דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

"הבריאות והרווחה בקיבוצים הם מתחומי הליבה של הערבות ההדדית"

השבוע נפתח במפעלי גרנות קורס של התנועה הקיבוצית לרכזי בריאות ורווחה בקיבוצים 

"הבריאות והרווחה בקיבוצים הם מתחומי הליבה של הערבות ההדדית"

הממונה על תחומי הבריאות, פרט, צרכים מיוחדים בתנועה, עדי רמות: "הבריאות והרווחה בקיבוצים הם מתחומי הליבה של הערבות ההדדית. העיסוק בתחומים אלו לובש ופושט צורה עם השנים, מוגדר באופן שונה בקהילות השונות ומקבל משאבים שונים על פי היכולת ותפיסת העולם של החברים בכל קיבוץ וקיבוץ".

רמות מסבירה כי "מטרות הקורס כוללות היכרות עם עולמות התוכן הרלוונטיים לבעלי התפקידים, תוך דגש על מגוון הנושאים הקשורים לתחומים אלה, והיותם מתאימים לרגולציה הקיימת ולאוכלוסייה הקיבוצית: שירותי בריאות כללית – הסכמים שירותים ומודלים שונים לשירות. מצוי זכויות בתחום הביטוח הלאומי, ביטוחים רפואיים ועוד. סוגיות בתחום הגיל שלישי והרביעי ופתרונות  סיעוד. וכן תחום בריאות הנפש והתמודדות עם חולי נפשי בקהילה. וכמובן, קידום הבריאות.  

רמות מדגישה כי: "בהמשך הקורס ייוחד מפגש של משתתפי הקורס עם מנהלי הקהילות מקיבוציהם, שיעסוק במדיניות בריאות קהילתית. סוגיות בתחום הערבות ההדדית, והאתיקה".

הממונה על תחום הפנסיה, סיעוד ביטחון סוציאלי ורווחה בתנועה, ארנון בוכבינדר מוסיף כי הקורס יוצר מסגרת להיוועצות עמיתים, ובתוך כך מיועד להוות בסיס לבניית רשת מקצועית, להמשך היוועצות במסגרת שתבחר או תבנה. יתרה מכך, ההיכרות ויצירת קשרים מקצועיים בין בעלי תפקיד מקיבוצים קרובים יכולה לסייע בתפקוד ומתן שירות בין קיבוצי.

בוכבינדר מדגיש כי חלק ממטרות הקורס הן "יצירת תחושה של קוהרנטיות ורלוונטיות תפקידית אצל המשתתפים:  תפקיד רכז הבריאות והרווחה מוגדר בצורה שונה בקיבוצים, וישנה חשיבות להבהיר ולחדד את תפקידו ברמה האישית ומול הממסד הקיבוצי וציבור החברים. במסגרת קורס זה ננסה לסייע לבעלי התפקידים להבחין ולהתמקד מה גבולות התפקיד שלהם, מי הם שותפי התפקיד וכיצד ניתן לייצר ממשקים נכונים.

לשמחתנו ההענות לקורס היתה גדולה מאוד מה שמלמד על החשיבות והמשמעות של תפקיד מרכז תחום בריאות ורווחה בקהילות הקיבוציות".

הוספת תגובה חדשה