסיור: "המפגש עם מפעילי תוכנית תל"ם ומשתתפיה חיזק אצלי את הצורך בהמשך והרחבת התכנית. אני מודה מברך ומעריך את התנועה הקיבוצית על הפעלת התכנית ועל המאבק להמשכה והרחבתה. הועדה בראשותי קוראת למשרדי הממשלה – משרד הקליטה, המשרד לשווין חברתי ומשרד רה"מ להקציב את כל שנדרש להמשך התכנית והרחבתה גם לצעירים ממסגרות נוספות".
מזכ"ל התנועה: "אנו קוראים לחברי הקיבוצים לשים את ליבם לדברים. הקיבוץ יוכל לשמור על מאפייניו היחודיים רק אם נדבוק כהלכה בעקרונות המבוטאים בדברים"
בית המשפט העליון בשבתו כבג"צ השאיר על כנו בשבוע שעבר את פסק הדין של בית הדין הארצי לעבודה, הקובע כי לא מתקיימים יחסי עובד מעביד בין הקיבוץ לבין מי מהחברים העובדים בו.  המשנה לנשיאה רובינשטיין והשופטים זילברטל והנדל קבעו כי אין לשנות את ההלכה הקיימת כי אין יחסי עובד מעביד בין חבר באגודה שיתופית לבין האגודה השיתופית עצמה, גם בקיבוץ מתחדש.
 פסק הדין הוא שלב אחרון בפרשה של חבר קיבוץ בצפון שעבד כמנהל המִדגה בקיבוצו,  ושהוחלט לסיים את עבודתו. בעקבות  סיום עבודתו, עתר החבר לבית  הדין האזורי לעבודה בדרישה לבטל את פיטוריו. בתגובה הגיש הקיבוץ תביעה כספית כנגד החבר על נזקים שגרם לטענתם לענף אותו ניהל. 
_____________21
תזמורת הקשתנים הצעירים של בני הקיבוצים התארחה השבוע לארבעה ימים בגבעת חביבה לכנס קיץ. 
בתזמורת השתתפו הפעם 40 נגנים ונגניות מהתנועה הקיבוצית ומכל רחבי הארץ (גילים 4-10) יחד עם המנצחת על התזמורת אורית מסר-יעקבי ומנהלת הקשתנים הצעירים והבוגרים תמר בוהנה (גבת) הנגנים מתכנסים שלוש פעמים בשנה לכנסים מרוכזים במהלכם מנגנים שעות מרובות ונהנים מחוויה מוסיקלית חינוכית, חברתית ומרוממת נפש.
 ב18.8.16, בשעה 17:00 באולם גולן שבגבעת חביבה, יתקיים קונצרט הסיום החגיגי שיהווה גם פרידה מאורי חן עם הגיעו לגבורות ולאחר 30 שנות ניצוח על התזמורת. כולם מוזמנים. הכניסה חופשית. 
____________...
מזכירות התנועה הקיבוצית אישרה השבוע את המלצתה של ועדת הגיוס הרחבה של התנועה לבחור בגיל לין (משמר העמק) כמשנה למזכ"ל התנועה וגלעד בכרך (עין החורש) כגזבר התנועה. המינויים יובאו לאישור מועצת התנועה שתתכנס בסוף החודש. 

*בתמונה: גיל לין - מימין. גלעד בכרך - משמאל. 
העיתון ידיעות אחרונות דיווח השבוע כי למרות הבטחות חוזרות ונשנות לשיקום מהיר, רק כעת לאחר חודשים ארוכים, יועברו הכספים שהובטחו ליישובי עוטף עזה לאחר מבצע 'צוק איתן'. העברת הכספים תתבצע לאחר עבודה מאומצת של ח"כ חיים ילין (יש עתיד) מול הממשלה ופקידי משרד המשפטים.
כזכור,  בתום מבצע צוק איתן, החליטה הממשלה על תוכנית לשיקום האזור, שביצועה הופקד בידי החטיבה להתיישבות. זאת היתה צריכה לדאוג לחידוש ושדרוג תשתיות ביישובים הכפריים, בניית תשתית גנרטורים לשעת חירום ביישובים סמוכי הגדר ועוד. זאת, בעלות כוללת של 52 מיליון שקל. על-פי הדיווח בעיתון, מאז הבחירות האחרונות מסונפת החטיבה להתיישבות למשרד החקלאות, כחלק מההסכם הקואליציוני. בעקבות חשדות לשחיתות בהפעלת החטיבה, עצר משרד המשפטים את כל העברות הכספים ממנה, והפרויקט נתקע. השבוע כאמור אושרו העברות הכספים. 
______16
 
המנהל המוזיקלי החדש של התזמורת, המנצח ונגן הטרומבון האגדי כריסטיאן לינדברג, יצר תוכנית עשירה ומרובת שיאים לעונת הקונצרטים ה-46, כשלצדו מנצח הבית שמואל אלבז. לצד גדולי המלחינים, ייפגשו המנויים עם מלחינים ישראלים ומוזיקה ששורשיה טמונים גם בתנועה הקיבוצית. בשלוש מילים: עונה שופעת כריזמה.
 
לקריאת הניוזלטר בפורמט PDF לחצו

הוספת תגובה חדשה