דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

הללויה עם השיר - הלב מלא בהמון תודה

גם התסריטאי הטוב ביותר בהוליווד לא היה יכול לתאר את מורכבות שנה זו. בתנועת הבונים דרור העולמית הבינו שהריחוק יכול להוות גם יתרון, לעיתים, לקרב אותם אל החניכים ולאתגר במשימות חדשות. מחנה "הללויה" הוא אחד מאותם אתגרים שקשה להאמין שקרו השנה כנגד כל הסיכויים. מי היה מאמין שחלום התגשם בגדול דווקא בעידן בו העולם מצטמק בצל משבר הקורונה?
הללויה עם השיר - הלב מלא בהמון תודה

כששמרית אור כתבה את השיר "הללויה" בשלהי שנות ה-70, לא בטוח שחשבה על המחנה החדשני הזה, אבל דווקא בישראל 2020 השיר שמייצג אור וחזון התאימו כמו כפפה על הקורונה.

מחנה הללויה הוקם כבר לפני כשלוש שנים, במסגרת שיתופי פעולה בין מועצות אזוריות בישראל, למחנות תנועת הבונים דרור בתפוצות. בעבר, נשלחו משלחות לדרום אפריקה והשנה הייתה מתוכננת להיות שנת שיא עם מחנות קיץ מרהיבים בקנדה ובדרום אפריקה, אך יחד עם זאת, לקורונה היו תוכניות אחרות. מכיוון שציונות זורמת תמיד בעורקי הבונים דרור, לא היה פשוט להשלים עם המציאות ולבטל, וכתנועה מגשימה שסיסמתה "עלה והגשם" - הם הגשימו. המיזם אמנם התקיים תחת המגבלות המחמירות ובאמצעות שמירה על "קפסולות", אך את הרוח לא ניתן היה לקחת.

על אף המגבלות, נרשמה הנאה יוצאת דופן בקרב המשתתפים, שחוו פעילות מדהימה ומעוררת השראה במחנה רב-תרבותי עולמי, יחד עם חניכי המועצה האזורית חוף כרמל שהפכו במהרה לחניכי הבונים דרור. במחנה השתתפו גם ילדים מקהילת יוצאי אתיופיה באזור חיפה, חניכים מברזיל, ארגנטינה, אורוגוואי, גרמניה, הולנד, ניו זילנד, אוסטרליה ודרום אפריקה. סמינר בינלאומי כהלכתו עם בליל של שפות ואהבה להגשמה. החניכים דנו במגוון נושאים, כגון: רב-תרבותיות בעידן המודרני, פלורליזם, צמצום פערים חברתיים, קיימות וערבות הדדית. 

שירי מדר, מנכ"לית הבונים דרור והרוח החיה מאחורי הפרויקט, סיכמה: "בליל השפות היה מרשים ומרגש. כל אחד מהחניכים והמדריכים למד שפה חדשה וגם על תרבות אחרת. הקשר בין ישראל לתפוצות והחיבור המדהים בין החניכים היה כה משמעותי, שכבר הקמנו רשת בוגרים ל"הללויה" שימשיכו להגשים באמצעות הכלים שנתנו להם בסמינר ובמפגש.

מיזם כזה לוקח שנים של הכנות ושותפויות עמוקות, ואנו מוקירים תודות לתנועה הקיבוצית וצוות הוועד המנהל שהאמין בנו ובמיזם וליווה אותנו יד ביד, לצוות הללויה המופלא, ל"החוויה הישראלית" (חברה בת של הסוכנות היהודית) על הביצוע המופלא והתמיכה, למועצה האזורית חוף כרמל והעומד בראשה, אסיף איזק. אסיף וצוותו המסור הקימו צוות עם מחלקת החינוך המופלאה שתמיד עמדה לרשותנו."

אופיר ליבשטיין, יושב ראש הבונים דרור העולמי: "לא נותר לי אלא להיות גאה בתהליכים שהתנועה מובילה מאז כניסתי לתפקיד. בתקופה מאתגרת זו, השגנו הישג עצום כשבנינו שלושה מיזמים בסדר גודל של "הללויה", "נטעים" ו"חמסה". נעשתה פה היסטוריה בתקופה קשה ביותר של אי וודאות, והכל תוך משבר עולמי בריאותי וכלכלי. התנועה בועטת, חיה ונושמת. אנו קוראים לראשי המועצות האזוריות להצטרף למיזם המשמעותי הזה."

וכפי שכתבה שמרית אור בבית אחרון של השיר "הללויה":

הללויה על הכל
הללו על מחר ואתמול
הללויה, ותנו יד ביד
ושירו מלב אחד -
הללויה.

הוספת תגובה חדשה