דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

הצייר שאול קנז הלך לעולמו

קנז נפטר ביום שני השבוע (14.2) בגיל 84. במשך השנים עסק רבות קנז בתיעוד ההיסטוריה של התנועה הקיבוצית בכלל ושל קיבוצו, גן שמואל בפרט. קנז האידיאליסט נהג להציג באומץ עמדות חברתיות פוליטיות ביקורתיות ביחס לקורה בחברה הישראלית ואף כלפי ההתנהלות בקיבוצו שלו
שאול קנז. צילום: רן ארדה
שאול קנז. צילום: רן ארדה

השבוע נטמן בבית העלמין בקיבוצו, גן שמואל, הצייר שאול קנז. קנז נולד בשנת 1938 בקיבוץ גן שמואל והיה חבר הקיבוץ עד למותו. לאחר שלמד אמנות במכון אבני החל לעסוק בעיצוב גרפי ואיור של פרסומים תנועתיים, ואף פרסם משלו. בנוסף שלח ידו ברישומי קריקטורות שהתפרסמו בעיתונות הארצית והקיבוצית.

בשנת 1978 בעקבות חוויותיו כלוחם שריון במלחמת 'ששת הימים' ומלחמת 'יום הכיפורים 'פרסם קנז את החוברת 'מכתבים לטנקים', ובה טקסטים, איורים וקריקטורות שיצר. החוברת עם מכתבי האהבה לטנק התחבבה על שריונאים רבים וחזקה את המוטיבציה לשירות של צוותי הטנקים, דווקא בתקופה הקשה של אחרי טראומת מלחמת 'יום הכיפורים', הפגיעה במורל והבדיחות השחורות שנפוצו אז בצה"ל אודות סיכויי ההישרדות המאתגרים של הטנקיסטים (...).

כצייר הציג קנז לאורך השנים מיצירותיו בתערוכות יחיד בגלריות שונות, ובשנת 2003 חנך את ציור הקיר הגדול ביותר בישראל (160 מטר אורך, 2.5 מטר גובה), על קיר המחסנים של מפעל המזון בכניסה לקיבוצו.

בראיון שנערך עימו בשנת 2012 בעיתון 'ידיעות הקיבוץ' הוצג קנז כ"רומנטיקן חסר תקנה, ומתקן עולם מאוכזב קמעה...".

הוספת תגובה חדשה